До 2017 року в Польщі "зникнуть" понад 100 непублічних (приватних) вищих навчальних закладів?
Останнім часом в польській пресі часто пишуть про можливість «зникнення» багатьох приватних вищих навчальних закладів.
З уваги на важливість цієї проблеми і велику кількість мешканців Волині, котрі навчаються у приватних вищих навчальних закладах Польщі, наводимо один з текстів, вміщений у «Газеті Правній». У пропонованому матеріалі допущені скорочення, які не мають суттєвого впливу на головні тези чи висновки, що містяться в статті.
Журналісти «Газети Правної» підрахували, що зацікавлення пропозиціями не- публічних (приватних) навчальних закладів впало останнього року майже на чверть. Частково це викликано зменшенням кількості випускників шкіл торік. Було їх на 40 тисяч менше, аніж у 2010 році, і на 70 тисяч менше, ніж у 2009 році. Але не тільки. Бо разом із зменшенням числа молодих вступників щораз серйозніше борються за майбутніх студентів публічні (державні) навчальні заклади.
Приватні вищі школи в такій боротьбі приречені на поразку. Мають менше грошей, слабший імідж і реноме. Вдаються до різноманітних розв’язань, аби заробити.
На думку професора Марка Роцкого, керівника Державної Акредитаційної комісії (відповідник українського ВАК – Вищої атестаційної комісії) – це початок кінця щораз більшого числа приватних вищих навчальних закладів. Уже зараз ліквідуються аж 18 непублічних (приватних) вищих навчальних закладів. Щораз частіше, говорить він, маємо справу із скороченням в них напрямів навчання (факультетів).
У розмові з «Газетою Правною» пан професор визнає, що, на його переконання, до 2017 року «зникне» більше 100 приватних вищих навчальних закладів. Слід сподіватися сильної поляризації цього сегмента ринку освіти. Залишаться тільки дуже добрі заклади, а також дуже дешеві, які зменшать ціну навчання.
Якщо цьогорічні українські випускники захочуть навчатися в Польщі, то мусять з’ясувати, в якому становищі знаходиться обраний ними заклад і скільки студентів студіюють у ньому?
При цьому мало подивитися сайт закладу в Інтернеті, оскільки у ньому може виявитися недостовірна інформація рекламного характеру. Тому, як кажуть, треба десять разів «відміряти», а один – «відрізати»
Анджей ВАВРИНЮК.
Залишити коментар