Яку інформацію не можна вказувати на персональних сторінках соцмереж?
За даними інституту Горшеніна, у соціальних мережах зареєстровано близько 30 мільйонів українських облікових записів (аккаунтів). У 2013 році українська аудиторія Фейсбуку налічує майже 2 мільйони 800 тисяч користувачів.
Про кожного користувача соціальної мережі можна законно і з мінімальними зусиллями отримати багато інформації: справжнє ім'я, прізвище, точну адресу, дату і місце народження, сімейний стан, рід занять, захоплення й коло спілкування.
Не треба сподіватися, що пароль убереже приватне листування чи сторінки, доступні лише для "друзів". Він може захистити лише від хакера-дилетанта. Для професіонала це просто питання часу.
За особистими фото можна дізнатися, чим цікавиться людина: подорожами, автомобілями, одягом тощо. Крім того, надзвичайно легко визначити статки та де конкретна особа проводить вільний час.
Якщо пишете в соціальних мережах, що їдете на два тижні чи на кілька днів на відпочинок, – це прекрасна нагода для грабіжників. Не вірите? Введіть в пошуковику соціальної мережі текст "їду на море" – результатів безліч! Лишається просто дізнатися вашу адресу, що аж ніяк не складно.
Щоб "зламати" аккаунт, достатньо знати номер телефону користувача. За таке в багатьох країнах порушують кримінальні провадження. В Україні це роблять дуже рідко.
В той же час, видалити свою сторінку дуже важко. Треба написати запит, дочекатися смс-повідомлення... Більшість соцмереж докладають чималих зусиль, щоб ускладнити видалення даних. Особиста інформація з мережі буде доступна навіть через 10, 20, 50 і більше років.
Уряди країн світу все частіше надсилають запити до соціальних мереж про отримання особистої інформації про того чи іншого користувача, адже часто навіть рідна мама знає про свою дитину менше, аніж міститься там.
Сама так роблю і всім раджу при реєстрації в соцмережах не вказувати домашньої адреси, членів родини, місця навчання та мінімізувати особисті дані, звернувши увагу на компрометуючі фото.
Принаймні, це вбереже від хакерів-дилетантів. І не додавайте у друзі всіх підряд. Якщо людина має сумнівну репутацію, тінь падатиме і на вас.
Історична довідка.
1995 рік – поява першої соціальної мережі – американського сайту сlassmates.com, який пропонував відшукати своїх однокласників, колег та друзів. Зараз в даній мережі зареєстровано більше 40 мільйонів активних користувачів;
2001 рік – з'явилася перша соціальна мережа, спрямована на професійний розвиток – Ryze;
2003 рік – поява LinkedIn;
2004 рік – Orkut, Facebook, Friendster, MySpace.
Оля ВЕЛЬМА.
Залишити коментар