Святий Великий піст, який називають також Чотиридесятницею, – це одна з найдавніших і найбільш священних установ християнської релігії. Вона є для всіх вірних часом особливої молитви, посту й покути та духовної підготовки до празника Пасхи.
Це наставлення Церкви найкраще втілене в наших посних богослужіннях, звичаях і практиках. Вони різняться від звичайних богослужінь тим, що мають більше молитов, більше псалмів і більше читань, передусім зі Старого Завіту.
З нашими посними відправами тісно пов'язані поклони. Вони бувають або тільки до пояса, або доземні і практикуються на всіх посних богослужіннях від понеділка до п'ятниці.
Одною з найбільш поширених великопосних духовних практик є Хресна Дорога. Вона відтворює в пам'яті віруючих основні моменти страждань Спасителя. Ті, що моляться в єдності зі скорботною Богородицею, проходячи чотирнадцять стоянь, у думках супроводжують Спасителя на Голгофу. Вони глибше усвідомлюють, яка велика є любов Ісуса до нас і як ми ображали Його нашими гріхами.
Бачивши Його жахливі страждання, яких Він зазнав заради спасіння всіх людей, і Його слухняність волі Небесного Отця, вони вчаться переносити випробування земного життя і смиренно нести посланий Богом хрест.
Ісус Христос почав Свою Хресну Дорогу від Преторії римського намісника Пилата, де Він був засуджений на хресну смерть, а закінчив на горі Голгофі, куди заніс хрест, на якому й помер. Молитовна практика Хресної Дороги походить з роздумувань і споглядання страждань Спасителя, бере свій початок зі Сходу, але поширилася і знана в цілому християнському світі.
Дорога християнина – це стислий аналог із життя Ісуса. Ісус бере хрест добровільно, і нас заохочує брати свій хрест – з любові і доброї волі: "Коли хтось хоче йти за Мною, нехай зречеться себе самого, візьме хрест свій і йде за Мною" (Мт.16, 24).
Тома Кемпійський писав: "Чому боїшся взяти на себе хрест? По ньому йдеться до Царства Небесного! У хресті спасіння, у хресті життя, у хресті охорона від ворогів, у хресті джерело небесних солодощів, у хресті сила для розуму, у хресті радість для душі, у хресті ввесь зміст чесноти, у хресті завершення святості.Немає для душі спасіння ні надії на вічне життя, як тільки у хресті.Так візьми свій хрест і йди вслід за Ісусом, і зайдеш у вічне життя".
Згідно місцевої єрусалимської традиції, Пресвята Богородиця за свого життя часто відвідувала місця, пов'язані із страстями свого Сина. У 16 сторіччі ми знаходимо, що Хресна Дорога в Єрусалимі розпочиналась від помешкання Пилата і закінчувалася згадкою про розп'яття та Голгофській горі. Протягом 15 і 16 століть відбулося поширення кількості священних місць в різних частинах Європи, які репрезентували єрусалимську Хресну Дорогу.
У наш час практика Хресної Дороги існує як у вигляді молитви у храмі, так і у вигляді повторення шляху Христа вулицями міста.
20 березня 2016 р. у першу неділю Великого посту (Квітна Неділя за Римо-Католицьким календарем) Хресна Дорога відбудеться вулицями міста Ковеля, коли вірні пройдуть духовно слідом за нашим Спасителем до Його Спасительної смерті і воскресіння.
Жертвуємо цю спільну молитву за Спасіння України, за звільнення з полону наших воїнів, а особливо Надії Савченко, за перемогу над внутрішнім злом: корупцією, неправдою, несправедливістю і за добру владу для нашого народу.
Хресна дорога розпочнеться від храму Бл. Миколая Чарнецького Української Греко-Католицької Церкви (вул. О. Пчілки, 23) о 17.00 год. і пройде до Римо-Католицького храму (по вул. Вербицького). Згодом – вулицею Незалежності до Хреста Пам'яті жертв більшовицького терору, що у міському парку біля "Просвіти", потім пройде до меморіалу Героям Небесної Сотні та воїнам, які полягли за Україну в зоні АТО, по бульварі Л. Українки і завершиться у храмі Миколая Чарнецького.
В часі ходи будуть проведені 14 станцій – зупинок, на яких роздумуватимемо над стражданнями Христа і молитимемось за Україну.
Запрошуємо всіх ковельчан на спільну молитву!
о. ігумен Михаїл, Українська Греко-Католицька Церква.
о. Тадеуш, Римо-Католицька Церква.
Залишити коментар