Раді вітати Вас!
  • Головна
  • Контакти
  • Реклама
Весь архів випусків
  • Головна
  • Категорії
    • Повідомлення в номер
    • Місцева влада
    • Репортаж
    • Політика
    • Погода
    • Редакційна пошта
    • Духовність
    • Закон і ми
    • Благодійність
    • Пам’ять
    • Спорт, природа і здоров’я
    • Всяка всячина
    • Реклама і оголошення
    • З неопублікованого
  • Галерея
  • Про нас
  • Відгуки читачів
  • Передплата
  • Контакти
  • Четвер, 26 червня 2025 року №27 (12983)

Повідомлення в номер / Шахраї атакують

21.12.2017

шахраїШахраї атакують

Хоч представники правоохоронних органів час від час попереджають громадян, аби вони не «піймалися» на гачок тих, хто не «товаришує» із Законом, знову і знову трапляються нові інциденти про  чергові «атаки» злочинців. 
«Алло, з вашим сином сталася біда, але ми можемо допомогти...», «Вітаємо, ви виграли в лотерею, для отримання авто перерахуйте гроші...», «Вам дзвонять з банку. Нам треба уточнити деякі дані вашої картки...» та інше.  
Подібні фрази – стандартний початок  шахрайств. За такими схемами «розводів» злодії працюють уже не перший рік. Попри це, щоразу знаходячи для них нових жертв.
У відкритому доступі статистики про кількість здійснених афер та шахрайств немає. Утім стрічка новин Міністерства внутрішніх справ України свідчить: цей «промисел» живе і процвітає. 
Так, нещодавно один із мешканців нашого міста практично сам віддав зароблений аванс в 3700 гривень невідомим особам.  Перед цим до чоловіка зателефонували з невідомого номера нібито працівники банку і повідомили про те, що його картку заблоковано. 
Щоб її розблокувати, просили назвати ПІН-код. Олександр, не вагаючись, без жодних сумнівів це зробив.  Як згодом виявилось, за його рахунок хтось поповнив свій бюджет.
Мало не повелася на злодійські махінації і не втрапила в пастку  пенсіонерка Тетяна.  По телефону її ошелешили, в прямому значенні цього слова, звісткою про те, що її син збив  на смерть людину. Тож, аби уникнути покарання, мати повинна була заплатити майже 10 000 гривень.
Підсвідомо жінка майже повірила в це (шахраї – добрі психологи), готова була  вже шукати кошти.  Та добре, що додому якраз нагодився  чоловік, який особисто передзвонив до сина і переконався, що з ним все гаразд.
 До речі, пані Тетяну просили нікому про це не говорити, ні з ким не радитись і ні до кого не дзвонити, інакше – син опиниться на лаві підсудних.
Подібне довелось пережити  мешканці нашого міста Зінаїді. Ковельчанку підняв з ліжка посеред ночі дзвінок мобільного телефону.  Хтось говорив, що її чоловік завдав численних тілесних  ушкоджень певному громадянину, внаслідок чого останній знаходиться практично між життям і смертю – в реанімаційному відділенні медичного закладу.    
Та із такої складної ситуації є  все-таки вихід:  щоб справа не набула розголосу, треба гроші  –  30 000 гривень.
Чоловік на той час перебував у відрядженні за кордоном.  Шокована від такої новини жінка раз за разом набирала до нього, але той, як на зло,  не відповідав. На щастя, в цій ситуації допомогли невістка з сином, до яких  мати  таки додумалася передзвонити. Ті по скайпу  майже відразу  зв’язались із батьком, який собі мирно спав, навіть не підозрюючи,  який переполох коїться в нього  вдома.
 Побачивши і почувши рідну людину, родичі нарешті заспокоїлись.  
Свідком доволі делікатної ситуації стала нещодавно і я. В одному із банків нашого міста знервовано метушилась жінка старшого віку, прохаючи і в працівників, і в клієнтів допомоги. 
Як виявилось, вона просила, аби через термінал  переказали кошти комусь невідомому, який повідомив бабцю, що її онук втрапив в халепу. Він – заборгував велику суму грошей одним дуже впливовим людям, тож аби надалі з ним все було добре… –  й потрібні були пару тисяч гривень.
Жінці тим, хто був поруч, довго  довелось роз’яснювали, що це – неправда і що улюбленому Максиму нічого не загрожує. А її нахабно хотіли обманути. Але біди вдалося уникнути. 
Тож, аби не стати  черговою жертвою зловмисників, потрібно:
– не реагувати на дзвінки від сторонніх осіб, які представляються співробітниками поліції і вимагають грошей за свої «послуги»;
– не довіряти незнайомцям, що дзвонять на мобільний чи ж стаціонарний телефони, на слово. Перед тим, як почати панікувати, поставте якомога більше запитань людині, що вам телефонує;
–  аналізувати  усе почуте. Іноді досить лише одного запитання. – «У яке місто до вас телефонують?», аби співрозмовник по той бік слухавки завершив діалог;
– не поспішати  перераховувати гроші на вказаний номер або віддавати їх особі, яка по них прийде – усе це різновиди вдало вибудованої схеми. Скажіть, що вам потрібен час на те, аби зібрати необхідну суму, хоча б декілька хвилин;
– використовувати  цей час таким чином, аби зв’язатися зі своїми близькими та порадитись із кимось із знайомих, і розібратися у ситуації.
Зазвичай шахраї “давлять” на психіку. Аби втримати емоції під контролем, приберіть слухавку від вуха і порахуйте до десяти. Після цього усе почуте сприйматиметься з більш холодною головою.
Пам’ятайте: завжди і скрізь слід бути пильними, аби уникнути непоправного.   Адже, як кажуть, береженого – і  сам Бог береже.
Підготувала
Зоряна БЛИЩЕНКО.
Хоч представники правоохоронних органів час від час попереджають громадян, аби вони не «піймалися» на гачок тих, хто не «товаришує» із Законом, знову і знову трапляються нові інциденти про  чергові «атаки» злочинців. 
«Алло, з вашим сином сталася біда, але ми можемо допомогти...», «Вітаємо, ви виграли в лотерею, для отримання авто перерахуйте гроші...», «Вам дзвонять з банку. Нам треба уточнити деякі дані вашої картки...» та інше.  
Подібні фрази – стандартний початок  шахрайств. За такими схемами «розводів» злодії працюють уже не перший рік. Попри це, щоразу знаходячи для них нових жертв.
У відкритому доступі статистики про кількість здійснених афер та шахрайств немає. Утім стрічка новин Міністерства внутрішніх справ України свідчить: цей «промисел» живе і процвітає. 
Так, нещодавно один із мешканців нашого міста практично сам віддав зароблений аванс в 3700 гривень невідомим особам.  Перед цим до чоловіка зателефонували з невідомого номера нібито працівники банку і повідомили про те, що його картку заблоковано. 
Щоб її розблокувати, просили назвати ПІН-код. Олександр, не вагаючись, без жодних сумнівів це зробив.  Як згодом виявилось, за його рахунок хтось поповнив свій бюджет.
Мало не повелася на злодійські махінації і не втрапила в пастку  пенсіонерка Тетяна.  По телефону її ошелешили, в прямому значенні цього слова, звісткою про те, що її син збив  на смерть людину. Тож, аби уникнути покарання, мати повинна була заплатити майже 10 000 гривень.
Підсвідомо жінка майже повірила в це (шахраї – добрі психологи), готова була  вже шукати кошти.  Та добре, що додому якраз нагодився  чоловік, який особисто передзвонив до сина і переконався, що з ним все гаразд.
 До речі, пані Тетяну просили нікому про це не говорити, ні з ким не радитись і ні до кого не дзвонити, інакше – син опиниться на лаві підсудних.
Подібне довелось пережити  мешканці нашого міста Зінаїді. Ковельчанку підняв з ліжка посеред ночі дзвінок мобільного телефону.  Хтось говорив, що її чоловік завдав численних тілесних  ушкоджень певному громадянину, внаслідок чого останній знаходиться практично між життям і смертю – в реанімаційному відділенні медичного закладу.    
Та із такої складної ситуації є  все-таки вихід:  щоб справа не набула розголосу, треба гроші  –  30 000 гривень.
Чоловік на той час перебував у відрядженні за кордоном.  Шокована від такої новини жінка раз за разом набирала до нього, але той, як на зло,  не відповідав. На щастя, в цій ситуації допомогли невістка з сином, до яких  мати  таки додумалася передзвонити. Ті по скайпу  майже відразу  зв’язались із батьком, який собі мирно спав, навіть не підозрюючи,  який переполох коїться в нього  вдома.
 Побачивши і почувши рідну людину, родичі нарешті заспокоїлись.  
Свідком доволі делікатної ситуації стала нещодавно і я. В одному із банків нашого міста знервовано метушилась жінка старшого віку, прохаючи і в працівників, і в клієнтів допомоги. 
Як виявилось, вона просила, аби через термінал  переказали кошти комусь невідомому, який повідомив бабцю, що її онук втрапив в халепу. Він – заборгував велику суму грошей одним дуже впливовим людям, тож аби надалі з ним все було добре… –  й потрібні були пару тисяч гривень.
Жінці тим, хто був поруч, довго  довелось роз’яснювали, що це – неправда і що улюбленому Максиму нічого не загрожує. А її нахабно хотіли обманути. Але біди вдалося уникнути. 
Тож, аби не стати  черговою жертвою зловмисників, потрібно:
– не реагувати на дзвінки від сторонніх осіб, які представляються співробітниками поліції і вимагають грошей за свої «послуги»;
– не довіряти незнайомцям, що дзвонять на мобільний чи ж стаціонарний телефони, на слово. Перед тим, як почати панікувати, поставте якомога більше запитань людині, що вам телефонує;
–  аналізувати  усе почуте. Іноді досить лише одного запитання. – «У яке місто до вас телефонують?», аби співрозмовник по той бік слухавки завершив діалог;
– не поспішати  перераховувати гроші на вказаний номер або віддавати їх особі, яка по них прийде – усе це різновиди вдало вибудованої схеми. Скажіть, що вам потрібен час на те, аби зібрати необхідну суму, хоча б декілька хвилин;
– використовувати  цей час таким чином, аби зв’язатися зі своїми близькими та порадитись із кимось із знайомих, і розібратися у ситуації.
Зазвичай шахраї “давлять” на психіку. Аби втримати емоції під контролем, приберіть слухавку від вуха і порахуйте до десяти. Після цього усе почуте сприйматиметься з більш холодною головою.
Пам’ятайте: завжди і скрізь слід бути пильними, аби уникнути непоправного.   Адже, як кажуть, береженого – і  сам Бог береже.
Підготувала Зоряна БЛИЩЕНКО.

Залишити коментар

Ваш коментар з’явиться після перевірки модератором

ВІСТІ КОВЕЛЬЩИНИ

  • Редактор
    Вельма Микола Григорович
  • Перший заступник редактора
    Ляшук Світлана Олександрівна
  • Головний бухгалтер
    Шостацька Ірина Іванівна

Громадсько-політична газета "Вісті Ковельщини" 2012-2025