З моменту закінчення терміну дії договору про організацію та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, укладеного з підприємцем О.Шайнюком, а це – 14 квітня 2012 року, з метою впорядкування процесу паркування транспортних засобів в місті та забезпечення стабільних надходжень до міського бюджету, з боку міської ради було здійснено ряд кроків.
Зокрема, організовано та проведено нараду за участю першого заступника міського голови Анатолія Трофимука, на яку було запрошено представників таксомоторних перевезень міста. Темою наради було питання впорядкування стоянки легкових таксі навпроти залізничного вокзалу самими таксистами та сплати ними збору за паркування транспортних засобів до міського бюджету.
Проте присутні представники перевізників навідріз відмовились від наданої пропозиції, мотивуючи це тим, що вони сплачують єдиний податок. Незважаючи на неодноразові звернення мешканців міста щодо перенесення стоянки таксі з привокзальної площі в інше місце, адже можливості здійснити під'їзд до вокзалу за власними потребами у звичайних мешканців немає, міська влада все ж таки залишила таксистам виділене місце.
З дотриманням норм законодавства України було розроблено (оприлюднено - газета "Вісті Ковельщини" від 24.05.12 р.) та погоджено у Волинському обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету (лист №20/1.28-1234 від 23.05.12р.) проект рішення "Про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів в м. Ковелі", яким ставку збору було зменшено до мінімальної - 0,03 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового року та відведено спеціальні земельні ділянки для організації та провадження діяльності із забезпечення стоянки таксі.
Даний проект рішення 25 червня 2012 року пройшов громадське обговорення, про яке було оголошено у газеті "Вісті Ковельщини" від 12 червня того року, після чого був розглянутий та прийнятий на черговій сесії міської ради. Слід зауважити, що жодного представника таксомоторних перевезень міста на громадському обговоренні даного проекту не було.
Нормативним документом, котрий регулює порядок організації платного паркування та відповідно процес справляння збору за паркування, є Правила паркування транспортних засобів (надалі-Правила), затверджені Постановою КМУ № 1342 від 3 грудня 2009 року.
Аби технічно облаштувати майданчики для платного паркування в місті відповідно до вимог зазначених Правил, необхідно придбати обладнання на суму понад 250-300 тис. грн., котрі витрачати з міського бюджету недоцільно. Було прийнято стратегічне рішення: визначити уповноважену особу, відповідно до вимог чинного законодавства, яка б змогла організувати процес платного паркування в місті та дала б змогу наповнювати міський бюджет.
Рішенням виконавчого комітету №321 від 09.08.2012 року було оголошено конкурс з визначення уповноважених осіб з організації місць для паркування та справляння збору за паркування в м. Ковелі та повідомлено про це в газеті "Вісті Ковельщини" від 21 серпня того ж року.
Одноголосним рішенням конкурсного комітету з визначення уповноважених осіб з організації місць для паркування та справляння збору за паркування в м. Ковелі, засідання котрого відбулося 18 вересня 2012 року, єдиного претендента — підприємця С.Корсака було визнано переможцем.
Договір про організацію та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів в м. Ковелі, укладений 9 жовтня 2012 р. між виконавчим комітетом Ковельської міської ради та підприємцем, вступив в дію з 13.11.2012 р.
В місті відведено наступні земельні ділянки (місця) для паркування транспортних засобів: вул. Брестська (права сторона від перехрестя вул. Курбаса до буд. №22), вул. Л. Курбаса (права сторона від вул. Брестської до вул. Київської), вул. Київська (від вул. Соборної до вул. Курбаса), вул. Ветеранів (права сторона від перехрестя вул. Сагайдачного до привокзальної площі), Привокзальна площа (навпроти автобусної станції і автобусних зупинок).
Загалом на п'яти земельних ділянках передбачено 225 місць для паркування автомобілів. З них - 24 для пільгових категорій, які мають можливість користуватися місцями для паркування безкоштовно.
У місті відведено земельні ділянки для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування (стоянки) таксі. Зокрема, на вул. Незалежності (біля буд. по вул. Незалежності, 101) та вул. Ветеранів (Привокзальна площа). Загальна кількість місць для паркування (стоянки) таксі - 24.
Усі місця для паркування обладнані уповноваженою особою з дотриманням вимог Правил паркування транспортних засобів, затверджених постановою КМУ № 1342 від 03.12.2009 р.
А що ж таксисти ?
Реакція представників таксомоторних перевезень не забарилася – наприкінці листопада мешканці нашого міста могли спостерігати "акцію протесту" у вигляді паркування автомобілів таксі на площі навпроти Будинку рад. Активісти перевізників таксі, належно озброївшись аудіоапаратурою, виступали навипередки перед будинком рад, красномовно розповідаючи, як міська влада пригнічує їх бізнес.
Слід зауважити, що відповідно до розрахунків оператора, вартість користування облаштованою стоянкою таксі в розрахунку на одне місце за восьмигодинну робочу зміну таксиста становить близько 2 гривень 30 копійок!!!
Реакція влади була прагматичною: було скликано нараду при першому заступнику міського голови Анатолію Трофимуку за участю керівників структурних підрозділів виконкому, представників контролюючих органів у сфері транспорту та представника таксистів Миколи Матвійчука.
Основними вимогами таксистів були:
- відновлення дорожніх знаків "Стоянка таксі" біля магазину "Вечірній" та на Центральному ринку (вул. Брестська);
- звільнення таксистів від сплати збору за користування облаштованими стоянками таксі;
- зменшення ставки єдиного податку.
Відповідно до правил дорожнього руху стоянки таксі не можуть бути розташовані у зазначених місцях, адже це негативно впливає на безпеку руху: кожен пасажир міського транспорту загального користування, який від'їжджає від ринку, знає, що через автівки, припарковані на території автобусної зупинки на ринку, кожен маршрутний автобус змушений зупинятися на проїжджій частині, наражаючи на небезпеку як пасажирів, так і інших учасників дорожнього руху.
Щодо звільнення представників таксомоторних перевезень від сплати збору за користування облаштованими стоянками легкових таксі, то представнику даної категорії перевізників було вкотре наголошено на принциповій (за словами самого Матвійчука М.О.) відмові від можливості організації паркування таксі власними силами таксистів та стратегічній важливості даної діяльності для міської влади та громади в цілому.
Адже сплата збору за паркування є стабільним надходженням до міського бюджету: впорядковано рух та стоянку транспорту на навантажених транспортом ділянках міста, створено нові робочі місця, отримано економію для міського бюджету в частині прибирання місць, відведених для паркування та нанесенні дорожньої розмітки. А це – суттєві кошти для бюджету.
Щодо розміру ставки єдиного податку, перший заступник начальнику Ковельської ОДПІ Іван Карасюк повідомив, що розмір ставки єдиного податку затверджується рішенням міської ради, яке є регуляторним актом, тобто відкритим для надання зауважень на стадії прийняття для кожного зацікавленого суб'єкта, а, отже, представники таксі – підприємці, мали повну можливість вплинути на процес. Слід зазначити, що ставка єдиного податку є однаковою по Волинській області.
Для вирішення питань щодо організації мережі стоянок легкових таксі розпорядженням міського голови від 07.12.2012 року було створено тимчасову робочу групу за головування першого заступника міського голови А.Трофимука, до складу якої, окрім керівників причетних структурних підрозділів та депутатів міської ради, було включено пана М. Матвійчука.
За результатами роботи зазначеної робочої групи та проведення необхідних вимірювань було вкотре встановлено, що стоянки таксі біля магазину "Вечірній" та на Центральному ринку суперечать вимогам правил дорожнього руху, що підтвердив представник Ковельського ВДАІ старший автоінспектор А.Домець.
Перший заступник міського голови наголосив присутньому представнику таксомоторних перевезень М. Матвійчуку на наявності безкоштовних стоянок таксі: по вул. Відродження, вул. Володимирській (біля автозаправки "Мавекс" та навпроти магазину "Салют"), біля кафе "Хортиця", а також запропонував облаштувати безкоштовну стоянку таксі з дотриманням правил дорожнього руху напроти Центру поштового зв'язку №4 по вул. Незалежності. На дану пропозицію пан Матвійчук знову зауважив, що таксисти вимагають відновлення стоянок таксі біля магазину "Вечірній" та на Центральному ринку всупереч наведеним аргументам.
Не дійшовши компромісу, перший заступник А.Трофимук запропонував таксистам звернутися до суду з метою перевірки законності прийнятого Ковельською міською радою рішення стосовно паркування — позов не забарився.
Незважаючи на аргументи позивачів М.Матвійчука, Ю.Вакулюка, П.Грушаніна Постановою Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 21 грудня 2012 року у задоволенні позову було відмовлено, а, отже, підтверджено законність рішення Ковельської міської ради від 26.06.2012 р., № 25/7 "Про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів в м. Ковелі" в частині дотримання всіх процедур та норм чинного законодавства.
Враховуючи важливість задоволення інтересів усіх представників громади міста, питання організації паркування в місті було винесене на розгляд засідання громадської ради при міському голові.
Усі присутні, окрім представника таксистів М. Матвійчука, одноголосно підтримали стратегію міської влади щодо організації платного паркування в місті та звернули увагу на обов'язковість виконання рішень міської ради й виконавчого комітету на території міста. За результатами обговорення було рекомендовано провести засідання "круглого столу" з представниками служб таксі з метою пошуку компромісів.
На виконання рекомендації громадської ради 30 січня 2013 року було проведено чергову нараду у форматі "круглого столу", однак "принциповість" представника таксистів в частині пошуку компромісів була непохитною: "відновіть стоянки таксі" (славнозвісні стоянки біля магазину "Вечірній" та на Центральному ринку), "звільніть від сплати непосильного збору за користування стоянками таксі" (все тих же 2,30 грн. за восьмигодинну робочу зміну).
Оскільки компромісів не було досягнуто, А.Трофимук запропонував завершити засілання "круглого столу".
Тоді активісти вдалися до іншої тактики: під час звіту міського голови, який проходив 1 лютого цього року, від імені зовсім непричетних громадян (як виявилося в процесі надання відповідей на звернення) було підготовлено ряд звернень-звинувачень на адресу міської влади та міського голови безпосередньо у «шахрайстві» та «беззаконні».
Якщо враховувати політику влади, кількість проведених зустрічей та нарад стосовно врегулювання конфліктного з боку таксистів це питання, – досить непорядна стратегія.
Постанова Ковельського міськрайонного суду Волинської області щодо визнання рішення Ковельської міської ради від 26.06.2012 року, № 25/7 "Про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів в м.Ковелі" таким, що "було прийняте з дотриманням принципу рівності перед Законом, без будь-яких несприятливих наслідків для прав, свобод та інтересів позивачів" (згідно з текстом постанови суду) теж була знехтувана таксистами - 02.01.2013 р. до Львівського апеляційного адміністративного суду надійшла скарга щодо скасування зазначеної постанови.
Однак, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, 17 квітня цього року колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню. Стосовно амбітних поглядів заявників колегія зауважила, що "не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань".
У відповідь міська влада 3 червня цього року знову скликає нараду (!), на якій вкотре дає можливість таксистам правомірно владнати конфлікт шляхом укладання угод з уповноваженою на це особою щодо користування стоянками таксі. Про важливість вирішення даного питання свідчить присутність на нараді міського голови, секретаря та депутатів міської ради. Однак таксисти "непохитні": прикриваючись низькою рентабельністю надання послуг з перевезення, навідріз відмовляються від укладання угод.
Кожен городянин, який користувався послугами таксі, відчув їх "дешевизну": ще не сівши у автомобіль, користувач уже "наїздив", як мінімум, на 15 гривень (для порівняння: у м. Рівному за 20-25 гривень можна здійснити поїздку у будь-який кінець міста).
У місті Трускавці кожна стоянка таксі є платною, не враховуючи місце її знаходження, адже це – надходження до міського бюджету і водночас фінансування благоустрою міста та потреб громади.
Всупереч вимогам п.92 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою КМУ №176 від 18.02.1997 року, яка є обов'язковою для виконання усіма учасниками транспортних послуг жоден (!) з перевізників таксі не надає на вимогу пасажира чек відповідно до оплаченої вартості проїзду, що є порушенням норм законодавства та одночасним уникненням від сплати податків.
З моменту здійснення діяльності з організації паркування в місті, а це листопад 2012 року, до міського бюджету надійшло понад 200 тис.грн. відповідного збору, в тому числі уповноважена особа сплатила понад 30 тис.грн. за місця на облаштованих стоянках таксі, так і не отримавши плату від самих користувачів.
Оскільки збір за паркування транспортних засобів є одним з небагатьох джерел стабільних надходжень до міського бюджету, враховуючи ризик припинення діяльності з організації паркування, з боку уповноваженого суб'єкта господарювання з причини несплати представниками таксі отриманих послуг за користування стоянками таксі; маніпулювання громадською думкою з боку представників таксомоторних перевезень, з дотриманням вимог чинного законодавства розпочато процедуру реорганізації стоянки таксі на привокзальній площі з подальшим облаштуванням місць для паркування пільгової категорії користувачів, передбачених ст.30 ЗУ "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Також працівниками, відповідальними за організацію пасажирських перевезень на міських маршрутах загального користування, вивчається питання організації нічних перевезень пасажирів транспортом загального користування, що буде значно дешевше та зручніше для громади.
Андрій Товстига,
начальник відділу економічного розвитку
виконавчого комітету міської ради.
Залишити коментар