Зайнятість населення — одне з пріоритетних питань в роботі Ковельського міськрайонного центру зайнятості. Вакансії у місті трапляються частіше, ніж в селах, де їх недостатньо та й вибір обмежений. Тому залучення до громадських та інших робіт тимчасового характеру — ефективний шлях тимчасового вирішення працевлаштування громадян.
Одним із вагомих чинників, що знімає напругу на ринку праці й забезпечує тимчасову зайнятість громадян, є громадські роботи. У Законі України "Про зайнятість населення" прописано, що ними вважаються загальнодоступні види робіт, які мають суспільно корисну спрямованість, відповідають потребам регіону і сприяють його соціальному розвиткові.
До виконання громадських та інших робіт тимчасового характеру на добровільних засадах залучаються такі категорії осіб:
- зареєстровані безробітні;
- особи, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу;
- працівники, які втратили частину заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення до 50 відсотків передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв'язку із зупиненням (скороченням) виробництва продукції.
На осіб, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Громадські та інші роботи тимчасового характеру виконуються виключно на створених для цього тимчасових робочих місцях. Роботодавці подають до служби зайнятості інформацію про потребу в робочій силі для укомплектування тимчасових робочих місць, відповідно до якої здійснюється направлення цих осіб. Зазначаємо, що з особами, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, роботодавці укладають в письмовій формі строкові трудові договори на період, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів. Про участь осіб у таких роботах роботодавці вносять записи до трудових книжок відповідно до законодавства про працю.
До громадських та інших робіт тимчасового характеру не відносяться роботи, що пов'язані з ризиком для життя, відповідно до Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 26 січня 2005 р., N 15.
Місцеві органи влади щороку відповідно до територіальних програм зайнятості населення приймають рішення щодо організації громадських робіт, визначають види робіт, роботодавців, за участю яких планується організація таких робіт, та інформують їх про прийняте рішення. Органи місцевого самоврядування доводять службі зайнятості інформацію про прийняте рішення щодо обсягів коштів, необхідних для фінансування організації громадських робіт.
Фінансування організації громадських робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел шляхом їх спрямування на:
- оплату основної та додаткової заробітної плати осіб, визначеної відповідно до частин першої та другої статті 2 Закону України "Про оплату праці";
- сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зокрема у період тимчасової непрацездатності в межах дії строкового трудового договору;
- оплату перших п'яти днів тимчасової непрацездатності в межах дії строкового трудового договору;
- оплату проїзду в межах регіону до місця виконання робіт та у зворотному напрямку осіб, які беруть участь у громадських роботах;
- оплату медичного та наркологічного огляду (у разі потреби);
- придбання малоцінних необоротних матеріальних активів, господарських матеріалів, малоцінних та швидкозношувальних предметів, їх ремонт та обслуговування.
Витрати з оплати праці та нарахування єдиного внеску сумарно повинні становити не менш, як 80 відсотків загальної суми, зазначеної у кошторисі витрат із фінансування організації громадських робіт.
Фінансування організації громадських робіт, до яких залучаються зареєстровані безробітні та (або) працівники, які втратили частину заробітної плати, здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів та коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття рівними частинами пропорційно сумі витрат на їх організацію.
Фінансування організації інших робіт тимчасового характеру здійснюється за рахунок коштів роботодавців та інших джерел, не заборонених законодавством.
Період участі зареєстрованих безробітних у громадських роботах зараховується до страхового стажу в разі наступної їх реєстрації або перереєстрації.
Тривалий час співпрацює Ковельський міськрайонний центр зайнятості із сільськими та селищними радами району у напрямку організації та проведенні громадських робіт. Організація громадських робіт надає місцевим громадам можливість виконувати роботи, що відповідають потребам територіальної громади, залучати безробітних до виконання суспільно корисних робіт. Ці роботи дають позитивний результат як для безробітних, так і для населених пунктів, в котрих вони проживають. Адже завдяки проведенню громадських робіт в населених пунктах підтримуються чистота й порядок.
Направлені безробітні виконують роботи з благоустрою територій населених пунктів, придорожніх смуг, упорядкування кладовищ, місць меморіальних поховань, пам'ятників, братських могил, територій внутрішньогосподарських меліоративних каналів, здійснюють заготівлю дров сім'ям, призваних, поранених військовослужбовців у зоні АТО та одиноких, малозабезпечених громадян.
Як бачимо, через громадські та інші роботи тимчасового характеру вдається розв'язати низку актуальних для життєдіяльності територіальних громад питань, а з іншого боку — за відсутності постійних місць роботи на деякий час залучити безробітних до легальної зайнятості з гарантованим заробітком.
Учасники громадських та інших робіт тимчасового характеру отримують можливість набути практичного досвіду, встановити нові соціальні контакти, завдяки яким людина може знайти постійну роботу.
Зайнятість у громадських роботах з початку року, де фінансування здійснюється за рахунок коштів органів місцевого самоврядування (місцевих бюджетів) та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття отримали 56 безробітних.
Плідно співпрацювали у 2014 році з міськрайонним центром зайнятості у напрямку організації громадських робіт Голобська селищна, Поповичівська, Поворська, Радошинська, Велицька, Старокошарівська, Пісочненська сільські ради. Використано на ці цілі 31288,83 грн. (коштів Фонду.) Є сподівання, що у 2015 році місцеві органи влади також передбачать кошти на організацію громадських робіт підприємствами, організаціями та установами міста Ковеля та Ковельського району.
Завдяки злагодженим діям Ковельського міськрайонного центру зайнятості та роботодавців впродовж цього року в інших роботах тимчасового характеру (за кошти роботодавців) взяли участь понад 370 безробітних. Відтак до трудової діяльності найбільше залучили ТОВ "Укрдорс" — 157 безробітних, ПрАТ "Ковельські ковбаси" — 63 особи, ТОВ "В.Прометей" —14 , ТОВ "Зоря" — 17, ПАТ "Ковельське ШБУ” — 11, ККП "Добробут" — 17 та інші.
Зважаючи на значимість громадських та інших робіт тимчасового характеру для міста та району загалом, Ковельський міськрайонний центр зайнятості і надалі буде проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу серед роботодавців з питань залучення осіб, що перебувають в пошуках роботи, до тимчасової зайнятості.
Ковельський міськрайонний центр зайнятості.
Залишити коментар