Громадська організація «ВРИТМІ» в березні цього року оголосила грантовий конкурс проєктів. Два банки ініціатив сформулювали тематику грантів у 2025 р. таким чином:
команда FiveTeam – профорієнтація молоді: створення заходів і можливостей, які допоможуть зрозуміти, куди вступати, яка професія підходить, і як спробувати себе в ній;
команда Impulse – доступність: створення заходів, що допоможуть молодим людям та молоді з особливими освітніми потребами брати участь у заходах разом зі своїми однолітками.
Саме завдяки підтримці Національної мережі розвитку локальної філантропії та RobertBoschStiftung реалізація даних проєктів стала можливою.
Команда «Освіта, повага і рівність для всіх», яка сформувалася із активних учнів Ліцею №1, спланувала облаштування простору, який надаватиме індивідуальну підтримку дітям з ООП, ВПО, АТО та дітям, батьки яких віддали життя за мир і свободу, виконуючи свій громадянський обов’язок – захист України від російського агресора.
Така ідея отримала підтримку в ГО «ВРИТМІ». В межах її реалізації проводили заходи, спрямовані на розвиток та пізнання особистості, навчання технік боротьби зі стресом, покращення дрібної моторики та психоемоційного відновлення, надання домедичної допомоги.
У дітей з особливими освітніми потребами дуже часто страждає загальна і дрібна моторика: рухи не чіткі, наявне недостатнє відчуття ритму, координації та рівноваги. Чим більша рухова активність дитини, тим краще розвивається її мозкова й мовленнєва функція, регулювання та контроль власного тіла, рівновага та пластичність.
Спеціалісти з ІРЦ «Ковельський інклюзивно-ресурсний центр» навчили нас надавати першу домедичну допомогу. В умовах сьогодення це необхідність, яка вимагає діяти виважено і швидко, адже дуже часто під загрозою стає життя людини.
Заняття із асистентом учителя інклюзивного навчання Юлією Мороз щодо оформлення писанок різними техніками, а саме «солона карамель» та аплікація крупою, покликані сприянню психоемоційному відновленню дітей, розслабленню та рефлексії, активації та мотивації пізнавальної активності. А робота з балансувальною дошкою Більгоу нагадувала кумедну гру, однак її призначення – допомога в розвитку пам’яті, координації, концентрації уваги.
Практичний психолог Ліцею Людмила Катерна проводила заняття з елементами арттерапії. Метою заняття з психосоматики є розвиток навиків подолання бар’єрів у спілкуванні, створення можливості для самовираження, формування вміння висловлювати власні почуття. А під час заняття «Гіперактивна дитина» ми навчилися допомагати один одному, знаходити сильні сторони особистості та відчувати свою успішність.
Наталія Прокопів, учитель образотворчого мистецтва, під час проведення арттерапевтичного заняття з елементами майстер-класу з писанкарства створила казкову атмосферу Великоднього свята. Писанкарство, як прадавня традиція наших предків, допомогло висловити певні почуття та емоції через символи, які важко передати словами. Адже арттерапія допомагає відновити психоемоційний стан людини, налаштувати її на спокійний ритм, розвивати дрібну моторику, навчити концентруватися на деталях.
За час реалізації проєкту ми всією ліцейною родиною вчилися допомагати та підтримувати дітей з особливими освітніми потребами, які часто знаходяться у складних життєвих обставинах, або ж стали свідками військових дій. Наше завдання було і є – допомогти їм адаптуватися в соціумі, зрозуміти, що КОЖНА ЛЮДИНА – УНІКАЛЬНА, АЛЕ ВСІ МИ РІВНІ У ПРАВАХ.
Я переконаний, що простір, який був створений командою «Освіта, повага та рівність для всіх!», стане улюбленим місцем спілкування та розвитку особливих діток.
Станіслав ШОСТАЦЬКИЙ,
учень 6-А класу
Ліцею №1.
P. S. Хочу висловити вдячність Аліні ДАНИЛЮК, Марії Дунай, засновницям ГО «ВРИТМІ», за підтримку та фінансування нашого проєкту, Оксані МЕЛЬНИК, директорці Ліцею №1 — за підтримку та організацію заходів у ліцеї; Ганні КУХТІ та Наталії СТРЕЧЕНЬ, заступникам директора Ліцею №1 — за ідейну підтримку та допомогу.
С. Ш.

Громадська організація «ВРИТМІ» в березні цього року оголосила грантовий конкурс проєктів. Два банки ініціатив сформулювали тематику грантів у 2025 р. таким чином:
команда FiveTeam – профорієнтація молоді: створення заходів і можливостей, які допоможуть зрозуміти, куди вступати, яка професія підходить, і як спробувати себе в ній;
команда Impulse – доступність: створення заходів, що допоможуть молодим людям та молоді з особливими освітніми потребами брати участь у заходах разом зі своїми однолітками.
Саме завдяки підтримці Національної мережі розвитку локальної філантропії та RobertBoschStiftung реалізація даних проєктів стала можливою.
Команда «Освіта, повага і рівність для всіх», яка сформувалася із активних учнів Ліцею №1, спланувала облаштування простору, який надаватиме індивідуальну підтримку дітям з ООП, ВПО, АТО та дітям, батьки яких віддали життя за мир і свободу, виконуючи свій громадянський обов’язок – захист України від російського агресора.
Така ідея отримала підтримку в ГО «ВРИТМІ». В межах її реалізації проводили заходи, спрямовані на розвиток та пізнання особистості, навчання технік боротьби зі стресом, покращення дрібної моторики та психоемоційного відновлення, надання домедичної допомоги.
У дітей з особливими освітніми потребами дуже часто страждає загальна і дрібна моторика: рухи не чіткі, наявне недостатнє відчуття ритму, координації та рівноваги. Чим більша рухова активність дитини, тим краще розвивається її мозкова й мовленнєва функція, регулювання та контроль власного тіла, рівновага та пластичність.
Спеціалісти з ІРЦ «Ковельський інклюзивно-ресурсний центр» навчили нас надавати першу домедичну допомогу. В умовах сьогодення це необхідність, яка вимагає діяти виважено і швидко, адже дуже часто під загрозою стає життя людини.
Заняття із асистентом учителя інклюзивного навчання Юлією Мороз щодо оформлення писанок різними техніками, а саме «солона карамель» та аплікація крупою, покликані сприянню психоемоційному відновленню дітей, розслабленню та рефлексії, активації та

мотивації пізнавальної активності. А робота з балансувальною дошкою Більгоу нагадувала кумедну гру, однак її призначення – допомога в розвитку пам’яті, координації, концентрації уваги.
Практичний психолог Ліцею Людмила Катерна проводила заняття з елементами арттерапії. Метою заняття з психосоматики є розвиток навиків подолання бар’єрів у спілкуванні, створення можливості для самовираження, формування вміння висловлювати власні почуття. А під час заняття «Гіперактивна дитина» ми навчилися допомагати один одному, знаходити сильні сторони особистості та відчувати свою успішність.
Наталія Прокопів, учитель образотворчого мистецтва, під час проведення арттерапевтичного заняття з елементами майстер-класу з писанкарства створила казкову атмосферу Великоднього свята. Писанкарство, як прадавня традиція наших предків, допомогло висловити певні почуття та емоції через символи, які важко передати словами. Адже арттерапія допомагає відновити психоемоційний стан людини, налаштувати її на спокійний ритм, розвивати дрібну моторику, навчити концентруватися на деталях.
За час реалізації проєкту ми всією ліцейною родиною вчилися допомагати та підтримувати дітей з особливими освітніми потребами, які часто знаходяться у складних життєвих обставинах, або ж стали свідками військових дій. Наше завдання було і є – допомогти їм адаптуватися в соціумі, зрозуміти, що КОЖНА ЛЮДИНА – УНІКАЛЬНА, АЛЕ ВСІ МИ РІВНІ У ПРАВАХ.
Я переконаний, що простір, який був створений командою «Освіта, повага та рівність для всіх!», стане улюбленим місцем спілкування та розвитку особливих діток.
Станіслав ШОСТАЦЬКИЙ, учень 6-А класу Ліцею №1.
P. S. Хочу висловити вдячність Аліні ДАНИЛЮК, Марії Дунай, засновницям ГО «ВРИТМІ», за підтримку та фінансування нашого проєкту, Оксані МЕЛЬНИК, директорці Ліцею №1 — за підтримку та організацію заходів у ліцеї; Ганні КУХТІ та Наталії СТРЕЧЕНЬ, заступникам директора Ліцею №1 — за ідейну підтримку та допомогу.
С. Ш.
Залишити коментар