27 листопада 2014 року газета "Вісті Ковельщини" видрукувала листа Ніни Кравчук під заголовком "Хто змінить систему "поборів" у школах?". І хоч у листі не було названо конкретних прізвищ, як, зрештою, й школи, про яку йшла мова, публікація викликала жвавий резонанс як у батьківському, так і педагогічному середовищах.
Були "сердиті" дзвінки до редакції, претензії на адресу журналістів, які подали "необ'єктивну інформацію", "перекрутили реальний стан справ" і т. д, і т. п.
Та от що цікаво: коли нашим критикам пропонували відверто висловити свої думки на шпальтах газети, спростувати існування проблеми поборів, вони або дипломатично відмовчувалися, або робили вигляд, що не зрозуміли пропозиції.
Дещо активнішими були користувачі інтернету, які знайомляться із сайтом "Вістей Ковельщини" у всесвітній мережі. Ось тільки деякі з відгуків:
"Василь": “Молодець авторка, я повністю її підтримую!!! Побори є у всіх без винятку школах, але чиновники від освіти роблять вигляд, що це не вони організували, а "батьківські комітети". А в бюджеті держави щорічно закладаються кошти на утримання шкіл, які фактично утримують за рахунок батьків".
"Допитливий з Голоб": "Дуже правильна стаття! Деякі педагоги на уроках дітей толком не вчать, чекають на подачки. Репетиторство – прихована форма рекету, а ми цей рекет підтримуємо своїми діями".
"Автор" у коментарі навіть назвав номер школи, де існують побори.
Звичайно, з думками, наведеними вище, можна погоджуватися або ні, але шкода, що в обговоренні дражливої теми не виявили бажання взяти участь працівники освіти. Зате таке бажання виявили представники однієї з сільських громад району. Нещодавно вони надіслали до редакції листа, в якому теж порушують проблему стосунків батьків і вчителів. Щоправда, попросили не називати їх прізвищ, бо, як стверджують, це може мати погані наслідки для дітей та онуків.
Виконуючи прохання наших дописувачів, які відомі редакції, друкуємо надісланий лист, не вказуючи ані місця розташування школи, ані прізвищ директора й педагогів. Всіх, хто хоче відгукнутися на публікацію, запрошуємо до дискусії, оскільки, на нашу думку, порушені питання заслуговують прискіпливої уваги й детального вивчення.
ххх
Ми, жителі Ковельського району, звертаємось до вас з проханням розібратись зі станом справ в нашій загальноосвітній школі. Справа в тому, що директор школи за роки свого "правління" створила в школі нездорову атмосферу як серед педагогічного колективу, так і серед учнів. Вона розділила педагогів на "своїх" – тих, хто підтримує її діяльність, і "не своїх" – тих, хто в міру сил і можливостей виступає проти її свавілля.
Учні також розділені на "білих" і "чорних". До одних ставлення, як правило, поблажливе, до інших – навпаки. Плюс до того – неприхована зневага деяких педагогів до виконання обов'язків щодо патріотичного і морального виховання дітей. Учні бачать таку атмосферу в школі, розповідають про це вдома своїм батькам, тому по селу ширяться всілякі чутки й плітки.
Наші земляки – депутати районної та місцевої рад за проханням односельчан намагалися розібратися в цій неординарній ситуації, але директор школи розвинула активний спротив прагненню чесної і незалежної оцінки своєї діяльності.
Відверта брехня, корупційні дії, неприховане "кумівство", покривання дій "своїх" і відверте гоніння і утиск "не своїх", маніпулювання розподілом годин для "своїх" і "не своїх" – ось далеко не повний перелік дій і вчинків, які не сумісні з високим званням "Учитель".
Документально підтверджується той факт, що дружина голови батьківського комітету була офіційно оформлена на роботу в школі на посаду техпрацівника, а насправді працювала на цій посаді інша людина, яка навіть не проходила медогляду.
Директор не змогла стерпіти вільнодумства та інакомислення з боку молодого спеціаліста, у результаті чого остання змушена перевестись зі своєї посади вчителя на посаду завідуючої ДНЗ з короткотривалим перебуванням дітей і працювати не за фахом. На її місце прилаштували жительку Ковеля.
Це – лише один з фактів, коли директор школи нехтує місцевими молодими спеціалістами, які змушені шукати роботу за межами свого села. Вчителі, які доїжджають на роботу з Ковеля, постійно недопрацьовують свої години, оскільки стараються раніше поїхати додому. Час, на який вони залишають уроки, становить 20-25 хв.
До такого способу керівництва директора призвели багаторічне підлабузництво перед вищестоящими органами і використання "блату", а відтак і хизування своїми зв'язками в керівних органах освіти.
Та в селі нічого не можна приховати. І хоча всі все бачать і знають, але багато наших односельчан воліють не втручатись в діяльність адміністрації школи. Є сім'ї, в яких учні просять батьків не "встрявати в розборки" у даній ситуації, бо бояться гніву і тиску з боку вчителів.
А батьки школярів випускних класів взагалі залякані, тому що були неодноразові прецеденти, коли вони пробували щось зробити проти свавілля адміністрації школи, але були за це покарані.
В той час, коли в Україні відбулась Революція Гідності, а наша держава стала на шлях сповідування європейських чеснот і справедливості, директор школи, яка вже є пенсіонером, всіма силами намагається зберегти стару систему безвідповідальності і безконтрольності, яку вона і їй подібні вибудовували протягом багатьох останніх років.
Досить цього неподобства! Ми вимагаємо, щоб наші діти виростали і виховувались в дусі істинного патріотизму, справжніх людських чеснот.
Члени сільської громади.
Р. S. А ось – ще один факт, який засвідчує безпринципність і антипедагогічну практику згаданої вище особи.
Нещодавно директор школи відзначала свій день народження. Були гості, був накритий стіл — напої, наїдки. Були привітання і тости за ювілярку.
І все це відбувалося не в кафе чи ресторані, а в приміщенні школи, під час навчального процесу. Оскільки учні старших класів навчаються переважно в другу зміну, то цей день для них був "святковий": вчителі були зайняті не викладанням предметів, а більш цікавою для них справою – частуванням.
Діти підсміювались з такої поведінки вчителів, на уроках сиділи в класах без викладачів, а з останніх уроків їх взагалі відпустили по домівках.
Вдома діти про це все розповіли своїм батькам, і знову по селу поповзли чутки, плітки й побрехеньки.
Наслідків – жодних. Складається враження, що директор школи – особа недоторканна. Ні місцева влада, ні керівництво освіти району висновків ніяких не зробили. Що далі?..
Залишити коментар