Згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" відповідь на запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.
Коли відповіді не надано або надано неповну відповідь, або неправомірно відмовлено у наданні інформації відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Якщо справа розглядається судом, то адміністративне оскарження (до керівника розпорядника, вищого органу) припиняється. Тому якщо запитувач хоче скористатись також адміністративним способом вирішення справи, то слід використати його, а вже потім йти до суду.
Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання неповної або недостовірної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію.
Як засвідчила практика, громадян, представників ЗМІ й громадські організації найбільше цікавить інформація та документи про проведені прокуратурою перевірки, відомості з питань досудового слідства, організація роботи органів прокуратури та кадрові питання.
У той же час ще раз хотілося б звернути увагу громадян на те, що у запиті на отримання публічної інформації повинно міститися прохання надати інформацію, якою володіє розпорядник, у даному випадку – Ковельська міжрайонна прокуратура. Адже Закон України "Про доступ до публічної інформації" надає право доступу до вже існуючої інформації (документів) і не вимагає створення у відповідь на запит нової інформації (зокрема, шляхом проведення аналітичної роботи).
Інші вимоги або прохання (визнати чи підтвердити юридичний статус, поновити порушене право, притягти порушника до відповідальності тощо), навіть ті, що містять посилання на норми Закону України "Про доступ до публічної інформації", є по суті зверненнями громадян, а тому міжрайонною прокуратурою не пізніше п'яти робочих днів з дня їх отримання надаються відповідні роз'яснення.
У зв'язку з цим, подаючи інформаційний запит, слід перевірити: 1) чи не був інформаційний запит по своїй суті зверненням, що регулюється спеціальним Законом України "Про звернення громадян", оскільки інформаційний запит – це просто прохання надати задокументовану публічну інформацію; 2) чи є особа, до якої звертаються із запитом, публічною. Слід пам'ятати, що розпорядники інформації це, як правило, – суб'єкти владних повноважень (органи державної влади та місцевого самоврядування), до інших суб'єктів можна звертатися із запитом в частині використання бюджетних коштів; 3) чи не запитується інформація, що стосується здійснення правосуддя або правоохоронної діяльності.
Громадяни часто звертаються до судів, міліції, прокуратури, СБУ з інформаційними запитами та просять надати інформацію щодо справ, що розглядаються ними.
Отримання інформації в таких випадках здійснюється виключно відповідно до процесуальних законів, Законів України "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до судових рішень" і не є предметом регулювання Законом України "Про доступ до публічної інформації". Розгляд суддями справ та розслідування правоохоронними органами злочинів не відноситься до владних управлінських функцій, внаслідок чого ці органи не є розпорядниками інформації при здійсненні судочинства та правоохоронної діяльності.
Для правильного оформлення запиту про доступ до публічної інформації запитувачі можуть скористатися розробленою формою, яка знаходиться в доступному для громадян місці в приміщенні Ковельської міжрайонної прокуратури.
Наталія ТКАЧУК,
заступник Ковельського міжрайонного прокурора.
Залишити коментар