Уже близько двох століть обличчя Ковеля визначає один з найбільших в області залізничний вузол, «серцем» якого по праву вважається одноіменна потужна станція. Без участі її кількасотенного колективу немислиме здійснення основного завдання залізниць – перевезення вантажів і пасажирів.
Основа буденної роботи станційників – приймання, навантаження і вивантаження вагонів, формування і відправлення поїздів, видача вантажу та багажу, посадка пасажирів у поїзди. Такий далеко не повний перелік операцій, що їм доводиться виконувати цілодобово, за будь-якої погоди.
Початок нинішнього року виявився для рухівників не з легких. Майже наполовину порівняно з січнем минулого року зменшився обсяг перевезення вантажів, хоч інші експлуатаційні показники виконані успішно.
Зокрема, за минулих 12 місяців відправлено 39,3 тисячі вагонів, на 112,73 відсотка здійснено завдання по скороченню простою вагона з переробкою та на 117,34 – без переробки. План навантаження вагонів виконано на 123,49 відсотка (13202 тонни).
Причини зменшення не залежать від залізничників. Дається взнаки не зовсім сприятлива економічна ситуація в державі, на Волині. Помітно поменшав "апетит" на вагони й ковельських підприємств.
– Колись найбільше з них, – розповідає начальник станції Руслан Александрук, – завод "Ковельсільмаш" вантажив за добу до 30-ти вагонів, а зараз його нові господарі замовили усього три вагони за рік, що минув.
Різко скоротилися показники обсягу перевезень й Львівської залізниці загалом, у зв'язку з чим її адміністрація знову запропонувала підпорядкованим трудовим колективам перейти з нового року на скорочений робочий тиждень.
Ковельські рухівники, за словами Р. Александрука, із розумінням сприйняли такий вимушений крок. Бо, як керівник їм чітко і зрозуміло пояснив із конкретними цифрами та фактами, зроблено це було не з чиєїсь примхи, а для загального порятунку працюючих на залізниці.
Добровільно відмовившись від частини заробітної плати, працівники станції у скорочені робочі дні тижня продовжують успішно справлятися з покладеними обов'язками, задовольняючи потреби замовників і пасажирів у перевезеннях.
Впровадження в експлуатацію електричної централізації, новаторської системи "Динамічна робота станційного вузла" сприяло істотному збільшенню пропускної здатності станції, підвищенню продуктивності праці рухівників. Зріс рівень безпеки руху, знизились експлуатаційні витрати.
За допомогою нової комп'ютерної техніки автоматизовано практично всі операції, які до цього виконувались з більшими затратами часу (розформування поїзда, відображення у вагонній моделі станції операцій, пов'язаних з вантажною роботою, виконання маневрових операцій). Введено електронний облік, вдалось позбутись значної кількості паперових носіїв інформації.
– Впевнено йдемо вперед, – стверджує Р. Александрук. – Стараємось робити все для того, щоб створити станційникам якнайзручніші умови для високопродуктивної праці.
Найважливіше, що нам знову, за набраними балами, вдалось відстояти право називатись позакласною станцією, яких й не так уже багато на Львівській залізниці, – каже Руслан Миколайович.
Сумлінно, з віддачею трудяться маневрові диспетчери Олександр Мартинюк, Роман Кацевич, Андрій Марчук. Мають великий досвід, визнання у колективі працівники станції, колишні товарні касири, а тепер комерційні агенти Валентина Сахарук, Ольга Шунь, старший оператор Вікторія Юхимець, агент контори передач Валентина Сачик, які освоїли нову технологію роботи з електронними носіями. Відмінно справляються із своїми нелегкими обов'язками чергові по станції Галина Дудинець і Ольга Шадура (на знімку в центрі).
Більше 20 років тому пов'язала свою долю із залізницею завідуюча квитковими касами Ковельського залізничного вокзалу Світлана Ящук (на знімку внизу), котра контролює роботу 25 квиткових і 4 багажних касирів. Разом з начальником Василем Сілівончиком не шкодують старань, щоб поліпшувати обслуговування пасажирів. Успішно застосовується тут така послуга, як продаж залізничних квитків через мережу Інтернет.
Незважаючи на труднощі, минулорічна діяльність станції була прибутковою. Від перевезень вантажів, зокрема місцевих, договірних, а також додаткових зборів і за експортні перевезення отримано 7,5 мільйона гривень.
Станційники Ковеля мають тверде бажання якнайшвидше вийти з «прориву», в якому опинилися, впевнено долати нові рубежі.
Гнат ОЛЬХОВИЧ.
Фото Мирослава ДАНИЛЮКА.
Залишити коментар