Повернення товару
«Якщо я отримала куплений товар поштою, то у такому разі як обчислюється строк для його повернення?» — запитує Валентина Мар’юк.
ПРИДБАННЯ товарів «на відстані» – завжди ризик. Адже, купуючи безпосередньо у крамницях, ми маємо змогу їх оглянути, перевірити чи приміряти. А отримуючи замовлене через пошту, із завмиранням серця відкриваємо посилку. Дуже прикро, коли придбане не влаштовує. Але оскільки ви покупець, то маєте відповідні права, серед яких і можливість повернути товар.
Отже, згідно зі статтею 13-ю Закону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року, споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару.
Якщо споживач придбав непродовольчий товар належної якості, але він його не влаштовував формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням, то, згідно зі статтею 9-ю Закону, має право обміняти такий товар на аналогічний у продавця. І може це зробити протягом 14 днів.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем провадяться, виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше, ніж протягом семи днів.
У разі, якщо продавець відправив покупцеві товар неналежної якості, що було виявлено протягом гарантійного терміну, покупець має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Якщо ж недоліки істотні чи товар фальсифікований – вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; заміни товару на такий же або на аналогічний із числа наявних у продавця.
Ліна ПАСЬКО.
«Якщо я отримала куплений товар поштою, то у такому разі як обчислюється строк для його повернення?» — запитує Валентина Мар’юк.
ПРИДБАННЯ товарів «на відстані» – завжди ризик. Адже, купуючи безпосередньо у крамницях, ми маємо змогу їх оглянути, перевірити чи приміряти. А отримуючи замовлене через пошту, із завмиранням серця відкриваємо посилку. Дуже прикро, коли придбане не влаштовує. Але оскільки ви покупець, то маєте відповідні права, серед яких і можливість повернути товар.
Отже, згідно зі статтею 13-ю Закону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року, споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом 14 днів із моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару.
Якщо споживач придбав непродовольчий товар належної якості, але він його не влаштовував формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням, то, згідно зі статтею 9-ю Закону, має право обміняти такий товар на аналогічний у продавця. І може це зробити протягом 14 днів.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем провадяться, виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше, ніж протягом семи днів.
У разі, якщо продавець відправив покупцеві товар неналежної якості, що було виявлено протягом гарантійного терміну, покупець має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Якщо ж недоліки істотні чи товар фальсифікований – вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; заміни товару на такий же або на аналогічний із числа наявних у продавця.
Ліна ПАСЬКО.
Залишити коментар