Шахраї виманюють гроші: як не потрапити у пастку
Попри застереження з боку правоохоронців та поширення роз’яснювальної інформації у ЗМІ, мешканці районів, що знаходяться під територіальною юрисдикцією Ковельської місцевої прокуратури, а це: Ковельський, Любомльський, Старовижівський, Ратнівський та Шацький райони, досі доволі часто стають жертвами шахраїв.
Упродовж 2017 року на території вищевказаних районів зареєстровано 336 кримінальних проваджень за фактами різного роду шахрайств (ст. 190 КК України).
І хоча схеми зловмисників останнім часом практично не змінюються, кількість осіб, які потрапляють у їхні пастки, постійно зростає.
Одним з найбільш розповсюджених видів шахрайства є телефонне шахрайство, пов’язане з виманюванням реквізитів банківських карток або іншої конфіденційної інформації, та повідомлення про неприємності із законом близьких осіб. Такий вид шахрайства має назву «вішинг».
Його суть полягає в тому, що шахраї, зателефонувавши на мобільний телефон своєї «жертви», у випадку, якщо це пов’язано з банківськими картками, представляються співробітниками відповідного банку (служба безпеки банку, менеджер тощо) та повідомляють різного роду неправдиву інформацію, яка стосується банківського рахунку майбутнього потерпілого. Наприклад, про заблокування рахунку, про необхідність уточнення контактних даних, про хакерську атаку на банківську установу тощо, і про все це вони повідомляють з метою нібито «зберегти кошти на банківському рахунку клієнта».
Щоб убезпечитися від даного виду шахрайства, варто розуміти, як влаштований цей процес із “середини”. Вся система користування банківськими картками базується на кількох позиціях, які є Вашими персональними даними: банківська картка та її номер, СVV-код, пін-код картки, номер мобільного телефону, до якого прив’язана картка, логін і пароль, якщо Ви зареєстровані в системі Інтернет-банкінгу. Саме вони є Вашими «ключами», які відмикають двері від грошей, що знаходяться на балансі вашої картки.
Пам’ятайте: вищезазначену інформацію забороняється повідомляти будь-кому зі сторонніх Вам осіб, у тому числі і працівникам банку.
Отже, якщо до Вас зателефонували чи Ви отримали SMS-повідомлення, що викликають недовіру, краще всього звернутись на «гарячу лінію» банку, який Вас обслуговує або ж самостійно відвідати відповідне банківське відділення для отримання необхідної інформації.
Також різновидом «вішингу» є випадки, коли правопорушник телефонує до майбутньої «жертви», представившись працівником правоохоронного органу, та повідомляє, що її дитину затримано у зв’язку із вчиненням злочину, та пропонує за грошову винагороду вирішити питання щодо непритягнення до кримінальної відповідальності. У подальшому, внаслідок сильного хвилювання, жертва шахрайства, не перевіряючи достовірність інформації, надсилає на вказаний злочинцем банківський рахунок гроші.
Про вчинення шахрайських дій потерпіла особа дізнається лише після того, як зателефонує до своїх рідних, щоб пересвідчитись, чи вдалось «вирішити» питання з правоохоронними органами.
З метою запобігання вчиненню відносно Вас такого роду шахрайства, перш ніж відправляти гроші невідомим особам, необхідно зателефонувати до Ваших рідних та перевірити отриману інформацію.
Крім того, останнім часом досить поширеним стало також вчинення шахрайських дій за допомогою Інтернет-сайтів (Інтернет-продавців), зокрема такого як «OLX».
Недобросовісний продавець, виставивши на продаж певний товар, вимагає стовідсоткову передоплату і лише після цього гарантує відправлення товару покупцеві. Покупець, у свою чергу, дійсно, бажаючи придбати необхідний йому товар, завчасно перераховує кошти на банківську карту продавця та починає перебувати в «режимі очікування дива». Як свідчить статистика, останнім часом велика кількість осіб «свого дива» так і не можуть дочекатись, а сконтактувати з фіктивним продавцем, щоб отримати інформацію про вже куплений товар, неможливо.
У такому випадку, щоб не стати жертвою псевдопродаців, необхідно домовлятись про замовлення послуги, що пропонують служби доставки («Укрпошта», «Ін Тайм», «Нова Пошта» тощо), за допомогою якої товар можна буде оплатити лише після того, як Ви його отримаєте «на руки».
Ковельська місцева прокуратура вкотре застерігає: будьте обачними! Пам’ятайте: Ви ризикуєте не тільки власними коштами, а й сімейним благополуччям. Не дозволяйте шахраям псувати Вам життя!
Олександр БАБЕНКОВ,
керівник Ковельської місцевої прокуратури.
Попри застереження з боку правоохоронців та поширення роз’яснювальної інформації у ЗМІ, мешканці районів, що знаходяться під територіальною юрисдикцією Ковельської місцевої прокуратури, а це: Ковельський, Любомльський, Старовижівський, Ратнівський та Шацький райони, досі доволі часто стають жертвами шахраїв.
Упродовж 2017 року на території вищевказаних районів зареєстровано 336 кримінальних проваджень за фактами різного роду шахрайств (ст. 190 КК України).
І хоча схеми зловмисників останнім часом практично не змінюються, кількість осіб, які потрапляють у їхні пастки, постійно зростає.
Одним з найбільш розповсюджених видів шахрайства є телефонне шахрайство, пов’язане з виманюванням реквізитів банківських карток або іншої конфіденційної інформації, та повідомлення про неприємності із законом близьких осіб. Такий вид шахрайства має назву «вішинг».
Його суть полягає в тому, що шахраї, зателефонувавши на мобільний телефон своєї «жертви», у випадку, якщо це пов’язано з банківськими картками, представляються співробітниками відповідного банку (служба безпеки банку, менеджер тощо) та повідомляють різного роду неправдиву інформацію, яка стосується банківського рахунку майбутнього потерпілого. Наприклад, про заблокування рахунку, про необхідність уточнення контактних даних, про хакерську атаку на банківську установу тощо, і про все це вони повідомляють з метою нібито «зберегти кошти на банківському рахунку клієнта».
Щоб убезпечитися від даного виду шахрайства, варто розуміти, як влаштований цей процес із “середини”. Вся система користування банківськими картками базується на кількох позиціях, які є Вашими персональними даними: банківська картка та її номер, СVV-код, пін-код картки, номер мобільного телефону, до якого прив’язана картка, логін і пароль, якщо Ви зареєстровані в системі Інтернет-банкінгу. Саме вони є Вашими «ключами», які відмикають двері від грошей, що знаходяться на балансі вашої картки.
Пам’ятайте: вищезазначену інформацію забороняється повідомляти будь-кому зі сторонніх Вам осіб, у тому числі і працівникам банку.
Отже, якщо до Вас зателефонували чи Ви отримали SMS-повідомлення, що викликають недовіру, краще всього звернутись на «гарячу лінію» банку, який Вас обслуговує або ж самостійно відвідати відповідне банківське відділення для отримання необхідної інформації.
Також різновидом «вішингу» є випадки, коли правопорушник телефонує до майбутньої «жертви», представившись працівником правоохоронного органу, та повідомляє, що її дитину затримано у зв’язку із вчиненням злочину, та пропонує за грошову винагороду вирішити питання щодо непритягнення до кримінальної відповідальності. У подальшому, внаслідок сильного хвилювання, жертва шахрайства, не перевіряючи достовірність інформації, надсилає на вказаний злочинцем банківський рахунок гроші.
Про вчинення шахрайських дій потерпіла особа дізнається лише після того, як зателефонує до своїх рідних, щоб пересвідчитись, чи вдалось «вирішити» питання з правоохоронними органами.
З метою запобігання вчиненню відносно Вас такого роду шахрайства, перш ніж відправляти гроші невідомим особам, необхідно зателефонувати до Ваших рідних та перевірити отриману інформацію.
Крім того, останнім часом досить поширеним стало також вчинення шахрайських дій за допомогою Інтернет-сайтів (Інтернет-продавців), зокрема такого як «OLX».
Недобросовісний продавець, виставивши на продаж певний товар, вимагає стовідсоткову передоплату і лише після цього гарантує відправлення товару покупцеві. Покупець, у свою чергу, дійсно, бажаючи придбати необхідний йому товар, завчасно перераховує кошти на банківську карту продавця та починає перебувати в «режимі очікування дива». Як свідчить статистика, останнім часом велика кількість осіб «свого дива» так і не можуть дочекатись, а сконтактувати з фіктивним продавцем, щоб отримати інформацію про вже куплений товар, неможливо.
У такому випадку, щоб не стати жертвою псевдопродаців, необхідно домовлятись про замовлення послуги, що пропонують служби доставки («Укрпошта», «Ін Тайм», «Нова Пошта» тощо), за допомогою якої товар можна буде оплатити лише після того, як Ви його отримаєте «на руки».
Ковельська місцева прокуратура вкотре застерігає: будьте обачними! Пам’ятайте: Ви ризикуєте не тільки власними коштами, а й сімейним благополуччям. Не дозволяйте шахраям псувати Вам життя!
Олександр БАБЕНКОВ, керівник Ковельської місцевої прокуратури.
Залишити коментар