Неодноразово ми, працівники залізниці, звертаємось до громадян із нагадуванням – застереженням: „Залізниця – зона підвищеної небезпеки!". Але люди, на жаль, нехтують цими попередженнями. І щороку на коліях і залізничних переїздах трапляються трагедії, гинуть наші співгромадяни. Особливо боляче, що разом із дорослими гинуть на сталевих магістралях і маленькі українці.
Знаходячись поблизу колії та рухомого складу, слід виконувати правила особистої безпеки: не перебігати колії перед рухомим складом; не переходити колії у невстановлених місцях; не пролазити під вагонами; не утворювати скупчення на платформах, коли поряд рухається поїзд.
Турбує те, що деякі особи порушують Правила поведінки громадян на залізничному транспорті, особливо – в стані алкогольного сп’яніння. Хоч машиністи у таких випадках, коли під колеса локомотива може необережно потрапити людина, застосовують термінове гальмування, часто запобігти наїзду практично неможливо. І, як правило, такі ситуації мають тяжкі наслідки; гинуть та стають каліками люди, ушкоджується техніка. А мало б стати життєвим кредо кожного гасло: „Виграєш хвилину – втратиш життя!".
Часто водії у своїх автівках мчать, забуваючи, наскільки небезпечними можуть бути їхні недисциплінованість, нехтування правилами перетину залізничних переїздів, нетерплячість. Скільки статей в різних виданнях масової інформації було написано з приводу цього, скільки телепередач та виступів по радіо... Але це не навчило українців нічому.
Потрясла свідомість усіх українців трагедія, що сталася на Сумщині на залізничному переїзді 4 лютого 2014 року. Це – зіткнення потяга № 847 сполученням Харків-Ворожба й маршрутки. На момент зіткнення у маршрутці було, крім водія, 18 пасажирів. 12 пасажирів, в тому числі одна дитина, загинули на місці аварії, один пасажир помер у лікарні.
Переїзд був обладнаний всіма потрібними технічними засобами. Втім, зі слів уцілілих пасажирів, водій автобуса, незважаючи на звукові й світлові сигнали, намагався проскочити переїзд перед поїздом. Але не встиг. Так склалося, що не дістав травм лише водій. Проведено кримінальне провадження за статтею „Порушення Правил дорожнього руху, що спричинило смерть багатьох людей". За нею передбачено до 15 років позбавлення волі.
На жаль, це – не єдиний приклад із сумної статистики. У 2013 році на залізничних переїздах на території Львівської залізниці сталося 25 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло 9 осіб та 25 травмовано.
А є ще й статистика травмувань на коліях сторонніх транспорту осіб, які з невідомих причин «мандрують» коліями, нехтуючи „Правила безпеки громадян на залізничному транспорті України".
Минулого року на Львівській залізниці сталося 87 випадків невиробничого травматизму, в яких ушкоджень зазнали 93 особи, із них 56 – померли.
Так, 03.09.2013 року на залізничному переїзді 142 км пк 2 станції Люблинець-Волинський дизель поїздом № 6393 сполученням Ковель-Червоноград було збито автомобіль «Нива».
25.09.2013 року на залізничному переїзді 84 км перегону Іваничі-Володимир-Волинський збито легковий автомобіль „Жигулі". В результаті наїзду травмований водій автомобіля.
Це тільки здається, що Ви встигнете відбігти у випадку наближення потяга. Якщо потяг їде зі швидкістю 80-100 км/год, він «наздожене» Вас за лічені секунди.
Трагічний випадок стався на перегоні Івачково-Здолбунів – наїзд пасажирського поїзда Київ-Івано-Франківськ на групу молодих людей із 7 осіб віком від 15 до 19 років, які уночі поверталися з дискотеки. Їх було семеро, але ніхто і не помітив, і не почув, що мчить потяг...
Машиніст устиг побачити людей на рейках, дав попереджувальний сигнал, почав термінове гальмування. Але наїзду уникнути не вдалося. Було вже дуже пізно. Молоді люди забули про елементарні правила „Безпека життєдіяльності". Вражає те, що один з них був залізничником, інші – школярі старших класів. Тільки один парубок залишився живий, який ішов дещо збоку від друзів. В останній момент він устиг відскочити від потяга. Після пережитого парубок отримав психологічну травму. Так закінчилась необачна ідея йти коліями.
Спільно з працівниками воєнізованої охорони працівники дистанції колії проводять рейди, щоб попередити порушення з боку сторонніх осіб при переході колії у невстановлених місцях. Адже працівникам залізниці найважливіше – вчасно застерегти людей від нещасних випадків.
Отож, ще раз хочу нагадати: перш ніж перейти залізничні колії, переконайтеся, що на них немає рухомого складу. Переходити залізничні колії потрібно у чітко визначених місцях, суворо дотримуватись правил особистої безпеки.
Звертаюсь також до всіх водіїв, а особливо водіїв, які перевозять пасажирів: на вас лежить подвійна відповідальність – і за своє життя, і за життя людей, яких ви перевозите.
Будьте уважні і обережні на дорогах, а особливо – під час перетину залізничних переїздів.
Віктор СТУЖУК,
начальник Ковельської дистанції колії.
Залишити коментар