Раді вітати Вас!
  • Головна
  • Контакти
  • Реклама
Весь архів випусків
  • Головна
  • Категорії
    • Повідомлення в номер
    • Місцева влада
    • Репортаж
    • Політика
    • Погода
    • Редакційна пошта
    • Духовність
    • Закон і ми
    • Благодійність
    • Пам’ять
    • Спорт, природа і здоров’я
    • Всяка всячина
    • Реклама і оголошення
    • З неопублікованого
  • Галерея
  • Про нас
  • Відгуки читачів
  • Передплата
  • Контакти
  • Четвер, 3 липня 2025 року № 28 (12984)

Репортаж / Для чого будують дороги в лісі

22.10.2013 Скоклюк Степан Антонович

IMAG0041 Для чого будують дороги в лісі?

На значній площі розкинулися ліси ДП "Ковельське лісове господарство". Через його масиви проходить чимало доріг. На тисячу гектарів лісу припадає майже 8,8 кілометра доріг. В Європі цей показник становить 50-60 кілометрів. Відомо, що частину грунтових доріг сполучають села, тому вони  мають соціальне значення.

Заплановані дороги проляжуть через масив лісів ДП "Ковельське лісове господарство".
– Розширення мережі лісових доріг, –говорить директор Володимир Данилюк, – забезпечить сталий розвиток нашої галузі.
Окрім того, дороги мають важливе значення для охорони лісів від пожеж та незаконних рубок, в освоєнні лісосічного фонду і рекреаційної сфери.
Зазвичай, дороги ведуть до важкодоступних лісовиIMAG0033х масивів, де запаси деревини сягають понад тисячу кубометрів.
Держлісгосп в останні роки збудував не один кілометр доріг. До того ж, частину  їх – за власні кошти.
Ще кілька років тому ми навіть не могли й подумати про те, аби споруджувати дороги. Але нині – це вже реальність. Будівництво доріг у Ковельському лісництві дало можливість осушити заболочену місцевість, створити вільний доступ до значних запасів деревини.
Завдяки новій дорозі з важкодоступних ділянок лісу заплановано добути тисячі кубометрів деревини. Адже лісівники мають змогу реалізовувати лісоматеріали з верхніх складів, тобто в лісі. Це дасть змогу зменшити витрати на перевезення та роботи на нижньому складі.
– Раніше, до речі, ще й зараз  не скрізь були  дороги, тому доводилося з лісу вивозити все самим. Отож, коли буде доїзд, покупці забиратимуть лісоматеріали на місці, – зазначає Володимир Данилюк. – Кожне навантаження обходиться у   10-15 гривень за кубометр.
Завдяки зменшенню кількості навантажувально-розвантажувальних робіт на кожному кубометрі економимо 50-60 гривень. Це  – чистий прибуток.
До цього часу будівництво лісових доріг практично не вели, хоча освоєння лісового фонду вимагало розширення.  Заготівлю деревини проводили, але вивозити її було дуже важко. З цим завданням могли впоратись лише великі вантажівки.    
Навесні та восени траплялося, що лісовози  перекидалися, іноді не могли проїхати люди навіть кіньми. Нинішня дорога, яка в окремих місцях будується, – не просто відрізок шляху. Це –  початок будівництва доріг у лісництві, що дасть можливість краще використовувати деревину.
В цьому році заплановано провести лісову дорогу від сіл Скулина до Волі, оскільки це потрібно не тільки для освоєння лісу, а також для його охорони.
 Нова дорога будується спільно силами двох організацій – держлісгоспу та СЛАТ "Тур". При будівництві  лісівники максимально використовують місцеві матеріали, зокрема,  пісок, що дає певне заощадження коштів. Будують дороги спеціалізовані дорожні бригади.
Степан СКОКЛЮК.
НА ЗНІМКАХ
: під час  прокладання дороги; лісовоз на дорозі, яка збудована в лісі біля села Скулина.
Фото автора.

Залишити коментар

Ваш коментар з’явиться після перевірки модератором

ВІСТІ КОВЕЛЬЩИНИ

  • Редактор
    Вельма Микола Григорович
  • Перший заступник редактора
    Ляшук Світлана Олександрівна
  • Головний бухгалтер
    Шостацька Ірина Іванівна

Громадсько-політична газета "Вісті Ковельщини" 2012-2025