Раді вітати Вас!
  • Головна
  • Контакти
  • Реклама
Весь архів випусків
  • Головна
  • Категорії
    • Повідомлення в номер
    • Місцева влада
    • Репортаж
    • Політика
    • Погода
    • Редакційна пошта
    • Духовність
    • Закон і ми
    • Благодійність
    • Пам’ять
    • Спорт, природа і здоров’я
    • Всяка всячина
    • Реклама і оголошення
    • З неопублікованого
  • Галерея
  • Про нас
  • Відгуки читачів
  • Передплата
  • Контакти
  • Четвер, 26 червня 2025 року №27 (12983)

Повідомлення в номер / Крок до Європи чи деградації

19.07.2016

227246Крок до Європи чи деградації?

Чи дійсно з приходом нової влади змінюються правила? Авжеж. Тільки постає питання, чого можна очікувати від цього у найближчому майбутньому? Чи не стане нова, на перший погляд, "геніальна" ідея знову провальною?
   Сучасна система освіти – це глибока проблема, суцільна катастрофа, насамперед, українських шкіл, навчання в яких вже тривалий час ніхто не може привести до ладу. Тож, чи виправить загальну картину 12-річна середня освіта? Чого ж очікувати від нової "реформи"?
   На сьогодні, як вже було сказано, стан навчання у школах виключно незадовільний. Що це породило? Можливо, хтось бачить проблему саме у стані викладання? Ні, скоріш за все, усі негаразди є результатом саме ось таких "нововведень", як дванадцятирічна школа. 
Це нагадує мені сумнозвісний екстенсивний шлях розвитку сільського господарства в СРСР1950-х років шляхом збільшення посівних площ. До чого це призвело? В результаті, новоосвоєні землі лише втратили свою родючість, що завдало удару по економіці наддержави. В освіті точно так само намагаються владнати недоліки без поліпшення якості. Просто задля того, аби діти "краще знали",  нові управлінці вирішили, що потрібно додати ще один (зайвий) рік навчання. А чи замислювався хоча б хтось, що необхідно покращувати ефективність, а не тривалість навчання? 
Зараз учні, починаючи з 8-го класу, зазвичай просиджують за партою по 7 годин. Хіба це нормально? Хіба це якісно? Незважаючи на це, потрібно врахувати ще й час для виконання домашнього завдання, що займає, в середньому, від 3 до 5 годин. 
А що вже казати про випускників, яким потрібно готуватися до складання ЗНО, коли бракує часу навіть на перепочинок?Дійсно, чи властиво людині досконало знати 15 різних дисциплін? Згадаймо фразу: "Усе знати неможливо", яка дає однозначну відповідь на це питання. 
   Так що дійсно потрібно модернізувати? В першу чергу, мені здається, кожен сам повинен обирати те, що йому вивчати. І це варто робити  хоча б після восьмого класу, а краще й раніше. Це навіть повинні розуміти самі вчителі, бо я ще не зустрічав такої людини, до прикладу, яка вільно розмовляла б англійською, детально могла переповісти всі історичні факти й події та розв'язувати надскладні рівняння з алгебри. Чи, можливо, є такі? Тому те, що кожен учень має бути цілковитим відмінником або просто добре розуміти всі предмети без винятку, – це просто утопія.
Замість висновку хотів би ще додати великий “плюс” на користь профільного навчання, про яке, напевно, можна лише мріяти. Коли б ми навчалися за такою схемою, не потрібно було б витрачати так багато часу на вивчення всього зайвого і частину цього часу можна було використати для поглибленого опрацювання обраних предметів. 
А в нинішніх умовах переважна кількість занять у школі проходить марно, процвітає списування, та й це ні для кого не секрет. Тому дванадцятирічна школа як екстенсивний шлях розвитку освіти – це ще один впевнений крок до повної деградації навчання.
Сергій ГАВРИЛЮК,
випускник Ковельської 
міської гімназії. 

Чи дійсно з приходом нової влади змінюються правила? Авжеж. Тільки постає питання, чого можна очікувати від цього у найближчому майбутньому? Чи не стане нова, на перший погляд, "геніальна" ідея знову провальною?

   Сучасна система освіти – це глибока проблема, суцільна катастрофа, насамперед, українських шкіл, навчання в яких вже тривалий час ніхто не може привести до ладу. Тож, чи виправить загальну картину 12-річна середня освіта? Чого ж очікувати від нової "реформи"?

   На сьогодні, як вже було сказано, стан навчання у школах виключно незадовільний. Що це породило? Можливо, хтось бачить проблему саме у стані викладання? Ні, скоріш за все, усі негаразди є результатом саме ось таких "нововведень", як дванадцятирічна школа. 

Це нагадує мені сумнозвісний екстенсивний шлях розвитку сільського господарства в СРСР1950-х років шляхом збільшення посівних площ. До чого це призвело? В результаті, новоосвоєні землі лише втратили свою родючість, що завдало удару по економіці наддержави. В освіті точно так само намагаються владнати недоліки без поліпшення якості. Просто задля того, аби діти "краще знали",  нові управлінці вирішили, що потрібно додати ще один (зайвий) рік навчання. А чи замислювався хоча б хтось, що необхідно покращувати ефективність, а не тривалість навчання? 

Зараз учні, починаючи з 8-го класу, зазвичай просиджують за партою по 7 годин. Хіба це нормально? Хіба це якісно? Незважаючи на це, потрібно врахувати ще й час для виконання домашнього завдання, що займає, в середньому, від 3 до 5 годин. 

А що вже казати про випускників, яким потрібно готуватися до складання ЗНО, коли бракує часу навіть на перепочинок?Дійсно, чи властиво людині досконало знати 15 різних дисциплін? Згадаймо фразу: "Усе знати неможливо", яка дає однозначну відповідь на це питання. 

   Так що дійсно потрібно модернізувати? В першу чергу, мені здається, кожен сам повинен обирати те, що йому вивчати. І це варто робити  хоча б після восьмого класу, а краще й раніше. Це навіть повинні розуміти самі вчителі, бо я ще не зустрічав такої людини, до прикладу, яка вільно розмовляла б англійською, детально могла переповісти всі історичні факти й події та розв'язувати надскладні рівняння з алгебри. Чи, можливо, є такі? Тому те, що кожен учень має бути цілковитим відмінником або просто добре розуміти всі предмети без винятку, – це просто утопія.

Замість висновку хотів би ще додати великий “плюс” на користь профільного навчання, про яке, напевно, можна лише мріяти. Коли б ми навчалися за такою схемою, не потрібно було б витрачати так багато часу на вивчення всього зайвого і частину цього часу можна було використати для поглибленого опрацювання обраних предметів. 

А в нинішніх умовах переважна кількість занять у школі проходить марно, процвітає списування, та й це ні для кого не секрет. Тому дванадцятирічна школа як екстенсивний шлях розвитку освіти – це ще один впевнений крок до повної деградації навчання.

Сергій ГАВРИЛЮК,

випускник Ковельської міської гімназії. 

Залишити коментар

Ваш коментар з’явиться після перевірки модератором

ВІСТІ КОВЕЛЬЩИНИ

  • Редактор
    Вельма Микола Григорович
  • Перший заступник редактора
    Ляшук Світлана Олександрівна
  • Головний бухгалтер
    Шостацька Ірина Іванівна

Громадсько-політична газета "Вісті Ковельщини" 2012-2025