Крок до Європи чи деградації?
Чи дійсно з приходом нової влади змінюються правила? Авжеж. Тільки постає питання, чого можна очікувати від цього у найближчому майбутньому? Чи не стане нова, на перший погляд, "геніальна" ідея знову провальною?
Сучасна система освіти – це глибока проблема, суцільна катастрофа, насамперед, українських шкіл, навчання в яких вже тривалий час ніхто не може привести до ладу. Тож, чи виправить загальну картину 12-річна середня освіта? Чого ж очікувати від нової "реформи"?
На сьогодні, як вже було сказано, стан навчання у школах виключно незадовільний. Що це породило? Можливо, хтось бачить проблему саме у стані викладання? Ні, скоріш за все, усі негаразди є результатом саме ось таких "нововведень", як дванадцятирічна школа.
Це нагадує мені сумнозвісний екстенсивний шлях розвитку сільського господарства в СРСР1950-х років шляхом збільшення посівних площ. До чого це призвело? В результаті, новоосвоєні землі лише втратили свою родючість, що завдало удару по економіці наддержави. В освіті точно так само намагаються владнати недоліки без поліпшення якості. Просто задля того, аби діти "краще знали", нові управлінці вирішили, що потрібно додати ще один (зайвий) рік навчання. А чи замислювався хоча б хтось, що необхідно покращувати ефективність, а не тривалість навчання?
Зараз учні, починаючи з 8-го класу, зазвичай просиджують за партою по 7 годин. Хіба це нормально? Хіба це якісно? Незважаючи на це, потрібно врахувати ще й час для виконання домашнього завдання, що займає, в середньому, від 3 до 5 годин.
А що вже казати про випускників, яким потрібно готуватися до складання ЗНО, коли бракує часу навіть на перепочинок?Дійсно, чи властиво людині досконало знати 15 різних дисциплін? Згадаймо фразу: "Усе знати неможливо", яка дає однозначну відповідь на це питання.
Так що дійсно потрібно модернізувати? В першу чергу, мені здається, кожен сам повинен обирати те, що йому вивчати. І це варто робити хоча б після восьмого класу, а краще й раніше. Це навіть повинні розуміти самі вчителі, бо я ще не зустрічав такої людини, до прикладу, яка вільно розмовляла б англійською, детально могла переповісти всі історичні факти й події та розв'язувати надскладні рівняння з алгебри. Чи, можливо, є такі? Тому те, що кожен учень має бути цілковитим відмінником або просто добре розуміти всі предмети без винятку, – це просто утопія.
Замість висновку хотів би ще додати великий “плюс” на користь профільного навчання, про яке, напевно, можна лише мріяти. Коли б ми навчалися за такою схемою, не потрібно було б витрачати так багато часу на вивчення всього зайвого і частину цього часу можна було використати для поглибленого опрацювання обраних предметів.
А в нинішніх умовах переважна кількість занять у школі проходить марно, процвітає списування, та й це ні для кого не секрет. Тому дванадцятирічна школа як екстенсивний шлях розвитку освіти – це ще один впевнений крок до повної деградації навчання.
Сергій ГАВРИЛЮК,
випускник Ковельської
міської гімназії.
Чи дійсно з приходом нової влади змінюються правила? Авжеж. Тільки постає питання, чого можна очікувати від цього у найближчому майбутньому? Чи не стане нова, на перший погляд, "геніальна" ідея знову провальною?
Сучасна система освіти – це глибока проблема, суцільна катастрофа, насамперед, українських шкіл, навчання в яких вже тривалий час ніхто не може привести до ладу. Тож, чи виправить загальну картину 12-річна середня освіта? Чого ж очікувати від нової "реформи"?
На сьогодні, як вже було сказано, стан навчання у школах виключно незадовільний. Що це породило? Можливо, хтось бачить проблему саме у стані викладання? Ні, скоріш за все, усі негаразди є результатом саме ось таких "нововведень", як дванадцятирічна школа.
Це нагадує мені сумнозвісний екстенсивний шлях розвитку сільського господарства в СРСР1950-х років шляхом збільшення посівних площ. До чого це призвело? В результаті, новоосвоєні землі лише втратили свою родючість, що завдало удару по економіці наддержави. В освіті точно так само намагаються владнати недоліки без поліпшення якості. Просто задля того, аби діти "краще знали", нові управлінці вирішили, що потрібно додати ще один (зайвий) рік навчання. А чи замислювався хоча б хтось, що необхідно покращувати ефективність, а не тривалість навчання?
Зараз учні, починаючи з 8-го класу, зазвичай просиджують за партою по 7 годин. Хіба це нормально? Хіба це якісно? Незважаючи на це, потрібно врахувати ще й час для виконання домашнього завдання, що займає, в середньому, від 3 до 5 годин.
А що вже казати про випускників, яким потрібно готуватися до складання ЗНО, коли бракує часу навіть на перепочинок?Дійсно, чи властиво людині досконало знати 15 різних дисциплін? Згадаймо фразу: "Усе знати неможливо", яка дає однозначну відповідь на це питання.
Так що дійсно потрібно модернізувати? В першу чергу, мені здається, кожен сам повинен обирати те, що йому вивчати. І це варто робити хоча б після восьмого класу, а краще й раніше. Це навіть повинні розуміти самі вчителі, бо я ще не зустрічав такої людини, до прикладу, яка вільно розмовляла б англійською, детально могла переповісти всі історичні факти й події та розв'язувати надскладні рівняння з алгебри. Чи, можливо, є такі? Тому те, що кожен учень має бути цілковитим відмінником або просто добре розуміти всі предмети без винятку, – це просто утопія.
Замість висновку хотів би ще додати великий “плюс” на користь профільного навчання, про яке, напевно, можна лише мріяти. Коли б ми навчалися за такою схемою, не потрібно було б витрачати так багато часу на вивчення всього зайвого і частину цього часу можна було використати для поглибленого опрацювання обраних предметів.
А в нинішніх умовах переважна кількість занять у школі проходить марно, процвітає списування, та й це ні для кого не секрет. Тому дванадцятирічна школа як екстенсивний шлях розвитку освіти – це ще один впевнений крок до повної деградації навчання.
Сергій ГАВРИЛЮК,
випускник Ковельської міської гімназії.
Залишити коментар