З метою оперативного та якісного обслуговування громадян з 1 жовтня 2012 року розпочав роботу веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Завдяки нововведенню на свою електронну адресу кожен пенсiонер зможе отримувати данi про власну пенсiю, застрахованi особи – про внески, сплаченi за них роботодавцями, а платники – iнформацiю щодо звiтностi та iнше.
Вiдмiннiсть функцiй створеного веб-порталу електронних послуг вiд офiцiйних сайтiв, якi вже мають Пенсiйний фонд України i головне управлiння Пенсiйного фонду України у Волинській областi, полягає в тому, що зазначені сайти мiстять повну iнформацiю, яка стосується, насамперед, самого Фонду: його дiяльностi, структури, законодавчої бази, а також пенсiйної системи в цiлому.
Однак данi про платникiв i застрахованих осiб, якi мiстяться в Державному реєстрi загальнообов'язкового державного соцiального страхування, про збiр i облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування, там вiдсутнi. Такий стан справ цiлком правомiрний, адже дана iнформацiя є конфiденцiйною i отримати її громадянин зможе, лише звернувшись особисто із заявою до територiального управлiння Пенсiйного фонду України з наданням документiв, пiдтверджуючих його особистiсть (паспорт, свiдоцтво, вiйськовий квиток та iнше). Тепер це можна робити i в електронному режимi – через Iнтернет.
Саме з цiєю метою, а також для того, щоб громадяни мали доступ до iншої довiдкової iнформацiї, було створено веб-портал Пенсiйного фонду, який надає користувачам електроннi послуги на сучасному технологiчному рiвнi. Таке запровадження є кроком удосконалення роботи iз зверненнями громадян та покращує обслуговування з усiх питань пенсiйного забезпечення.
Впровадження технологiй електронного урядування в соцiальнiй сферi способом створення веб-порталу електронних послуг Пенсiйного фонду України регламентується, насамперед, Розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25 червня 2012 року, № 401 "Про доступ до послуг у сферi загальнообов'язкового державного пенсiйного страхування".
Напрям функцiонування веб-порталу рiзноплановий.
Для застрахованої особи, яка попередньо зареєструвалась в базi даних веб-порталу, – це можливiсть отримувати щомiсяця на свою електронну адресу витяг iз системи персонiфiкованого облiку. Такий витяг мiстить перелiк страхувальникiв, якi подавали щодо неї вiдомостi в систему персонiфiкацiї, у ньому вказано суму заробiтку, з якої сплачено страховi внески, кiлькiсть днiв для стажу, міститиме вiдмiтки про сплату пенсiйного (єдиного) внеску; вiдомостi про спецiальний (пiльговий) стаж. Маючи на руках такi данi, працiвник може легко контролювати, як його роботодавець сплачує за нього єдиний внесок, i в разi потреби звертатись до нього з претензiями.
Страхувальники вiдтепер мають змогу отримувати витяги про стан розрахункiв iз Пенсiйним фондом, бачитимуть, коли надiйшли кошти у Фонд, чи не виникло заборгованостi.
Пенсiонери ж зможуть регулярно дiставати вiдомостi з власної пенсiйної справи. Там буде вказано вид та суму призначеної пенсiї з урахуванням надбавок, пiдвищень, додаткової пенсiї, цiльової грошової допомоги, iндексацiї та iнших доплат до пенсiї, встановлених законодавством; назву Закону, згiдно з яким призначено пенсiю, тощо.
Крім того, на порталi – багато довiдкової iнформацiї: вiд текстiв законодавчих актiв до графiка прийому керiвництвом Пенсiйного фонду й адреси управлiнь ПФУ в областях. Громадяни й застрахованi особи зможуть довiдатися, наприклад, про умови, порядок призначення, перерахунку та виплати пенсiй, про порядок одержання та використання свiдоцтва про загальнообов'язкове державне соцiальне страхування тощо.
Для страхувальникiв є iнформацiя про умови нарахування та сплати єдиного внеску та iнших обов'язкових платежiв, порядок складання та подання звiтностi, порядок здiйснення органами Фонду перевiрок тощо. Наведено зразки бланкiв, заяв, iнших документiв, потрiбних для взяття чи зняття з облiку, порядок складання та подання звiтностi, призначення та перерахунку пенсiй тощо. Їх можна буде роздрукувати й уже заповненими принести в управлiння Фонду.
Кожний зареєстрований користувач зможе через портал подати запит у Фонд для пiдготовки йому довiдок, iнших документiв у паперовому виглядi, домовитися про прийом у керiвника чи вiдповiдальної особи в управлiнні Фонду й навiть написати скаргу, на яку обов'язково в установлений Законом термiн йому надійде вiдповiдь. Тобто створення веб-порталу – це ще один крок до того, щоб спростити спiлкування громадян iз Фондом, максимально наблизити нашi послуги до людей.
Для того, щоб зареєструватись користувачем веб-порталу, потрібно:
1. Прийти до територiального управлiння Пенсiйного фонду й оформити заяву. Фiзичнiй особi треба мати при собi паспорт та iдентифiкацiйний код, юридичнiй – документ, що посвiдчує її належнiсть до органiзацiї. (Заяву в управлiння Фонду можна принести й уже заповнену – на веб-порталi викладено її зразок, який треба лише роздрукувати i внести потрiбнi данi). Вам дадуть розписку про одержання заяви, а також реєстрацiйний код, який потрiбний для реєстрацiї на веб-порталi.
2. Зайти на веб-портал ПФУ за адресою portal.pfu.gov.ua, вибрати пункт меню "Реєстрацiя на порталi", заповнити реєстрацiйну форму, обравши для себе зручний логiн i пароль.
3. На електронну адресу, зазначену при реєстрацiї, надiйде лист, потрiбний для пiдтвердження реєстрацiї.
Пiсля пiдтвердження надійде повiдомлення з веб-порталу про успiшне закiнчення реєстрацiї i можливiсть отримання послуг в електронному виглядi.
Галина ХРИСТІНА,
начальник відділу по організації прийому та обслуговування громадян управління Пенсійного фонду України в м. Ковелі та Ковельському районі.
Залишити коментар