Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2015 року, № 106 "Про удосконалення порядку надання житлових субсидій" значно спрощено механізм звернення за субсидією для населення з 1 травня 2015 року, в тому числі скасовано обмеження для їх призначення у частині врахування майнового стану сім'ї (наявність двох та більше автомобілів, квартир чи будинків та інше).
Всього торік за призначенням субсидій на оплату житлово-комунальних послуг звернулось 16 839 сімей, з яких вони призначені 14 579 родинам. В окремих випадках на підставі рішення комісії з питань соціального захисту населення та призначення різних соціальних допомог і житлових субсидій та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарств підтверджено право та призначено цю безготівкову допомогу 1536 сім'ям.
Загальна сума нарахованих коштів на оплату субсидій за житлово-комунальні послуги населенню за 2015 рік становить 61 380,4 тис. грн. Профінансовано – 36 993,6 тис. грн. (в т.ч. борг минулого року – 1476,7 тис. грн.). В порівнянні з відповідним періодом 2014 року сума нарахованих коштів збільшилась на 55 426,2 тис. грн.
Станом на 1 травня нинішнього року субсидіями користуються 14 618 домогосподарств (що у 4 рази більше, ніж у відповідному періоді 2015 року), що становить 70,2% від їх загальної кількості у місті. За період з 1 січня по 30 квітня 2016 року загальна сума нарахованих субсидій становить 74 071,8 тис. грн., профінансовано – 43 027,9 тис. грн. Заборгованість перед організаціями-надавачами житлово-комунальних послуг з урахуванням заборгованості за минулий рік – 56 907,4 тис. грн.
Без звернення громадян управлінням здійснено масові перерахунки субсидій на неповний та повний опалювальний період, у зв'язку з підвищенням тарифів на електроенергію.
З 1.05.2016 року підлягають перерахунку 5628 домогосподарств. Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії управління отримають у порядку обміну від Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду. Проблемним є отримання на запит установи довідки про склад зареєстрованих осіб у житлових приміщеннях, яка необхідна для проведення розрахунку субсидії на наступних дванадцять місяців. Враховуючи, що в житлово-експлуатаційних організаціях та виконавчому комітеті така інформація відсутня, спеціалістам управління доведеться виконувати додаткову роботу і відповідні відомості будуть звірені безпосередньо з будинковими книгами користувачів субсидій. Тому на часі необхідність створення в місті бази даних про зареєстрованих осіб у житлових приміщеннях.
Разом з тим, на державному рівні залишається не врегульованим питання перевірки одержаних доходів: допомоги по безробіттю з державної служби зайнятості, страхових виплат відділень виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, допомоги по вагітності та пологах працюючих осіб, деяких стипендій та аліментів. Такі дані є важливими для здійснення розрахунку субсидії на наступний період без звернення громадян.
Софія Сагаль,
начальник управління соціального захисту населення.
Залишити коментар