Становлення в державі ринкових відносин та реформування економіки позначились і на галузі побутового обслуговування населення. Ця сфера залишається важливим показником життєвого рівня населення. Як юридичними, так і фізичними суб'єктами господарювання населенню пропонується досить широкий спектр побутових послуг.
У Ковелі побутові послуги надають понад 40 підприємств юридичних осіб та 200 суб'єктів підприємницької діяльності фізичних осіб. Підвищеним попитом населення користуються послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів, ремонту взуття, електропобутових товарів та предметів особистого користування і домашнього вжитку, а також послуги перукарень, ритуальні та індивідуальні послуги.
Впродовж останніх років покращується якість наданих послуг, культура обслуговування, збільшується мережа закладів та вдосконалюються інтер'єри приміщень.
Однак, незважаючи на позитивні тенденції, у сфері побутових послуг ще існують певні проблеми. Мережа підприємств побуту ще не дає населенню можливості повсюдно одержувати послуги за місцем проживання та трудової діяльності. Відчутною є недостатність в місті лазень, пралень та хімчисток.
Крім того, споживачам надаються побутові послуги без належної гарантії. Це обумовлено недостатнім технічним рівнем окремих підприємств побуту. Упровадження прогресивних технологій та переоснащення більшості підприємств побуту відбувається занадто повільно. А кваліфікація значної частини фахівців не відповідає сучасним вимогам.
Працівники відділу торгівлі, побуту та захисту прав споживачів постійно проводять обстеження закладів побутового обслуговування населення щодо дотримання чинного законодавства у сфері побуту та дотримання ними Закону України "Про захист прав споживачів".
Відділ проводить інформаційно-просвітницьку роботу шляхом публікації відповідної інформації в місцевій газеті "Вісті Ковельщини" та на офіційному сайті міста, при здійсненні усного особистого прийому громадян. Значна кількість мешканців міста звертається за роз'ясненнями по телефону.
Найбільш розповсюджені порушення – це відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про суб'єкт господарювання і про послуги, які надаються; квитанцій (укладання договору), в яких зазначаються відомості про дату відкриття замовлення та терміни його виконання; ціну послуг (робіт) і порядок внесення плати; кількість та ціну пред'явленого замовником матеріалу для виконання замовлення; гарантійний термін на послуги (роботи); книги відгуків та пропозицій та інші.
За 11 місяців 2015 року у відділ торгівлі, побуту та захисту прав споживачів звернулись понад сорок споживачів щодо недоброякісного надання послуг з пошиття та ремонту одягу, ремонту меблів, побутової та комп'ютерної техніки, мобільних телефонів, а також недоброякісного монтажу вікон та дверей. У всіх випадках вимоги споживачів були задоволені, а недоліки усунуті за кошти суб'єктів підприємницької діяльності.
Лілія Барна, начальник відділу торгівлі, побуту та захисту прав споживачів виконавчого комітету міської ради.
Залишити коментар