Раджу колегам не вагатися
У 2021 році завершився пілотний проєкт сертифікації вчителів початкових класів. Це частина реформи НУШ.
Щороку процедура сертифікації змінювалась та удосконалювалась. Цьогоріч сертифікацію успішно пройшли 1025 учителів України. Радію з того, що я – серед них. До участі в проєкті спонукало бажання перевірити свої сили, відчути відмінності між сертифікацією та атестацією, глибше зрозуміти реформи, що відбуваються в освіті. Підсилило це бажання те, що проходження сертифікації зараховується як проходження позачергової атестації педагогів, є підставою для присвоєння відповідної кваліфікаційної категорії та педагогічного звання і надбавки 20% до посадового окладу. Я кинула собі виклик. Не знала, чи вистачить сил, знань, досвіду, професіоналізму пройти всі етапи.
Загалом моє випробування тривало з 18 січня по 15 грудня. Перший етап полягав у тому, що потрібно було скласти ЗНО. Я знала особливості процедури, оскільки працюю інструктором ЗНО вже не один рік. Було цікаво опинитися на місці учнів, тому що ще зі школи звикла складати лише екзамени. Переглянула свої інститутські конспекти, опрацювала чимало нормативної документації, стежила за змінами в реформі НУШ, яких було за цей рік немало.
Етап самооцінювання виявився продуктивним. Завдяки йому я проаналізувала свою систему роботи, побачила професійні здобутки та недоліки. Це стало поштовхом до самовдосконалення.
Найскладнішим був третій етап. Вивчення практичного досвіду роботи викликало багато запитань, адже епідемія коронавірусу внесла свої корективи в освітній процес, і не було чіткого уявлення, в якій формі він має проводитись. Я продемонструвала самопрезентацію у вигляді відеоролика, а на платформі Zoom проходило спостереження за двома уроками поспіль та інтерв'ю з експертами на наступний день. Мій досвід роботи вивчали експерти з Маріуполя Донецької області. Спілкування з висококваліфікованими колегами, які тебе оцінюють, доводить, що ти чогось вартий (127,5 балів зі 140).
Я багато працювала, намагалася все зробити правильно, не підвести очікування рідного ліцею, адже колеги вірили в мене та підтримували. Я зібрала волю в кулак, і в мене все вийшло. Це колосальна праця! Сертифікація показала мою роботу з іншого боку, зробила мене сильнішою, упевненішою.
Швидше за все, сертифікація залишиться, і ще багато вчителів зможуть долучитися до спільноти сертифікованих педагогів. Це підвищить статус професії вчителя. Тепер у Ковелі є два сертифіковані вчителі. На мою думку, їх має бути набагато більше, адже потенціал у нас є. Своїм колегам раджу не вагатися, повірити в свої сили та спробувати пройти цей шлях.
Ганна Гладишкевич,
вчителька початкових класів
ліцею №10 м. Ковеля.
Довідково
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме із:
1) незалежного тестування учасників сертифікації (проводить Український та регіональні центри оцінювання якості освіти);
2) самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи);
3) вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи).
До кожного наступного етапу допускатимуться ті учасники, які успішно пройшли попередній.
Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.
У 2021 році завершився пілотний проєкт сертифікації вчителів початкових класів. Це частина реформи НУШ.
Щороку процедура сертифікації змінювалась та удосконалювалась. Цьогоріч сертифікацію успішно пройшли 1025 учителів України. Радію з того, що я – серед них. До участі в проєкті спонукало бажання перевірити свої сили, відчути відмінності між сертифікацією та атестацією, глибше зрозуміти реформи, що відбуваються в освіті. Підсилило це бажання те, що проходження сертифікації зараховується як проходження позачергової атестації педагогів, є підставою для присвоєння відповідної кваліфікаційної категорії та педагогічного звання і надбавки 20% до посадового окладу. Я кинула собі виклик. Не знала, чи вистачить сил, знань, досвіду, професіоналізму пройти всі етапи.
Загалом моє випробування тривало з 18 січня по 15 грудня. Перший етап полягав у тому, що потрібно було скласти ЗНО. Я знала особливості процедури, оскільки працюю інструктором ЗНО вже не один рік. Було цікаво опинитися на місці учнів, тому що ще зі школи звикла складати лише екзамени. Переглянула свої інститутські конспекти, опрацювала чимало нормативної документації, стежила за змінами в реформі НУШ, яких було за цей рік немало.
Етап самооцінювання виявився продуктивним. Завдяки йому я проаналізувала свою систему роботи, побачила професійні здобутки та недоліки. Це стало поштовхом до самовдосконалення.
Найскладнішим був третій етап. Вивчення практичного досвіду роботи викликало багато запитань, адже епідемія коронавірусу внесла свої корективи в освітній процес, і не було чіткого уявлення, в якій формі він має проводитись. Я продемонструвала самопрезентацію у вигляді відеоролика, а на платформі Zoom проходило спостереження за двома уроками поспіль та інтерв'ю з експертами на наступний день. Мій досвід роботи вивчали експерти з Маріуполя Донецької області. Спілкування з висококваліфікованими колегами, які тебе оцінюють, доводить, що ти чогось вартий (127,5 балів зі 140).
Я багато працювала, намагалася все зробити правильно, не підвести очікування рідного ліцею, адже колеги вірили в мене та підтримували. Я зібрала волю в кулак, і в мене все вийшло. Це колосальна праця! Сертифікація показала мою роботу з іншого боку, зробила мене сильнішою, упевненішою.
Швидше за все, сертифікація залишиться, і ще багато вчителів зможуть долучитися до спільноти сертифікованих педагогів. Це підвищить статус професії вчителя. Тепер у Ковелі є два сертифіковані вчителі. На мою думку, їх має бути набагато більше, адже потенціал у нас є. Своїм колегам раджу не вагатися, повірити в свої сили та спробувати пройти цей шлях.
Ганна Гладишкевич, вчителька початкових класів ліцею №10 м. Ковеля.
Довідково
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме із:
1) незалежного тестування учасників сертифікації (проводить Український та регіональні центри оцінювання якості освіти);
2) самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи);
3) вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи).
До кожного наступного етапу допускатимуться ті учасники, які успішно пройшли попередній.
Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.
Залишити коментар