Шахраї атакують
Хоч представники правоохоронних органів час від час попереджають громадян, аби вони не «піймалися» на гачок тих, хто не «товаришує» із Законом, знову і знову трапляються нові інциденти про чергові «атаки» злочинців.
«Алло, з вашим сином сталася біда, але ми можемо допомогти...», «Вітаємо, ви виграли в лотерею, для отримання авто перерахуйте гроші...», «Вам дзвонять з банку. Нам треба уточнити деякі дані вашої картки...» та інше.
Подібні фрази – стандартний початок шахрайств. За такими схемами «розводів» злодії працюють уже не перший рік. Попри це, щоразу знаходячи для них нових жертв.
У відкритому доступі статистики про кількість здійснених афер та шахрайств немає. Утім стрічка новин Міністерства внутрішніх справ України свідчить: цей «промисел» живе і процвітає.
Так, нещодавно один із мешканців нашого міста практично сам віддав зароблений аванс в 3700 гривень невідомим особам. Перед цим до чоловіка зателефонували з невідомого номера нібито працівники банку і повідомили про те, що його картку заблоковано.
Щоб її розблокувати, просили назвати ПІН-код. Олександр, не вагаючись, без жодних сумнівів це зробив. Як згодом виявилось, за його рахунок хтось поповнив свій бюджет.
Мало не повелася на злодійські махінації і не втрапила в пастку пенсіонерка Тетяна. По телефону її ошелешили, в прямому значенні цього слова, звісткою про те, що її син збив на смерть людину. Тож, аби уникнути покарання, мати повинна була заплатити майже 10 000 гривень.
Підсвідомо жінка майже повірила в це (шахраї – добрі психологи), готова була вже шукати кошти. Та добре, що додому якраз нагодився чоловік, який особисто передзвонив до сина і переконався, що з ним все гаразд.
До речі, пані Тетяну просили нікому про це не говорити, ні з ким не радитись і ні до кого не дзвонити, інакше – син опиниться на лаві підсудних.
Подібне довелось пережити мешканці нашого міста Зінаїді. Ковельчанку підняв з ліжка посеред ночі дзвінок мобільного телефону. Хтось говорив, що її чоловік завдав численних тілесних ушкоджень певному громадянину, внаслідок чого останній знаходиться практично між життям і смертю – в реанімаційному відділенні медичного закладу.
Та із такої складної ситуації є все-таки вихід: щоб справа не набула розголосу, треба гроші – 30 000 гривень.
Чоловік на той час перебував у відрядженні за кордоном. Шокована від такої новини жінка раз за разом набирала до нього, але той, як на зло, не відповідав. На щастя, в цій ситуації допомогли невістка з сином, до яких мати таки додумалася передзвонити. Ті по скайпу майже відразу зв’язались із батьком, який собі мирно спав, навіть не підозрюючи, який переполох коїться в нього вдома.
Побачивши і почувши рідну людину, родичі нарешті заспокоїлись.
Свідком доволі делікатної ситуації стала нещодавно і я. В одному із банків нашого міста знервовано метушилась жінка старшого віку, прохаючи і в працівників, і в клієнтів допомоги.
Як виявилось, вона просила, аби через термінал переказали кошти комусь невідомому, який повідомив бабцю, що її онук втрапив в халепу. Він – заборгував велику суму грошей одним дуже впливовим людям, тож аби надалі з ним все було добре… – й потрібні були пару тисяч гривень.
Жінці тим, хто був поруч, довго довелось роз’яснювали, що це – неправда і що улюбленому Максиму нічого не загрожує. А її нахабно хотіли обманути. Але біди вдалося уникнути.
Тож, аби не стати черговою жертвою зловмисників, потрібно:
– не реагувати на дзвінки від сторонніх осіб, які представляються співробітниками поліції і вимагають грошей за свої «послуги»;
– не довіряти незнайомцям, що дзвонять на мобільний чи ж стаціонарний телефони, на слово. Перед тим, як почати панікувати, поставте якомога більше запитань людині, що вам телефонує;
– аналізувати усе почуте. Іноді досить лише одного запитання. – «У яке місто до вас телефонують?», аби співрозмовник по той бік слухавки завершив діалог;
– не поспішати перераховувати гроші на вказаний номер або віддавати їх особі, яка по них прийде – усе це різновиди вдало вибудованої схеми. Скажіть, що вам потрібен час на те, аби зібрати необхідну суму, хоча б декілька хвилин;
– використовувати цей час таким чином, аби зв’язатися зі своїми близькими та порадитись із кимось із знайомих, і розібратися у ситуації.
Зазвичай шахраї “давлять” на психіку. Аби втримати емоції під контролем, приберіть слухавку від вуха і порахуйте до десяти. Після цього усе почуте сприйматиметься з більш холодною головою.
Пам’ятайте: завжди і скрізь слід бути пильними, аби уникнути непоправного. Адже, як кажуть, береженого – і сам Бог береже.
Підготувала
Зоряна БЛИЩЕНКО.
Хоч представники правоохоронних органів час від час попереджають громадян, аби вони не «піймалися» на гачок тих, хто не «товаришує» із Законом, знову і знову трапляються нові інциденти про чергові «атаки» злочинців.
«Алло, з вашим сином сталася біда, але ми можемо допомогти...», «Вітаємо, ви виграли в лотерею, для отримання авто перерахуйте гроші...», «Вам дзвонять з банку. Нам треба уточнити деякі дані вашої картки...» та інше.
Подібні фрази – стандартний початок шахрайств. За такими схемами «розводів» злодії працюють уже не перший рік. Попри це, щоразу знаходячи для них нових жертв.
У відкритому доступі статистики про кількість здійснених афер та шахрайств немає. Утім стрічка новин Міністерства внутрішніх справ України свідчить: цей «промисел» живе і процвітає.
Так, нещодавно один із мешканців нашого міста практично сам віддав зароблений аванс в 3700 гривень невідомим особам. Перед цим до чоловіка зателефонували з невідомого номера нібито працівники банку і повідомили про те, що його картку заблоковано.
Щоб її розблокувати, просили назвати ПІН-код. Олександр, не вагаючись, без жодних сумнівів це зробив. Як згодом виявилось, за його рахунок хтось поповнив свій бюджет.
Мало не повелася на злодійські махінації і не втрапила в пастку пенсіонерка Тетяна. По телефону її ошелешили, в прямому значенні цього слова, звісткою про те, що її син збив на смерть людину. Тож, аби уникнути покарання, мати повинна була заплатити майже 10 000 гривень.
Підсвідомо жінка майже повірила в це (шахраї – добрі психологи), готова була вже шукати кошти. Та добре, що додому якраз нагодився чоловік, який особисто передзвонив до сина і переконався, що з ним все гаразд.
До речі, пані Тетяну просили нікому про це не говорити, ні з ким не радитись і ні до кого не дзвонити, інакше – син опиниться на лаві підсудних.
Подібне довелось пережити мешканці нашого міста Зінаїді. Ковельчанку підняв з ліжка посеред ночі дзвінок мобільного телефону. Хтось говорив, що її чоловік завдав численних тілесних ушкоджень певному громадянину, внаслідок чого останній знаходиться практично між життям і смертю – в реанімаційному відділенні медичного закладу.
Та із такої складної ситуації є все-таки вихід: щоб справа не набула розголосу, треба гроші – 30 000 гривень.
Чоловік на той час перебував у відрядженні за кордоном. Шокована від такої новини жінка раз за разом набирала до нього, але той, як на зло, не відповідав. На щастя, в цій ситуації допомогли невістка з сином, до яких мати таки додумалася передзвонити. Ті по скайпу майже відразу зв’язались із батьком, який собі мирно спав, навіть не підозрюючи, який переполох коїться в нього вдома.
Побачивши і почувши рідну людину, родичі нарешті заспокоїлись.
Свідком доволі делікатної ситуації стала нещодавно і я. В одному із банків нашого міста знервовано метушилась жінка старшого віку, прохаючи і в працівників, і в клієнтів допомоги.
Як виявилось, вона просила, аби через термінал переказали кошти комусь невідомому, який повідомив бабцю, що її онук втрапив в халепу. Він – заборгував велику суму грошей одним дуже впливовим людям, тож аби надалі з ним все було добре… – й потрібні були пару тисяч гривень.
Жінці тим, хто був поруч, довго довелось роз’яснювали, що це – неправда і що улюбленому Максиму нічого не загрожує. А її нахабно хотіли обманути. Але біди вдалося уникнути.
Тож, аби не стати черговою жертвою зловмисників, потрібно:
– не реагувати на дзвінки від сторонніх осіб, які представляються співробітниками поліції і вимагають грошей за свої «послуги»;
– не довіряти незнайомцям, що дзвонять на мобільний чи ж стаціонарний телефони, на слово. Перед тим, як почати панікувати, поставте якомога більше запитань людині, що вам телефонує;
– аналізувати усе почуте. Іноді досить лише одного запитання. – «У яке місто до вас телефонують?», аби співрозмовник по той бік слухавки завершив діалог;
– не поспішати перераховувати гроші на вказаний номер або віддавати їх особі, яка по них прийде – усе це різновиди вдало вибудованої схеми. Скажіть, що вам потрібен час на те, аби зібрати необхідну суму, хоча б декілька хвилин;
– використовувати цей час таким чином, аби зв’язатися зі своїми близькими та порадитись із кимось із знайомих, і розібратися у ситуації.
Зазвичай шахраї “давлять” на психіку. Аби втримати емоції під контролем, приберіть слухавку від вуха і порахуйте до десяти. Після цього усе почуте сприйматиметься з більш холодною головою.
Пам’ятайте: завжди і скрізь слід бути пильними, аби уникнути непоправного. Адже, як кажуть, береженого – і сам Бог береже.
Підготувала Зоряна БЛИЩЕНКО.
Залишити коментар