Муніципальна варта – це варта громади!
У виконавчому комітеті Ковельської міської ради – новий відділ, що має назву “Муніципальна варта”. Так, 6 лютого 2023 начальником новоствореного відділу став Сергій Мазуров, який переїхав до Ковеля з окупованого Бердянська. Ми вирішили познайомити ковельчан ближче з очільником муніципальної варти.
– Сергію, останні кілька тижнів до Вас прикута особлива увага допитливих ковельчан. Найперше тому, що Ви – віднедавна начальник новоствореного відділу муніципальної варти виконкому Ковельської міської ради. Тобто нова людина не лише в апараті виконавчої влади міста, а й загалом – у нашому Ковелі. Ви приїхали до нас із Запорізької області. Яка вона, ваша особиста історія?
– Так, я народився в Мелітополі Запорізької області. А з 2009 року жив та працював у Бердянську, і завжди бачив себе лише на службі в громади. Так склалося, що всі мої попередні роботи так чи інакше стосувалися роботи з громадянами.
За фахом я – юрист, маю науковий ступінь кандидата економічних наук. Майже 10 років працював на посаді оперуповноваженого карного розшуку, дільничним інспектором ще на той час міліції. Згодом майже 7 років – юрисконсультом у Бердянському міськрайонному центрі зайнятості; начальником відділу майнового та юридичного забезпечення виконавчого апарату Бердянської районної ради.
За 20 днів до повномасштабного вторгнення росії я почав працювати помічником Бердянського міського голови з питань запобігання та виявлення корупції.
4 лютого 2022 був призначений на посаду. Пропрацював 20 днів… А 24 лютого самі знаєте, що відбулося...
– Як змінилося Ваше життя після повномасштабного вторгнення росії в Україну?
– Після 24 лютого орган місцевого самоврядування, в якому я працював, почав самоорганізовуватись у структуру, яка займалася оповіщенням населення, гуманітарними питаннями, тому що в окупованому місті робити це відкрито – майже неможливо.
Ми, працівники міської ради, які одразу не виїхали з міста, тривалий час допомагали в колцентрі, займалися роздачею їжі мешканцям міста, організовували доставку ліків людям тощо.
Навесні, у березні 2022-го, до нас "завітали" представники окупаційної влади разом з озброєними людьми в масках. Це був тривожний знак. З часом ми зрозуміли, що всі, хто вірять в нашу країну і хочуть допомагати людям, знаходячись в окупації, просто не мають можливості це робити. Тож спершу я виїхав до Запоріжжя, де зразу став на облік у військкомат. Але у вересні 2022 росіяни почали щільно бомбити місто, і в жовтні, за порадою мами, яка мала в Ковелі подругу ще зі студентських часів, я приїхав сюди.
Найперше, що я зробив, коли приїхав до міста, – став на облік у військкомат, а потім просто прийшов у міську раду й запропонував свої послуги юриста, залишив своє резюме. Потрібно було жити далі. Яким же було моє здивування, коли мене запросили на співбесіду, за результатами якої прийняли на посаду радника міського голови. За цей час я мав підтвердити свої навички, пройти відповідну перевірку. І з 6 лютого 2023 року я офіційно – начальник відділу муніципальної варти виконавчого комітету Ковельської міської ради.
– Скільки працівників відділу муніципальної варти передбачено за штатним розкладом? Як Ви обирали працівників?
– У штатному розкладі – четверо людей: начальник, головний спеціаліст і два старші інспектори. У березні на посаду головного спеціаліста до нас прийде ковельчанка, яка працювала у виконавчій службі майже 10 років, вела напрямок, зокрема, муніципальний. Це людина, як і я, з юридичною освітою. Головний спеціаліст муніципальної варти вестиме роботу з діловодства, претензійно позовну роботу, займатиметься зверненнями громадян.
У мирні часи механізм вибору кандидатів на посаду – це конкурсний відбір. Зараз, у час війни, конкурси не проводять. У Ковелі я людина нова, тож звернувся до керівництва міста за допомогою в пошуку кандидатів на вакантні посади старших інспекторів. Мені порадили відповідальних членів ДФТГ, з кандидатами я зустрічався особисто, тож у результаті відібрав двох старших інспекторів: Ігоря Новосада та Романа Никитюка. До офіційного працевлаштування вони мали час опанувати потрібні для роботи документи: правила благоустрою, судову інструкцію, Закон України "Про благоустрій населених пунктів", Закон України "Про запобігання корупції".
– Які нормативні документи регулюють Вашу діяльність?
– Зараз будь-яка муніципальна варта, відділ, департамент чи управління у будь-якому населеному пункті очікують на прийняття Закону "Про муніципальну варту". Був проєкт Закону у 2015 році. Його декілька разів виносили на голосування, доопрацьовували.
Наразі керуємося Конституцією України, яка у статті 144 чітко передбачає, що всі акти органів місцевого самоврядування є обов'язковими до виконання на цій території. У нас є Закон України "Про благоустрій", стаття 10, частина 2, яка каже, що органи місцевого самоврядування створюють відповідні органи для забезпечення правил благоустрою, які тепер має і Ковельська територіальна громада.
Ми йдемо до того, щоб жодна наша функція не дублювала функції поліції, Держпродспоживслужби, інших силових структур, які займаються правоохоронною діяльністю, складають протоколи про адміністративну відповідальність – податкової, пенсійних фондів тощо. Тим, чим не займається ні поліція, ні правоохоронні структури, будемо займатися ми.
– Тоді як мешканцям порадите розглядати муніципальну варту?
– Пропоную розглядати відділ муніципальної варти, як будь-який інший з уже існуючих відділів виконавчого комітету міської ради. Як-от відділ ЖКГ, юридичний відділ тощо. У кожного відділу виконавчого органу місцевої влади є свої функції. Тож, якщо ми говоримо, наприклад, про юридичний відділ виконкому, ніхто ж не каже: "Це приватний загін, який дублює функції Міністерства юстиції?"
Так само й ми, як відділ виконавчого органу влади, у жодному разі не дублюємо функції поліції. Ми створені в межах громади, робимо все для того, щоб всі суб'єкти благоустрою дотримуватися відповідних правил. Коли ви, наприклад, востаннє бачили, щоб працівник поліції складав адміністративний протокол за паркування в неналежному місці чи відсутність урн для сміття біля тимчасової споруди чи МАФу, який займається торгівлею?
Думаю, такі міфи люди створюють через незнання, небажання уважно читати документи, вникати в законодавчі нюанси. Усе нове завжди сприймається насторожено. Але коли люди на ділі побачать, що муніципальна варта – це варта громади, багато питань відпадуть.
– Як на муніципалів реагують ковельчани? Чи працюватимете з селами громади?
– Для початку окреслю головну позицію у своїй роботі – перейняти з досвіду інших міст лише найкраще. Друге – ми ніколи не розглядали муніципальну варту як якийсь репресивний орган.
Зараз і впродовж наступних двох місяців у нас триватиме процес інформування населення. Старші інспектори зараз розносять по місту інформаційні пам'ятки про муніципальну варту. Тобто, ми вже починаємо працювати і показувати себе людям, пояснювати елементарні правила благоустрою тощо. Завжди обговорюємо зі старшими інспекторами, як минуло спілкування з мешканцями. Хлопці повертаються задоволені: люди у більшості підтримують створення муніципальної варти.
Щодо сіл. Правила благоустрою обов'язково діють на всій території громади. Тобто – це Ковель і прилеглі села. Тож обслуговування населених пунктів, які входять до складу громади, буде таким, як і по місту.
– А як стосовно тези, що створення муніципальної варти зараз “не на часі”. То таки на часі чи ні?
– Не один десяток міст в Україні вже мають у виконавчих органах влади такий підрозділ, як муніципальна варта.
Репліки окремих людей щодо "не на часі "не мають обґрунтування. Людям завжди на часі жити в комфортних, прийнятних умовах. У громаді й так пригнічені настрої через війну. А додати ще проблеми благоустрою і неохайність міста – то депресивні настрої поміж людей будуть тільки множитись. А нам усім потрібна інша громада – та, яка відповідає європейським стандартам благоустрою. Тож над цим й будемо працювати.
Розмовляла
Ольга Верес.
На фото зліва направо: Роман Никитюк – старший інспектор відділу муніципальної варти; Сергій Мазуров – начальник відділу муніципальної варти; Ігор Новосад – старший інспектор відділу муніципальної варти.
У виконавчому комітеті Ковельської міської ради – новий відділ, що має назву “Муніципальна варта”. Так, 6 лютого 2023 начальником новоствореного відділу став Сергій Мазуров, який переїхав до Ковеля з окупованого Бердянська. Ми вирішили познайомити ковельчан ближче з очільником муніципальної варти.
– Сергію, останні кілька тижнів до Вас прикута особлива увага допитливих ковельчан. Найперше тому, що Ви – віднедавна начальник новоствореного відділу муніципальної варти виконкому Ковельської міської ради. Тобто нова людина не лише в апараті виконавчої влади міста, а й загалом – у нашому Ковелі. Ви приїхали до нас із Запорізької області. Яка вона, ваша особиста історія?
– Так, я народився в Мелітополі Запорізької області. А з 2009 року жив та працював у Бердянську, і завжди бачив себе лише на службі в громади. Так склалося, що всі мої попередні роботи так чи інакше стосувалися роботи з громадянами.
За фахом я – юрист, маю науковий ступінь кандидата економічних наук. Майже 10 років працював на посаді оперуповноваженого карного розшуку, дільничним інспектором ще на той час міліції. Згодом майже 7 років – юрисконсультом у Бердянському міськрайонному центрі зайнятості; начальником відділу майнового та юридичного забезпечення виконавчого апарату Бердянської районної ради.
За 20 днів до повномасштабного вторгнення росії я почав працювати помічником Бердянського міського голови з питань запобігання та виявлення корупції.
4 лютого 2022 був призначений на посаду. Пропрацював 20 днів… А 24 лютого самі знаєте, що відбулося...
– Як змінилося Ваше життя після повномасштабного вторгнення росії в Україну?
– Після 24 лютого орган місцевого самоврядування, в якому я працював, почав самоорганізовуватись у структуру, яка займалася оповіщенням населення, гуманітарними питаннями, тому що в окупованому місті робити це відкрито – майже неможливо.
Ми, працівники міської ради, які одразу не виїхали з міста, тривалий час допомагали в колцентрі, займалися роздачею їжі мешканцям міста, організовували доставку ліків людям тощо.
Навесні, у березні 2022-го, до нас "завітали" представники окупаційної влади разом з озброєними людьми в масках. Це був тривожний знак. З часом ми зрозуміли, що всі, хто вірять в нашу країну і хочуть допомагати людям, знаходячись в окупації, просто не мають можливості це робити. Тож спершу я виїхав до Запоріжжя, де зразу став на облік у військкомат. Але у вересні 2022 росіяни почали щільно бомбити місто, і в жовтні, за порадою мами, яка мала в Ковелі подругу ще зі студентських часів, я приїхав сюди.
Найперше, що я зробив, коли приїхав до міста, – став на облік у військкомат, а потім просто прийшов у міську раду й запропонував свої послуги юриста, залишив своє резюме. Потрібно було жити далі. Яким же було моє здивування, коли мене запросили на співбесіду, за результатами якої прийняли на посаду радника міського голови. За цей час я мав підтвердити свої навички, пройти відповідну перевірку. І з 6 лютого 2023 року я офіційно – начальник відділу муніципальної варти виконавчого комітету Ковельської міської ради.
– Скільки працівників відділу муніципальної варти передбачено за штатним розкладом? Як Ви обирали працівників?
– У штатному розкладі – четверо людей: начальник, головний спеціаліст і два старші інспектори. У березні на посаду головного спеціаліста до нас прийде ковельчанка, яка працювала у виконавчій службі майже 10 років, вела напрямок, зокрема, муніципальний. Це людина, як і я, з юридичною освітою. Головний спеціаліст муніципальної варти вестиме роботу з діловодства, претензійно позовну роботу, займатиметься зверненнями громадян.
У мирні часи механізм вибору кандидатів на посаду – це конкурсний відбір. Зараз, у час війни, конкурси не проводять. У Ковелі я людина нова, тож звернувся до керівництва міста за допомогою в пошуку кандидатів на вакантні посади старших інспекторів. Мені порадили відповідальних членів ДФТГ, з кандидатами я зустрічався особисто, тож у результаті відібрав двох старших інспекторів: Ігоря Новосада та Романа Никитюка. До офіційного працевлаштування вони мали час опанувати потрібні для роботи документи: правила благоустрою, судову інструкцію, Закон України "Про благоустрій населених пунктів", Закон України "Про запобігання корупції".
– Які нормативні документи регулюють Вашу діяльність?
– Зараз будь-яка муніципальна варта, відділ, департамент чи управління у будь-якому населеному пункті очікують на прийняття Закону "Про муніципальну варту". Був проєкт Закону у 2015 році. Його декілька разів виносили на голосування, доопрацьовували.
Наразі керуємося Конституцією України, яка у статті 144 чітко передбачає, що всі акти органів місцевого самоврядування є обов'язковими до виконання на цій території. У нас є Закон України "Про благоустрій", стаття 10, частина 2, яка каже, що органи місцевого самоврядування створюють відповідні органи для забезпечення правил благоустрою, які тепер має і Ковельська територіальна громада.
Ми йдемо до того, щоб жодна наша функція не дублювала функції поліції, Держпродспоживслужби, інших силових структур, які займаються правоохоронною діяльністю, складають протоколи про адміністративну відповідальність – податкової, пенсійних фондів тощо. Тим, чим не займається ні поліція, ні правоохоронні структури, будемо займатися ми.
– Тоді як мешканцям порадите розглядати муніципальну варту?
– Пропоную розглядати відділ муніципальної варти, як будь-який інший з уже існуючих відділів виконавчого комітету міської ради. Як-от відділ ЖКГ, юридичний відділ тощо. У кожного відділу виконавчого органу місцевої влади є свої функції. Тож, якщо ми говоримо, наприклад, про юридичний відділ виконкому, ніхто ж не каже: "Це приватний загін, який дублює функції Міністерства юстиції?"
Так само й ми, як відділ виконавчого органу влади, у жодному разі не дублюємо функції поліції. Ми створені в межах громади, робимо все для того, щоб всі суб'єкти благоустрою дотримуватися відповідних правил. Коли ви, наприклад, востаннє бачили, щоб працівник поліції складав адміністративний протокол за паркування в неналежному місці чи відсутність урн для сміття біля тимчасової споруди чи МАФу, який займається торгівлею?
Думаю, такі міфи люди створюють через незнання, небажання уважно читати документи, вникати в законодавчі нюанси. Усе нове завжди сприймається насторожено. Але коли люди на ділі побачать, що муніципальна варта – це варта громади, багато питань відпадуть.
– Як на муніципалів реагують ковельчани? Чи працюватимете з селами громади?
– Для початку окреслю головну позицію у своїй роботі – перейняти з досвіду інших міст лише найкраще. Друге – ми ніколи не розглядали муніципальну варту як якийсь репресивний орган.
Зараз і впродовж наступних двох місяців у нас триватиме процес інформування населення. Старші інспектори зараз розносять по місту інформаційні пам'ятки про муніципальну варту. Тобто, ми вже починаємо працювати і показувати себе людям, пояснювати елементарні правила благоустрою тощо. Завжди обговорюємо зі старшими інспекторами, як минуло спілкування з мешканцями. Хлопці повертаються задоволені: люди у більшості підтримують створення муніципальної варти.
Щодо сіл. Правила благоустрою обов'язково діють на всій території громади. Тобто – це Ковель і прилеглі села. Тож обслуговування населених пунктів, які входять до складу громади, буде таким, як і по місту.
– А як стосовно тези, що створення муніципальної варти зараз “не на часі”. То таки на часі чи ні?
– Не один десяток міст в Україні вже мають у виконавчих органах влади такий підрозділ, як муніципальна варта.
Репліки окремих людей щодо "не на часі "не мають обґрунтування. Людям завжди на часі жити в комфортних, прийнятних умовах. У громаді й так пригнічені настрої через війну. А додати ще проблеми благоустрою і неохайність міста – то депресивні настрої поміж людей будуть тільки множитись. А нам усім потрібна інша громада – та, яка відповідає європейським стандартам благоустрою. Тож над цим й будемо працювати.
Розмовляла
Ольга Верес.
На фото зліва направо: Роман Никитюк – старший інспектор відділу муніципальної варти; Сергій Мазуров – начальник відділу муніципальної варти; Ігор Новосад – старший інспектор відділу муніципальної варти.
Сергій Мазуров, 37 років – юрист, кандидат економічних наук. Народився у місті Мелітополі Запорізької області. З 2009 року жив і працював у Бердянську.
Досвід роботи в правоохоронних органах – 9 років, в органах місцевого самоврядування – 4 роки.
Залишити коментар