Перед кожним із нас стоїть вибір у житті, від якого залежить майбутнє. Вибір, який змінює все: буденність, ритм життя, звички, характер. Одним із таких назву вибір професії.
Безумовно, він нелегкий. У цьому переконалися і наші цьогорічні абітурієнти, які нині вже є студентами престижних вузів України і не тільки. Зокрема, Наталія Ющик (на знімку), яка нещодавно стала студенткою-першокурсницею Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки.
Вона вважає, що зробила правильний крок, обравши напрям підготовки "Документознавство та інформаційна діяльність" історичного факультету денної форми навчання за кошти Державного бюджету.
Це — один із популярних факультетів університету, який вимагає не тільки знати історію свого краю, України та інших держав, але й комп'ютерну грамоту, володіти знаннями з іноземних мов.
Отож, Наталія Ющик середню освіту здобувала в міській гімназії. Протягом навчання брала участь у математичному конкурсі "Кенгуру", природничому — "Колосок". У третьому класі посіла третє місце в міському конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика.
У старших класах писала науково-дослідну роботу. В школі захоплювалась вивченням англійської мови, малюванням, історією, математикою, бальними танцями.
Сьогодні Наталя — наша співрозмовниця.
— За якими критеріями обирала фах, спеціальність, факультет, університет?
— На сьогодні абітурієнти мають широкий вибір університетів та спеціальностей. Тому, перш за все, при виборі професії я узгодила свої бажання з реальними можливостями її здобуття.
На державну форму навчання я «пройшла» у львівські університети на спеціальності "Облік і аудит", "Харчові технології" та в Рівненський гуманітарний університет на англійську філологію.
У Східноєвропейському національному університеті я обрала спеціальність "Документознавство та інформаційна діяльність". Вважаю, що Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки є одним із найпрестижніших вузів України та найближче розташований до Ковеля — мого рідного міста, що є також дуже зручно. То чого ж шукати в далеких "чужих" краях?
Обраний мною фах відноситься до історичного факультету, а історія, як відомо, тісно пов'язана з багатьма галузями людської діяльності. Все це і привело мене до вибору саме цього вузу. Також тут навчався мій тато, який і досі з вдячністю та повагою згадує своїх викладачів.
— Як воно: бути студенткою-першокурсницею?
— Минуло досить мало часу, щоб сповна оцінити статус студентки-першокурсниці. А в цілому все цікаво. До цього треба звикнути, адже все нове: друзі, наставники, форма навчання, навіть місце проживання.
— Які враження від перших пар та великих аудиторій?
— Безумно, лише позитивні. З подивом і захопленням ходиш і розглядаєш незвичні для тебе великі, сонячні аудиторії. Зрозуміла, що вчитися буде нелегко, проте цікаво й корисно. Що й додає натхнення.
— Чим особлива була для тебе посвята? І що найбільше вразило?
— День посвяти у студенти був для мене особливим. Адже цей день єдиний у моєму житті, — такого настрою, піднесення та особливого відчуття переходу від учениці до студентки більше не буде.
Саме посвята є тією межею, яка розділяє шкільні роки, ще таку зовсім дитячу наївність, та доросле, самостійне життя. Звичайно, найбільше вразив одяг першокурсників: мантія та головний убір. Ці однострої справили враження особливості і неповторності моменту.
Ректорат університету зробив все, щоб свято торкнулося душі і розуму кожного, хто брав у ньому участь. Духовенство та високоповажні гості додали святу урочистості і значимості. За що й дякую їм.
— Які відмінності між шкільною та студентською атмосферою?
— У школі на уроках предмети і вчителі змінюються, як у калейдоскопі — 7 разів. Студенти ж заслуховують три, чотири, п'ять різних пар. У школі ми — діти, а у вищих навчальних закладах нас сприймають вже дорослішими. Тому атмосфера в університеті спокійна і більш врівноважена, разом з тим вона серйозніша і відповідальніша.
Бажаю своїм колегам-першокурсникам успіхів, творчих злетів та високих досягнень!
Розмову вела
Тетяна ГАВРИЛЮК,
студентка історичного факультету
спеціальності "Документознавство та інформаційна діяльність».
Фото з архіву автора.
Залишити коментар