До редакції «Вістей Ковельщини» звернувся в. о. директора ТзОВ «К. П. Верес» П. Гонта з проханням опублікувати «Спростування недостовірної інформації» у зв’язку з розміщенням на офіційному сайті Ковельської міської ради та в деяких інших ЗМІ повідомлення «Переможець тендеру ТзОВ «К. П. «Верес» не уклав договір на прибирання міста» (аналогічне спростування оприлюднене у соціальних мережах, виготовлених друкарським способом листівках тощо).
Оскільки редакція газети не причетна до підготовки даного повідомлення, яке офіційно було надано замовником – одним із відділів міськвиконкому, то за роз’ясненням з даного приводу ми звернулися до керівництва міської ради. Ось що нам відповіли:
ххх
– Останнім часом у соціальних мережах поширюється інформація від ТзОВ «К.П.Верес», де безпідставно звинувачується міська рада у маніпуляціях населенням, а один із структурних підрозділів виконкому - у «формальності» та «фіктивності» проведення тендерів. Своїм листом від 14.03.2018 р., № 230 про спростування недостовірної інформації «К.П.Верес» фактично намагається ввести в оману мешканців міста та скомпрометувати місцеву владу.
Пропонуємо ковельчанам розібратись у ситуації. Зайшовши торік на ринок комунальних послуг, метою ТзОВ «К.П.Верес» стало намагання зайняти домінуюче становище в Ковелі з виконання майже усіх робіт. Саме це підприємство за результатами проведених відкритих торгів стало переможцем закупівель на 2018 рік з утримання вуличного освітлення; прибирання снігу; утримання місць загального користування; озеленення територій та утримання зелених насаджень; прибирання та підмітання вулиць. Воно запропонувало найнижчі ціни на виконання цих прослуг, які є економічно необґрунтовані.
А тепер давайте проаналізуємо, чи реально провести роботи за ті кошти. До прикладу, зрізати дерево вручну вони пропонували за 4 гривні, кронувати тверді породи - за 1 гривню 60 копійок, м’які - за 73 копійки. Зрозуміло, що для цього необхідна техніка, пальне, як мінімум година-дві робочого часу. У результаті ці послуги місту не надаються. Ще одна дивна цінова пропозиція: миття та протирання захисного скла світильника (йдеться про дорожню інфраструктуру) – 1 гривня 8 копійок, а опори від оголошень «Верес» був згідний чистити за 10 копійок. Не менш абсурдною є ціна на скошування трави. До прикладу, гектар газонокосаркою підприємство мало б впорядкувати за 1 гривню, а 23 кілометри навісною косаркою – за 2 гривні.
Такі фантастичні цінові пропозиції – це знахідка для міста. Дійсно, за аналітикою, яку проводить «Верес», Ковель економить значні фінансові ресурси, які може використовувати на свій розвиток. Та давайте запитаємо самі в себе, чи потрібна нам така ощадливість, коли із звання міста найкращого благоустрою ми з часом станемо нагадувати занедбаний населений пункт.
Заради об’єктивності варто сказати, що неодноразово на засіданнях постійних депутатських комісій йшлося про неякісне надання ТзОВ «К.П.Верес» комунальних послуг – прибирання, вивіз сміття і т. д. З цим до депутатів звертались мешканці міста.
Підприємство навряд чи ставило за мету берегти кошти місцевого бюджету та працювати на благо громади. Схоже на те, що воно намагалось зробити своїм заручником замовника – управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства. «Верес» не зосереджується на постійному, своєчасному та якісному наданню взятих зобов’язань. Від такого безвідповідального ставлення до виконання робіт врешті потерпає все місто.
Отже, кожному стає зрозумілим: про надання послуг якої якості та в якому обсязі може йти мова за відсутності достатнього фінансового забезпечення.
У зв’язку з неналежним, неповним та несвоєчасним наданням послуг згідно з вимогами тендерної документації та умовами укладених договорів, відсутністю реагування чи неналежного реагування на неодноразові вимоги замовника, із ТзОВ «К.П.Верес» розірвано договір про надання послуг з прибирання снігу та порушено питання про розірвання ще декількох угод, а саме: про надання послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень, утримання вуличного освітлення.
Стосовно останніх закупівель, результати яких викликали такий резонанс у Ковелі. Наприкінці листопада 2017 року управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства на сайті “Прозоро” розмістило оголошення про проведення відкритих торгів із закупівлі послуг з прибирання та підмітання вулиць очікуваною вартістю одинадцять мільйонів гривень.
Зважаючи на тривалий термін вказаної процедури (до моменту укладення договору – орієнтовно 2,5 місяці), відповідно до чинного законодавства було продовжено дію угоди з РЖКП №1 до 28 лютого нинішнього року, аби підтримувати в цей період належний санітарний стан міста.
При цьому, ціну договору визначено на рівні 20 відсотків від суми минулорічної угоди, що становить 918 тисяч 780 гривень (459 тисяч 390 гривень – на місяць) вартості послуг на 2 місяці. Це майже вдвічі менше в порівнянні із середньомісячним показником очікуваної вартості закупівлі на 2018 рік – 916,6 тис. грн. на місяць.
При перекваліфікації учасників замовник відхилив тендерну пропозицію ТзОВ “К.П.Верес” як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема, відсутніть виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі. Однак, незважаючи на усі доводи та пояснення, рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 31.01.2018 р., №853-р/пк-пз, ТОВ “К.П.Верес” як потенційного переможця торгів було допущено до аукціону. В подальшому позиція УКБ та ЖКГ щодо невідповідності та недобросовісності “К.П.Верес” підтвердилась при ухиленні останнього від підписання договору про надання послуг з прибирання та підмітання вулиць без заявлення жодної правової аргументації. В свою чергу, підтвердженням правомірних дій замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ “К.П.Верес” слугує лист Управління захисту економіки у Волинській області від 23.02.2018 р., №1003/39/102/01-2018 щодо сумнівності поданих «Вересом» документів.
Варто зазначити, що у своєму листі «К.П.Верес» щодо непідписання договору посилається на обставини, які не мають стосунку до цього. Керівництво фірми безпідставно стверджує, що нібито замовником не проведені розрахунки за угодою з надання послуг з озеленення територій за 2017 рік.
Міська влада зацікавлена, аби ринок надання комунальних послуг базувався на конкурентних засадах. Але правила гри мають бути чесними, а робота задовільняти споживача.
Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконкому Ковельської
міської ради.
Залишити коментар