Освіта України сьогодні і завтра
Напередодні нового навчального року Міністерство освіти і науки України відзначило директорів ста загальноосвітніх навчальних закладів, учні яких показали найкращі результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови.
Захід відбувся за участю Прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка, Міністра освіти і науки Сергія Квіта, народного депутата, голови Комітету з питань освіти та науки Верховної Ради, Лілії Гриневич, першого заступника Міністра освіти і науки України Інни Совсун, заступника Міністра освіти Павла Полянського та інших представників Міністерства освіти і науки України.
Делегацію освітян Волині представляли чотири директори навчальних закладів, які увійшли у 100 найкращих шкіл України: Волинського ліцею-інтернату, Луцької гімназії №18, Луцької гімназії №21 ім. М. Кравчука та Ковельської міської гімназії.
У своєму виступі Арсеній Яценюк наголосив, що реформування освіти – це, в першу чергу, реформування свідомості, мислення і позиції вчителя у навчальному процесі: "Педагоги повинні сприймати дитину у школі не як учня, а як особистість", – зазначив Прем'єр міністр. Важливим є те, що учитель – це лідер, який повинен розвивати і вдосконалювати лідерські здібності, щоб бути цікавим своїм учням. А щоб зацікавити та замотивувати інших, потрібно постійно підвищувати свій професійний рівень.
А. Яценюк зупинився на важливості сертифікації праці вчителів, за проведення якої буде відповідати Український центр оцінювання якості освіти. Учитель буде проходити сертифікацію, отримає вищу категорію, що дасть йому можливість отримати додаткову надбавку до заробітної плати. Державна сертифікація учителів згідно з проектом Закону України "Про освіту" передбачає тестування предметних знань та перевірку педагогічних здібностей.
На моє переконання, пріоритетом тут має бути перевірка педагогічних здібностей. Адже можна прекрасно знати предмет, скласти гарно фахові тести, але донести свої знання дітям такий вчитель не може, бо не володіє методикою викладання. Тому акцент треба робити на практичне застосування фахових знань. Перевіряти потрібно систему роботи вчителя, куди входить її результативність за 5 років (переможці олімпіад, керівництво МАНівськими роботами, участь у фахових конкурсах, семінарах, конференціях, рецензування програм, підручників та інше); методи, прийоми, форми роботи вчителя.
Прем'єр-міністр підкреслив важливість професійного викладання англійської мови, наголосивши, що вивчати мову потрібно не заради самої мови, а сприймати її як ресурс та носія інформації. Учні мають стати ефективними користувачами мови, для того щоб успішно інтегруватися в Європейське суспільство.
Лілія Гриневич зробила акцент на важливості вивчення української мови, зазначивши, що її вчителі є стратегічним ресурсом у розбудові національної платформи України. "Реформа освіти докорінно змінить зміст освіти, систему управління, підготовку педагогів та систему фінансування", – зазначила депутат, підкресливши, що на нас чекають не косметичні, а глобальні та серйозні зміни.
Ми повинні змінити структуру школи як з точки зору змісту, так і з точки зору мережі, переходити до 12-річної середньої освіти.
Міністр освіти та науки у своєму виступі підкреслив необхідність прийняття нового Закону про освіту, реалізація якого буде залежати від керівників та активної частини кожного педагогічного колективу. Як додав Сергій Квіт, зараз у всьому світі –12-річна школа. І тому в нас не може лишатися 10-річна чи 11-річна школа.
Для всіх присутніх було важливим те, що Міністр відзначив 100 кращих шкіл України та їх 100 кращих педагогічних колективів, котрі є гордістю освітянської еліти. Міністр освіти передав вітання педеколективам та особливі слова вдячності вчителям української мови, адже за гарними результатами, яких не просто досягнути, стоїть кропітка праця педагога.
Учасники форуму обговорили проект Закону України "Про освіту", який у разі його прийняття може змінити систему освіти, розподіл повноважень між органами управління освітою різних рівнів, принципи, на яких базується державна освітня політика, і управління закладами освіти.
Особливо жваво обговорювалось питання ЗНО з англійської мови у цьому навчальному році, оскільки воно буде обов'язкове для всіх випускників, незважаючи на профілізацію класів.
Дискусійним було питання про тривалість загальної та середньої освіти. Законопроектом пропонується перехід до 12-річної школи. Так, передбачається, що 5 років відбуватиметься навчання у початковій школі, 4 – у базовій, 3 роки навчатимуться діти у старшій школі, що може бути академічного або професійного спрямування. За академічним спрямуванням можна буде отримати певний профіль за гуманітарними спеціальностями, природничими, технічними і т. д. У випадку, якщо учень обирає професійний ліцей, окрім здобуття середньої освіти, він отримує робітничу кваліфікацію. Після навчання у професійному ліцеї зберігається можливість вступу до університету.
Учасники форуму одностайно схвалили новий для українського освітнього середовища принцип освіти впродовж життя, який обумовлений у проекті. Він означає, що після завершення безперервної освіти на початковому етапі життя людина матиме змогу навчатися далі, підвищуючи чи змінюючи свою кваліфікацію, а також може продовжити навчання після перерви у будь-якому віці.
Обговорювалось питання моніторингу якості освіти, який здійснюватиметься як самими закладами освіти, так і зовнішніми учасниками. Передбачається, що в управлінні закладом освіти братимуть участь його працівники та ті, хто навчається. А ззовні діяльність керівництва контролюватимуть піклувальні чи наглядові ради. Академічна автономія закладу освіти передбачає його право на розробку освітніх програм, навчальних планів, програм дисциплін (предметів), право вибору або розроблення власних методик навчання, право вибору навчально-методичного забезпечення, що є надзвичайно прогресивним кроком у реформуванні освіти.
Після активного обговорення Міністр освіти і науки Сергій Квіт вручив Подяки директорам та подарунки – школам (книги і сучасні принтери). Нагороду для колективу Ковельської міської гімназії отримала й автор цих рядків (на знімку).
Олена ВАЛЬЧУК,
директор Ковельської
міської гімназії.
Напередодні нового навчального року Міністерство освіти і науки України відзначило директорів ста загальноосвітніх навчальних закладів, учні яких показали найкращі результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови.
Захід відбувся за участю Прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка, Міністра освіти і науки Сергія Квіта, народного депутата, голови Комітету з питань освіти та науки Верховної Ради, Лілії Гриневич, першого заступника Міністра освіти і науки України Інни Совсун, заступника Міністра освіти Павла Полянського та інших представників Міністерства освіти і науки України.
Делегацію освітян Волині представляли чотири директори навчальних закладів, які увійшли у 100 найкращих шкіл України: Волинського ліцею-інтернату, Луцької гімназії №18, Луцької гімназії №21 ім. М. Кравчука та Ковельської міської гімназії.
У своєму виступі Арсеній Яценюк наголосив, що реформування освіти – це, в першу чергу, реформування свідомості, мислення і позиції вчителя у навчальному процесі: "Педагоги повинні сприймати дитину у школі не як учня, а як особистість", – зазначив Прем'єр міністр. Важливим є те, що учитель – це лідер, який повинен розвивати і вдосконалювати лідерські здібності, щоб бути цікавим своїм учням. А щоб зацікавити та замотивувати інших, потрібно постійно підвищувати свій професійний рівень.
А. Яценюк зупинився на важливості сертифікації праці вчителів, за проведення якої буде відповідати Український центр оцінювання якості освіти. Учитель буде проходити сертифікацію, отримає вищу категорію, що дасть йому можливість отримати додаткову надбавку до заробітної плати. Державна сертифікація учителів згідно з проектом Закону України "Про освіту" передбачає тестування предметних знань та перевірку педагогічних здібностей.
На моє переконання, пріоритетом тут має бути перевірка педагогічних здібностей. Адже можна прекрасно знати предмет, скласти гарно фахові тести, але донести свої знання дітям такий вчитель не може, бо не володіє методикою викладання. Тому акцент треба робити на практичне застосування фахових знань. Перевіряти потрібно систему роботи вчителя, куди входить її результативність за 5 років (переможці олімпіад, керівництво МАНівськими роботами, участь у фахових конкурсах, семінарах, конференціях, рецензування програм, підручників та інше); методи, прийоми, форми роботи вчителя.
Прем'єр-міністр підкреслив важливість професійного викладання англійської мови, наголосивши, що вивчати мову потрібно не заради самої мови, а сприймати її як ресурс та носія інформації. Учні мають стати ефективними користувачами мови, для того щоб успішно інтегруватися в Європейське суспільство.
Лілія Гриневич зробила акцент на важливості вивчення української мови, зазначивши, що її вчителі є стратегічним ресурсом у розбудові національної платформи України. "Реформа освіти докорінно змінить
Залишити коментар