Як працює швидкісний контроль?
З жовтня минулого року патрульна поліція почала використовувати пристрої для вимірювання швидкості TruCam. Їх встановили на ділянках найбільшої концентрації ДТП як на трасах державного значення, так і у великих містах: Києві, Дніпрі, Харкові і Маріуполі. Ще до старту роботи радарів у поліції запевняли, що "патрульні не сидітимуть у кущах", а з місцем розташування пристроїв можна ознайомитися на сайті поліції. Чи справдились обіцянки МВС та наскільки результативною є нова система, дізнавались наші експерти Центру громадського моніторингу та контролю.
Чи можна довіряти радару?
TruCam – прилад, який вимірює швидкість автомобіля на відстані до 1200 метрів. Він може працювати без підзарядки 15 годин і записувати понад 16 тисяч відеороликів. За допомогою GPS він точно фіксує координати порушення, а також час і дату.
Це вже не перші радари, які з'являються на українських дорогах. Спроба запровадити контроль швидкості була ще 2010 року. Проте тоді російські вимірювачі "Візир" мали низку проблем із сертифікатами якості і надавали неточні дані. Головною проблемою радару експерти називали занадто широкий промінь, який може фотографувати один автомобіль, а показники швидкості приписувати іншому. Це призвело до низки позовів і, зрештою, заборони використання цих пристроїв. Частина водіїв, яка пам'ятає ці проблеми, скептично зустріла новину про появу вимірювачів TruCам.
Втім, у Міністерстві внутрішніх справ заспокоюють, що, на відміну від попередніх приладів, американський TruCам посилає в обраний автомобіль не радіопромінь, а лазер. Завдяки вузькому лазерному променю в щільному потоці транспорту визначається швидкість тільки одного автомобіля.
"Оскільки даний прилад є лазерним вимірювачем, точність його дуже і дуже висока. Похибка складає плюс-мінус 2 км. Це дуже суттєвий показник у даній сфері", – запевняє перший заступник начальника департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
TruCаm пройшов в Україні держвипробування й отримав експертний висновок від Департаменту захисту інформації Держспецзв'язку. Крім того, апарати запрограмовані так, щоб уникнути зловживань з боку патрульних. Якщо у попередніх моделях можна було вручну змінити відстань і кут відносно дороги, тепер це відбувається автоматично.
Більше штрафів, менше аварій
Спочатку поліцейські використовували TruCamу в пілотному режимі лише для профілактики, аби водії звикли до нововведень. А з15 жовтня 2018 року почали виписувати штрафи. Як свідчить статистика, від початку використання радарів TruCam поліцейські зафіксували понад 150 тисяч порушень швидкісного режиму.
Штраф за перевищення швидкості руху транспортних засобів більш як на 20 км/год становить 255 гривень, а більш як на 50 км/год – 510 гривень. У МВС кажуть, що найважливіший показник ефективності TruCam – це не кількість штрафів, а скорочення аварійності. Як свідчить статистика, на ділянках дороги, де застосовуються радари з веденням відеофіксації, аварійність знижується на 15-20%.
Сьогодні на дорогах України використовується 75 приладів. Як і обіцяли правоохоронці, карта їх розміщення доступна на сайті патрульної поліції (http://patrol.police.gov.ua).За актуальною інформацією також можна слідкувати на сторінці у Facebook (https://www.facebook.com/patrolpolice.gov.ua). На ділянках, де патрульні використовують TruCam, заздалегідь стоять попереджувальні знаки про фото- і відеофіксацію. За словами правоохоронців, водії на радари реагують загалом позитивно і визнають, що їхали занадто швидко. Дехто навіть зупиняється, щоб просто роздивитися прилад.
У МВС визнають, що посилення безпеки на українських дорогах вимагає більше часу, ніж розраховували на початку реформи. Це пов'язано із необхідністю додаткових законодавчих змін і пошуком фінансування на обладнання. Проте TruCam – це тільки перший етап контролю за швидкістю з боку патрульних, який здійснюється у ручному режимі. Наступний крок – це автоматична фіксація на відеокамери, яку обіцяють запровадити вже до кінця цього року.
"Майже все готово. Нам не вистачає маленьких деталей, однієї постанови Кабміну і однієї поправки в парламенті. Думаю, ще в цьому році ми підключимо камери по всій країні. Спочатку запрацює 30 камер, потім 50, потім 150. Думаю, межа буде 1000 камер", – розповідає міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
Правоохоронці сподіваються, що завдяки посиленому контролю за швидкістю на дорогах до 2020 року кількість ДТП скоротиться щонайменше на 30%. Адже усі ці заходи мають одну головну мету – навчити водіїв безпечно їздити й дотримуватися правил дорожнього руху.
Оксана КОВАЛЬ.
З жовтня минулого року патрульна поліція почала використовувати пристрої для вимірювання швидкості TruCam. Їх встановили на ділянках найбільшої концентрації ДТП як на трасах державного значення, так і у великих містах: Києві, Дніпрі, Харкові і Маріуполі. Ще до старту роботи радарів у поліції запевняли, що "патрульні не сидітимуть у кущах", а з місцем розташування пристроїв можна ознайомитися на сайті поліції. Чи справдились обіцянки МВС та наскільки результативною є нова система, дізнавались наші експерти Центру громадського моніторингу та контролю.
Чи можна довіряти радару?
TruCam – прилад, який вимірює швидкість автомобіля на відстані до 1200 метрів. Він може працювати без підзарядки 15 годин і записувати понад 16 тисяч відеороликів. За допомогою GPS він точно фіксує координати порушення, а також час і дату.
Це вже не перші радари, які з'являються на українських дорогах. Спроба запровадити контроль швидкості була ще 2010 року. Проте тоді російські вимірювачі "Візир" мали низку проблем із сертифікатами якості і надавали неточні дані. Головною проблемою радару експерти називали занадто широкий промінь, який може фотографувати один автомобіль, а показники швидкості приписувати іншому. Це призвело до низки позовів і, зрештою, заборони використання цих пристроїв. Частина водіїв, яка пам'ятає ці проблеми, скептично зустріла новину про появу вимірювачів TruCам.
Втім, у Міністерстві внутрішніх справ заспокоюють, що, на відміну від попередніх приладів, американський TruCам посилає в обраний автомобіль не радіопромінь, а лазер. Завдяки вузькому лазерному променю в щільному потоці транспорту визначається швидкість тільки одного автомобіля.
"Оскільки даний прилад є лазерним вимірювачем, точність його дуже і дуже висока. Похибка складає плюс-мінус 2 км. Це дуже суттєвий показник у даній сфері", – запевняє перший заступник начальника департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
TruCаm пройшов в Україні держвипробування й отримав експертний висновок від Департаменту захисту інформації Держспецзв'язку. Крім того, апарати запрограмовані так, щоб уникнути зловживань з боку патрульних. Якщо у попередніх моделях можна було вручну змінити відстань і кут відносно дороги, тепер це відбувається автоматично.
Більше штрафів, менше аварій
Спочатку поліцейські використовували TruCamу в пілотному режимі лише для профілактики, аби водії звикли до нововведень. А з15 жовтня 2018 року почали виписувати штрафи. Як свідчить статистика, від початку використання радарів TruCam поліцейські зафіксували понад 150 тисяч порушень швидкісного режиму.
Штраф за перевищення швидкості руху транспортних засобів більш як на 20 км/год становить 255 гривень, а більш як на 50 км/год – 510 гривень. У МВС кажуть, що найважливіший показник ефективності TruCam – це не кількість штрафів, а скорочення аварійності. Як свідчить статистика, на ділянках дороги, де застосовуються радари з веденням відеофіксації, аварійність знижується на 15-20%.
Сьогодні на дорогах України використовується 75 приладів. Як і обіцяли правоохоронці, карта їх розміщення доступна на сайті патрульної поліції (http://patrol.police.gov.ua).За актуальною інформацією також можна слідкувати на сторінці у Facebook (https://www.facebook.com/patrolpolice.gov.ua). На ділянках, де патрульні використовують TruCam, заздалегідь стоять попереджувальні знаки про фото- і відеофіксацію. За словами правоохоронців, водії на радари реагують загалом позитивно і визнають, що їхали занадто швидко. Дехто навіть зупиняється, щоб просто роздивитися прилад.
У МВС визнають, що посилення безпеки на українських дорогах вимагає більше часу, ніж розраховували на початку реформи. Це пов'язано із необхідністю додаткових законодавчих змін і пошуком фінансування на обладнання. Проте TruCam – це тільки перший етап контролю за швидкістю з боку патрульних, який здійснюється у ручному режимі. Наступний крок – це автоматична фіксація на відеокамери, яку обіцяють запровадити вже до кінця цього року.
"Майже все готово. Нам не вистачає маленьких деталей, однієї постанови Кабміну і однієї поправки в парламенті. Думаю, ще в цьому році ми підключимо камери по всій країні. Спочатку запрацює 30 камер, потім 50, потім 150. Думаю, межа буде 1000 камер", – розповідає міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
Правоохоронці сподіваються, що завдяки посиленому контролю за швидкістю на дорогах до 2020 року кількість ДТП скоротиться щонайменше на 30%. Адже усі ці заходи мають одну головну мету – навчити водіїв безпечно їздити й дотримуватися правил дорожнього руху.
Оксана КОВАЛЬ.
Залишити коментар