Нова процедура державної реєстрації прав. Суб'єкти, уповноважені на її проведення. Видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно.
З 1 січня 2013 року процедура державної реєстрації прав стає простішою та зручнішою для власників, користувачів нерухомого майна.
Державна реєстрація прав проводитиметься державними реєстраторами прав на нерухоме майно відповідних реєстраційних служб (далі – державний реєстратор прав), а також нотаріусами як спеціальними суб'єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора прав (далі – нотаріус).
В спрощеному вигляді процедуру державної реєстрації прав можна зобразити в три кроки:
1. подання документів для державної реєстрації прав заявником і отримання картки прийому заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (далі – заява про державну реєстрацію);
2. проведення державної реєстрації прав (за відсутності підстав для відмови у її проведенні або зупиненні, чи зупиненні розгляду відповідної заяви);
3. отримання документів про державну реєстрацію прав заявником.
Звертатися до реєстраційних служб за проведенням державної реєстрації прав необхідно у наступних випадках:
Право власності та інші речові права на нерухоме майно реєструються в реєстраційній службі за місцезнаходженням такого майна.
Обтяження речових прав на нерухоме майно реєструються в будь-якій реєстраційній службі!
У випадку державної реєстрації права власності на новостворену земельну ділянку особа, після державної реєстрації земельної ділянки в органах земельних ресурсів, може подати документи до реєстраційної служби для проведення державної реєстрації права власності самостійно або через державного кадастрового реєстратора, який проводив реєстрацію такої земельної ділянки.
Увага. При поданні документів для проведення державної реєстрації права власності через державного кадастрового реєстратора, документи за результатом такої реєстрації отримувати у відповідного державного кадастрового реєстратора.
Звертатися до нотаріусів за проведенням державної реєстрації прав необхідно у наступних випадках:
Увага. Державна реєстрація права власності у першому випадку проводиться нотаріусом виключно у період встановлення нової системи державної реєстрації прав. В подальшому, за наявності відомостей про право власності на нерухоме майно в Державному реєстрі прав, нотаріусом проводиться державна реєстрація прав виключно у результаті вчинення нотаріальної дії.
Слід зазначити, що оскільки при отриманні нерухомого майна у спадщину, спадкоємець звертається до нотаріуса для оформлення свідоцтва про право на спадщину, державну реєстрацію права власності на таке майно здійснюватиме нотаріус.
Державна реєстрація права власності на квартиру (житловий будинок), що виникло на підставі договору купівлі-продажу (міни, дарування), проводиться нотаріусом, який посвідчив такий договір.
Державна реєстрація права власності на новосформовану земельну ділянку, отриману у результаті приватизації
Перш за все, слід звернути увагу, що державна реєстрація права власності на новосформовану земельну ділянку проводиться після реєстрації такої земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
Державна реєстрація права власності на земельну ділянку проводиться реєстраційною службою за місцезнаходженням такої ділянки.
Водночас заявник може як самостійно подати необхідні документи до реєстраційної служби, так і "передати" такі документи через органи земельних ресурсів, які вносили відомості про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.
Документи, які необхідно подати для проведення державної реєстрації прав:
– заява про державну реєстрацію;
– копія документа, що посвідчує особу заявника;
– копія реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків (крім випадків, коли особа через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України);
– документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав;
– документ про сплату державного мита (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита);
– рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Державна реєстрація права власності на новостворений житловий будинок
Державна реєстрація права власності на новостворений житловий будинок проводиться реєстраційною службою за місцезнаходженням такого будинку.
Документи, які необхідно подати для проведення державної реєстрації прав:
- заява про державну реєстрацію;
- копія документа, що посвідчує особу заявника;
- копія реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків (крім випадків, коли особа через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України);
- документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав;
- документ про сплату державного мита (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита);
- технічний паспорт на житловий будинок;
- документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку;
- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі, коли в документі, що посвідчує речове право на земельну ділянку, відсутні відомості про її кадастровий номер);
- документ, що згідно з вимогами законодавства засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам;
- документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси;
Документи, що посвідчують права на земельну ділянку:
- цивільно-правовою угодою щодо відчуження земельної ділянки, укладеною в порядку, встановленому Законом, у разі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою;
- свідоцтвом про право на спадщину;
n право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.
Додатково повідомляємо юридичну адресу реєстраційної служби Ковельського міськрайонного управління юстиції: м. Ковель, вул. Незалежності, 73, каб. №217, 219. Контактний телефон 5-94-03.
Алла ОНИШКЕВИЧ,
завідувач сектора державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Ковельського міськрайонного
управління юстиції.
Залишити коментар