Законом України від 17 вересня 2015 року, №704 "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" з 1 вересня 2015 року збільшено розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (із 949 грн. до 1074 грн.).
Управлінням Пенсійного фонду України в місті Ковелі та Ковельському районі проведено перерахунок пенсій з урахуванням нового розміру прожиткового мінімуму.
Перераховано мінімальні розміри пенсій, призначені відповідно до статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Мінімальний розмір пенсії за віком при наявності у чоловіків 25, у жінок — 20 років страхового стажу (якщо пенсія призначена до 01.10.2011 р.), та мінімальний розмір пенсії при наявності у чоловіків 35, у жінок — 30 років страхового стажу (якщо пенсія призначена після 01.10.2011 р.) встановлюється на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Перерахунок проведено незалежно від факту роботи, тобто як працюючим, так і непрацюючим пенсіонерам.
В зв'язку зі збільшенням прожиткового мінімуму було проведено перерахунок доплати до пенсії за понаднормативний стаж (за кожний повний рік понад 25 (35) років для чоловіків та понад 20 (30) років для жінок розмір пенсії збільшується на 1% від розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 Закону, але не більше 1% від прожиткового мінімуму.
Перераховано мінімальні пенсії у зв'язку з втратою годувальника особам, які отримують пенсії за "військовим" Законом (мінімальний розмір пенсії у зв'язку із втратою годувальника за "військовим" Законом з 01.09.2015 р. не може бути меншим за 2148 грн. (1074 грн. х 2) на одного утриманця).
Перераховано мінімальні пенсії інвалідам війни, учасникам бойових дій та пенсії інвалідам-чорнобильцям. З 01.09.2015 р. їхні пенсійні виплати не можуть бути меншими:
- для інвалідів війни І групи — 3060,90 грн. (1074 грн. х 285%);
- для інвалідів війни ІІ групи — 2738,70 грн. (1074 грн. х 255%);
- для інвалідів війни ІІІ групи — 2416,50 грн. (1074 грн. х 225%);
- для учасників бойових дій — 1772,10 грн. (1074 грн. х 165%);
- в інвалідів-чорнобильців І групи — 3060,90 грн. (1074 грн. х 285%);
- в інвалідів-чорнобильців ІІ групи — 2738,70 грн. (1074 грн. х 255%);
- в інвалідів-чорнобильців ІІІ групи — 2416,50 грн. (1074 грн. х 225%).
З 01.09.2015 р. мінімальний розмір пенсії у зв'язку із втратою годувальника відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на одного утриманця не може бути менший за 1074 грн., на двох утриманців — 1288,80 грн. (1074 грн. х 120%), на трьох і більше утриманців — 1611,00 грн. (1074 грн. х 150%).
Крім вищенаведеного, з 1 вересня 2015 року перераховано розмір надбавок та підвищень до пенсій, які визначаються від розміру прожиткового мінімуму, а саме:
- пенсії за особливі заслуги перед Україною, підвищення ветеранам війни, підвищення жертвам нацистських переслідувань, надбавка донорам, надбавка на утриманців відповідно до "військового" Закону, підвищення особам, яким виповнилося 100 років, державна соціальна допомога на догляд інвалідам війни.
Слід зазначити, що не проводиться перерахунок з 01.09.2015 р.: підвищень дітям війни, підвищень членам сімей загиблих військовослужбовців та померлих інвалідів війни, додаткової пенсії чорнобильцям 1-ї, 2-ї, 3-ї та 4-ї категорій та компенсації за втрату годувальника вдовам чорнобильців (Постановами Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 р., № 1381 та від 25.03.2014 р., № 112 вказаним категоріям громадян встановлено розмір підвищень та додаткової пенсії у фіксованому розмірі, а не у відсотках від прожиткового мінімуму).
Також, з урахуванням внесених змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2008 р., № 265, доплата до прожиткового мінімуму (до 1074 грн.) здійснено лише пенсіонерам, які мають інвалідність І або ІІ групи. В інших категорій пенсіонерів (інвалідів ІІІ групи; одержувачів соціальних пенсій; одержувачів пенсій при неповному стажі) розмір пенсії з 01.09.2015 р. не зміниться і становитиме 949 грн.
У жовтні пенсіонери Ковельщини отримають пенсійні виплати у нових розмірах з доплатою за вересень поточного року.
Світлана КИРИЧУК,
в. о. начальника управління Пенсійного фонду України в м. Ковелі та Ковельському районі.
До редакції "Вістей Ковельщини" телефоном звернувся мешканець м. Ковеля, ветеран праці Швай П. М. із скаргою про те, що його позбавлено субсидії на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.
За роз'ясненням ми звернулися до управління праці та соціального захисту населення виконкому Ковельської міської ради.
Ось що нам повідомили:
"На звернення ветерана праці Швая Петра Михайловича щодо позбавлення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг повідомляємо наступне.
Відповідно до п.4 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року, № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" із внесеними змінами субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу.
Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується на опалювальний і неопалювальний сезон окремо.
На даний час розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах норм на домогосподарство, в якому проживає Швай П.М., становить 259,18 гривень, що не перевищує обсягу визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу 325,61 гривень (частка складає 10,19 відсотка), тому розрахований розмір субсидії на неопалювальний період з травня 2015 року по вересень 2015 року склав 0,00 гривень. На початку опалювального сезону перерахунок буде проведено без додаткового звернення громадянина.
Тетяна ОСТАПЧУК, заступник начальника управління”.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про звернення громадян" не підлягають розгляду анонімні звернення.
Яке звернення визнається анонімним?
Анонімне звернення – це письмове звернення, в якому не зазначено місце проживання автора, яке не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство. Відповідно до ст. 5 Закону звернення повинно містити обов'язкові реквізити, зокрема адресу заявника, оскільки йому треба надіслати відповідь.
Згідно із Законом не розглядаються також повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті. Установа повинна повідомити громадянина про те, що всі його звернення із зазначеного питання розглянуті відповідно до чинного законодавства України і в подальшому звернення з цього питання розглядатись не будуть. У разі надходження повторно таких звернень вони долучаються до попереднього листування без розгляду.
Не розглядаються також скарги громадян на рішення, що оскаржувались, якщо пропущено річний термін з моменту прийняття цього рішення і минув один місяць з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Однак термін, який пропущено з поважної причини, може бути поновлено органом чи посадовою особою, яка розглядає скаргу.
Крім того, відповідно до ст. 8 Закону не розглядаються звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Цивільна недієздатність – це такий психічний стан фізичної особи, внаслідок якого вона не може усвідомлювати значення своїх дій, керувати ними, а також нести відповідальність у разі невиконання своїх обов'язків. Згідно із ст. 36 ЦК суд може обмежити цивільну дієздатність фізичної особи, якщо вона страждає на психічний розлад, який істотно впливає на її здатність усвідомлювати значення своїх дій та керувати ними.
Суд може обмежити цивільну дієздатність фізичної особи, якщо вона зловживає спиртними напоями, наркотичними засобами, токсичними речовинами тощо і тим ставить себе чи свою сім'ю, а також інших осіб, яких вона за законом зобов'язана утримувати, у скрутне матеріальне становище.
Враховуючи вищевикладене, можна дійти висновку, що звернення, до якого додано рішення суду про те, що його автор обмежений у дієздатності, розгляду не підлягає.
Мирослава Тойб, головний спеціаліст Ковельського міськрайонного управління юстиції.
Залишити коментар