У червні ц. р. редакція «Вістей Ковельщини» отримала заяву такого змісту:
Директору ТзОВ «Редакція газети
«Вісті Ковельщини» Вельмі М. Г.
за дорученням мешканців
вул. Пирогова, 1/19
в особі Оніщук Н. Л.
Заява.
Мешканці будинку одного стояку кв. 11, 13, 19, 23, 27 без газу вже 15 днів. 03. 06 на стояку перекрили газ, бо аварійна ситуація, витік газу. Ми із заявами звернулися у газову службу, ЖЕК № 1, міськвиконком, щоб вирішити питання і допомогти.
До цього часу ні відповіді, ні комісії по визначенню пошкодження. І навіть за газові труби в усній формі на себе ніхто не бере відповідальність. А за доставку, газ, обслуговування ми, мешканці, сплачуємо вчасно.
Просимо розголосу про бездіяльність названих структур.
Оніщук Н. Л.,
жителі вул. Пирогова, 1
м. Ковеля.
18.06.2024 р.
l
Не барячись, редакція спрямувала запит у пресцентр Волинської філії ТОВ «Газорозподільчі мережі України»:
Волинська філія ТОВ «Газорозподільчі
мережі України».
Пресцентр
Швець Оксана Павлівна.
l
Шановна пані Оксано!
До редакції газети «Вісті Ковельщини» надійшов лист від мешканців міста Ковеля, вул. Пирогова, 1 (копія додається).
Просимо допомоги в отриманні інформації від службових осіб Волинської філії ТОВ «Газорозподільчі мережі України» щодо розв’язання проблеми, про яку йдеться у скарзі.
Дякую за співпрацю!
Директор ТзОВ «Редакція газети «Вісті Ковельщини»
Микола ВЕЛЬМА.
l
Невдовзі пані Оксана Швець повідомила:
«Дякуємо за Ваше звернення, висловлюємо повагу до Вашого шанованого колективу газети «Вістей Ковельщини». Додаємо відповідь людям, де роз’яснюємо ситуацію, що склалась, а також інформуємо про можливі шляхи вирішення цієї ситуації, посилаючись на вимоги сучасного законодавства.
l
«07» червня 2024 р., № ВлФ/104/4-816
Оніщук Н. Л.
вул. Миколи Пирогова, буд. 1, кв. 19
м. Ковель 45008
l
Шановна Надіє Леонтіївно!
У відповідь на Вашу заяву, зареєстровану за вх. № О-9628-ВлФ/104/4 від 05.06.24 р., Оператор ГРМ Волинська філія ТОВ «Газорозподільні мережі України» повідомляє наступне.
Взаємовідносини між газопостачальним, газорозподільним підприємством, газотранспортним підприємством та споживачами природного газу регулюються Кодексом газорозподільних систем (далі – Кодекс ГРМ) та Правилами постачання природного газу (далі – Правила), Кодексом газорозподільної системи (далі – Кодекс ГТС) та іншими нормативно-правовими актами України.
Повідомляємо, що з 01 січня 2020 р. плата за розподіл природного газу для споживачів визначається окремо від вартості газу. Дана вимога відповідає нормам розвинутих європейських країн, до яких поступово приводиться законодавство України. Оплата здійснюється рівними частинами кожного місяця та дозволяє суттєво зменшити платіж в опалювальний період.
Звертаємо увагу: плата за послуги розподілу природного газу не є ні новим, ні додатковим платежем. Послуги розподілу природного газу завжди сплачувалися побутовими споживачами у складі кінцевого платежу за природний газ. За рахунок цих коштів забезпечується робота газових мереж, експлуатація газового обладнання, підтримується цілодобова робота аварійних служб.
Порядок розрахунків за договором розподілу природного газу визначений главою 6 розділу VІ Кодексу ГРМ.
Розрахунки споживача за послугу розподілу природного газу, що надається Оператором ГРМ за договором розподілу природного газу, здійснюються, виходячи з величини річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача та оплачуються споживачем рівномірними частками протягом календарного року.
Місячна вартість послуги розподілу природного газу визначається як добуток 1/12 річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача на тариф, встановлений Регулятором для відповідного Оператора ГРМ із розрахунку місячної вартості одного кубічного метра замовленої потужності.
Річна замовлена потужність (за замовчуванням) об’єкта (об’єктів) споживача на розрахунковий календарний рік визначається Оператором ГРМ, виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу цим об’єктом за газовий рік (період часу, який розпочинається з першої газової доби жовтня поточного календарного року і триває до першої газової доби жовтня наступного календарного року).
Одночасно інформуємо, що згідно з п. 5.10 Правил безпеки систем газопостачання (далі – Правила), затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 15.05.2015 р., № 285, власники (балансоутримувачі та/або орендарі (наймачі)) житлових і громадських будинків, підприємств комунального та побутового обслуговування населення повинні:
– забезпечувати безперешкодний доступ до всіх приміщень будинків представникам газорозподільного підприємства для проведення технічного обслуговування газового обладнання і перевірки приміщень на загазованість та за необхідності відключення газового обладнання;
– утримувати в належному стані підвали, технічні коридори і підпілля, забезпечувати постійне підтримання в робочому стані їх електроосвітлення і вентиляцію;
– утримувати в належному стані ущільнення вводів підземних комунікацій в підвалах будинків, а також місць перетинів газопроводами елементів будівель;
– утримувати в належному до експлуатації стані фасадні та внутрішні газопроводи;
– своєчасно перевіряти стан і за потреби проводити ремонт димових і вентиляційних каналів, оголовків димоходів;
– надавати запит газорозподільному підприємству на подавання газу до внутрішньобудинкової, квартирної системи газопостачання за 5 днів до заселення;
– повідомляти газорозподільне підприємство про необхідність відключення газового обладнання у разі несправності димових і вентиляційних каналів;
– своєчасно перевіряти стан і у разі потреби проводити ремонт систем урівняння потенціалів усіх металевих комунікацій (у тому числі і газових) всередині будівлі та перевіряти системи захисного заземлення, змонтованого в будівлі обладнання, яке підключено одночасно до газової та електричної мережі.
Згідно з п. 5. 7 Правил, підлягає відключенню від системи газопостачання обладнання житлових і громадських будинків із встановленням заглушки за умов:
– наявності витоків газу;
– несправної автоматики безпеки;
– несправностей оголовків димових і вентиляційних каналів;
– відсутності тяги в димових і вентиляційних каналах;
– самовільного підключення газових приладів і пристроїв споживача до системи газопостачання;
– незабезпечення власником (балансоутримувачем та/або орендарем (наймачем)) технічного обслуговування згідно з вимогами пункту 5.4 цієї глави;
– невідповідності системи газопостачання житлового будинку проектній та виконавчо-технічній документації.
В завершення повідомляємо, що станом на даний час ввідні газопроводи та внутрішні газопроводи багатоквартирних будинків в Ковельському УЕГГ на балансі не перебувають. Роботи з виконання ремонту газопроводу виконуються на платній основі. Для отримання даної послуги Ви можете звернутись до Центру обслуговування клієнтів Волинської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» або до компанії, яка має відповідну ліцензію для виконання даного комплексу робіт.
Принагідно інформуємо, що, у разі ініціювання Вами створення комісії з метою проведення необхідного обстеження, Волинською філією ТОВ «Газорозподільні мережі України» буде скеровано відповідального представника.
З повагою та надією на взаєморозуміння при подальшій співпраці –
В’ячеслав ВЕРЕТЕЛЬНИКОВ,
в. о. директора Волинської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України».
l
Як бачимо, роз’яснення досить велике за обсягом, але ми вирішили його оприлюднити, оскільки далеко не всі читачі газети знають, як потрібно діяти у схожій ситуації.
Заодно із процитованим вище листом ми ознайомили автора заяви п. Надію Оніщук, запропонувавши їй висловити свою думку з приводу роз’яснення. Ось що вона сказала:
– Коли тільки склалася ситуація, про яку написано вище, ми звернулися у всі можливі інстанції, звідки ніякого результату не отримали. Такої ситуації можна було б уникнути, якби не окремі «нюанси».
1. Одразу при перевірці стану газових труб у нашому будинку не було складено відповідного акта, якого й до цього часу ніхто не бачив.
2. Члени бригади, які приїхали, сказали чітко: «Платіть 5 тисяч гривень, і ми за кілька годин все полагодимо».
3. Оскільки ми оплачуємо вартість газу, то на таке не погодилися, а звернулися із скаргою до керівництва газового управління. Результату – нуль. Мусили погодитися на сплату такої суми, бо інакше сиділи б без газу ще місяць. Та й що б ми доказали, коли на руках не мали акта обстеження мереж?
4. Ціна за роботу «зашкалює». І це, не зважаючи на те, що труба – власність мешканців будинку, а ремонт має право робити лише газова служба. Виходить парадокс: за всі послуги повинні сплачувати вчасно, а трубу ремонтувати маємо за власний кошт. Ще й зухвало заявляти: труба ваша, але ми її маємо право відрізати без будь-якого акта.
Ще такий «нюанс». Коли з головної труби, що йде до нашого будинку, почав виходити газ (було чути його запах), ми телефонували до газовиків декілька разів, вони приїжджали і заклеювали аварійне місце. А коли подібне трапилося всередині будинку, то трубу відрізали без будь-якого попередження і нашого дозволу. Хіба не можна було зробити так само? Може, й не довелося б людям платити такі великі гроші.
Завершуючи коментар, хочу наголосити: нехай історія, про яку ведемо мову, стане уроком для служб, які покликані обслуговувати людей. Їх працівникам потрібно все робити згідно із законом, а не розводити бюрократичну тяганину. Це стосується кожного – і газовиків, і підпорядкованих їм працівників, і службових осіб різного рівня.
х х х
Як свідчать факти, подібні випадки у Ковелі – непоодиноке явище. Тому й публікуємо цю статтю, щоб мешканці багатоповерхових будинків (та й не тільки) знали свої права і обов’язки. Як, зрештою, й ті, хто їх обслуговує.
Володимир ПЕТРУК.
У червні ц. р. редакція «Вістей Ковельщини» отримала заяву такого змісту:
Директору ТзОВ «Редакція газети
«Вісті Ковельщини» Вельмі М. Г.
за дорученням мешканців
вул. Пирогова, 1/19
в особі Оніщук Н. Л.
Заява.
Мешканці будинку одного стояку кв. 11, 13, 19, 23, 27 без газу вже 15 днів. 03. 06 на стояку перекрили газ, бо аварійна ситуація, витік газу. Ми із заявами звернулися у газову службу, ЖЕК № 1, міськвиконком, щоб вирішити питання і допомогти.
До цього часу ні відповіді, ні комісії по визначенню пошкодження. І навіть за газові труби в усній формі на себе ніхто не бере відповідальність. А за доставку, газ, обслуговування ми, мешканці, сплачуємо вчасно.
Просимо розголосу про бездіяльність названих структур.
Оніщук Н. Л., жителі вул. Пирогова, 1 м. Ковеля.
18.06.2024 р.
ххх
Не барячись, редакція спрямувала запит у пресцентр Волинської філії ТОВ «Газорозподільчі мережі України»:
Волинська філія ТОВ «Газорозподільчі
мережі України».
Пресцентр
Швець Оксана Павлівна.
ххх
Шановна пані Оксано!
До редакції газети «Вісті Ковельщини» надійшов лист від мешканців міста Ковеля, вул. Пирогова, 1 (копія додається).
Просимо допомоги в отриманні інформації від службових осіб Волинської філії ТОВ «Газорозподільчі мережі України» щодо розв’язання проблеми, про яку йдеться у скарзі.
Дякую за співпрацю!
Директор ТзОВ «Редакція газети «Вісті Ковельщини»
Микола ВЕЛЬМА.
ххх
Невдовзі пані Оксана Швець повідомила:
«Дякуємо за Ваше звернення, висловлюємо повагу до Вашого шанованого колективу газети «Вістей Ковельщини». Додаємо відповідь людям, де роз’яснюємо ситуацію, що склалась, а також інформуємо про можливі шляхи вирішення цієї ситуації, посилаючись на вимоги сучасного законодавства.
ххх
«07» червня 2024 р., № ВлФ/104/4-816
Оніщук Н. Л.
вул. Миколи Пирогова, буд. 1, кв. 19
м. Ковель 45008
ххх
Шановна Надіє Леонтіївно!
У відповідь на Вашу заяву, зареєстровану за вх. № О-9628-ВлФ/104/4 від 05.06.24 р., Оператор ГРМ Волинська філія ТОВ «Газорозподільні мережі України» повідомляє наступне.
Взаємовідносини між газопостачальним, газорозподільним підприємством, газотранспортним підприємством та споживачами природного газу регулюються Кодексом газорозподільних систем (далі – Кодекс ГРМ) та Правилами постачання природного газу (далі – Правила), Кодексом газорозподільної системи (далі – Кодекс ГТС) та іншими нормативно-правовими актами України.
Повідомляємо, що з 01 січня 2020 р. плата за розподіл природного газу для споживачів визначається окремо від вартості газу. Дана вимога відповідає нормам розвинутих європейських країн, до яких поступово приводиться законодавство України. Оплата здійснюється рівними частинами кожного місяця та дозволяє суттєво зменшити платіж в опалювальний період.
Звертаємо увагу: плата за послуги розподілу природного газу не є ні новим, ні додатковим платежем. Послуги розподілу природного газу завжди сплачувалися побутовими споживачами у складі кінцевого платежу за природний газ. За рахунок цих коштів забезпечується робота газових мереж, експлуатація газового обладнання, підтримується цілодобова робота аварійних служб.
Порядок розрахунків за договором розподілу природного газу визначений главою 6 розділу VІ Кодексу ГРМ.
Розрахунки споживача за послугу розподілу природного газу, що надається Оператором ГРМ за договором розподілу природного газу, здійснюються, виходячи з величини річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача та оплачуються споживачем рівномірними частками протягом календарного року.
Місячна вартість послуги розподілу природного газу визначається як добуток 1/12 річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача на тариф, встановлений Регулятором для відповідного Оператора ГРМ із розрахунку місячної вартості одного кубічного метра замовленої потужності.
Річна замовлена потужність (за замовчуванням) об’єкта (об’єктів) споживача на розрахунковий календарний рік визначається Оператором ГРМ, виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу цим об’єктом за газовий рік (період часу, який розпочинається з першої газової доби жовтня поточного календарного року і триває до першої газової доби жовтня наступного календарного року).
Одночасно інформуємо, що згідно з п. 5.10 Правил безпеки систем газопостачання (далі – Правила), затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 15.05.2015 р., № 285, власники (балансоутримувачі та/або орендарі (наймачі)) житлових і громадських будинків, підприємств комунального та побутового обслуговування населення повинні:
– забезпечувати безперешкодний доступ до всіх приміщень будинків представникам газорозподільного підприємства для проведення технічного обслуговування газового обладнання і перевірки приміщень на загазованість та за необхідності відключення газового обладнання;
– утримувати в належному стані підвали, технічні коридори і підпілля, забезпечувати постійне підтримання в робочому стані їх електроосвітлення і вентиляцію;
– утримувати в належному стані ущільнення вводів підземних комунікацій в підвалах будинків, а також місць перетинів газопроводами елементів будівель;
– утримувати в належному до експлуатації стані фасадні та внутрішні газопроводи;
– своєчасно перевіряти стан і за потреби проводити ремонт димових і вентиляційних каналів, оголовків димоходів;
– надавати запит газорозподільному підприємству на подавання газу до внутрішньобудинкової, квартирної системи газопостачання за 5 днів до заселення;
– повідомляти газорозподільне підприємство про необхідність відключення газового обладнання у разі несправності димових і вентиляційних каналів;
– своєчасно перевіряти стан і у разі потреби проводити ремонт систем урівняння потенціалів усіх металевих комунікацій (у тому числі і газових) всередині будівлі та перевіряти системи захисного заземлення, змонтованого в будівлі обладнання, яке підключено одночасно до газової та електричної мережі.
Згідно з п. 5. 7 Правил, підлягає відключенню від системи газопостачання обладнання житлових і громадських будинків із встановленням заглушки за умов:
– наявності витоків газу;
– несправної автоматики безпеки;
– несправностей оголовків димових і вентиляційних каналів;
– відсутності тяги в димових і вентиляційних каналах;
– самовільного підключення газових приладів і пристроїв споживача до системи газопостачання;
– незабезпечення власником (балансоутримувачем та/або орендарем (наймачем)) технічного обслуговування згідно з вимогами пункту 5.4 цієї глави;
– невідповідності системи газопостачання житлового будинку проектній та виконавчо-технічній документації.
В завершення повідомляємо, що станом на даний час ввідні газопроводи та внутрішні газопроводи багатоквартирних будинків в Ковельському УЕГГ на балансі не перебувають. Роботи з виконання ремонту газопроводу виконуються на платній основі. Для отримання даної послуги Ви можете звернутись до Центру обслуговування клієнтів Волинської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» або до компанії, яка має відповідну ліцензію для виконання даного комплексу робіт.
Принагідно інформуємо, що, у разі ініціювання Вами створення комісії з метою проведення необхідного обстеження, Волинською філією ТОВ «Газорозподільні мережі України» буде скеровано відповідального представника.
З повагою та надією на взаєморозуміння при подальшій співпраці –
В’ячеслав ВЕРЕТЕЛЬНИКОВ, в. о. директора Волинської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України».
ххх
Як бачимо, роз’яснення досить велике за обсягом, але ми вирішили його оприлюднити, оскільки далеко не всі читачі газети знають, як потрібно діяти у схожій ситуації.
Заодно із процитованим вище листом ми ознайомили автора заяви п. Надію Оніщук, запропонувавши їй висловити свою думку з приводу роз’яснення. Ось що вона сказала:
– Коли тільки склалася ситуація, про яку написано вище, ми звернулися у всі можливі інстанції, звідки ніякого результату не отримали. Такої ситуації можна було б уникнути, якби не окремі «нюанси».
1. Одразу при перевірці стану газових труб у нашому будинку не було складено відповідного акта, якого й до цього часу ніхто не бачив.
2. Члени бригади, які приїхали, сказали чітко: «Платіть 5 тисяч гривень, і ми за кілька годин все полагодимо».
3. Оскільки ми оплачуємо вартість газу, то на таке не погодилися, а звернулися із скаргою до керівництва газового управління. Результату – нуль. Мусили погодитися на сплату такої суми, бо інакше сиділи б без газу ще місяць. Та й що б ми доказали, коли на руках не мали акта обстеження мереж?
4. Ціна за роботу «зашкалює». І це, не зважаючи на те, що труба – власність мешканців будинку, а ремонт має право робити лише газова служба. Виходить парадокс: за всі послуги повинні сплачувати вчасно, а трубу ремонтувати маємо за власний кошт. Ще й зухвало заявляти: труба ваша, але ми її маємо право відрізати без будь-якого акта.
Ще такий «нюанс». Коли з головної труби, що йде до нашого будинку, почав виходити газ (було чути його запах), ми телефонували до газовиків декілька разів, вони приїжджали і заклеювали аварійне місце. А коли подібне трапилося всередині будинку, то трубу відрізали без будь-якого попередження і нашого дозволу. Хіба не можна було зробити так само? Може, й не довелося б людям платити такі великі гроші.
Завершуючи коментар, хочу наголосити: нехай історія, про яку ведемо мову, стане уроком для служб, які покликані обслуговувати людей. Їх працівникам потрібно все робити згідно із законом, а не розводити бюрократичну тяганину. Це стосується кожного – і газовиків, і підпорядкованих їм працівників, і службових осіб різного рівня.
х х х
Як свідчать факти, подібні випадки у Ковелі – непоодиноке явище. Тому й публікуємо цю статтю, щоб мешканці багатоповерхових будинків (та й не тільки) знали свої права і обов’язки. Як, зрештою, й ті, хто їх обслуговує.
Володимир ПЕТРУК.
Залишити коментар