Рішення Ковельської міської ради від 25 грудня 2014 року, № 64/38.
Відповідно до пп. 44 п. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з метою вдосконалення роботи ринків, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Правила торгівлі на ринках міста Ковеля, що додаються.
2. Вважати таким, що втратило чинність, рішення міської ради № 10/21 від 23.04.2003 р. "Про правила торгівлі на ринках м. Ковеля".
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства, екології та благоустрою міста, комунального майна, промисловості, будівництва, транспорту, зв'язку, торговельного та побутового обслуговування населення (Кіндер Г. О.) та з питань дотримання прав людини, депутатської діяльності та етики законності і правопорядку (Ляшук Р. В.).
Олег КІНДЕР,
міський голова.
Ці Правила визначають вимоги щодо функціонування створених в установленому порядку ринків усіх форм власності, організації оптового та роздрібного продажу на них сільгосппродуктів, продовольчих і непродовольчих товарів, худоби, тварин, кормів тощо, надання послуг, додержання ветеринарних, санітарних, протипожежних вимог і правил безпеки праці на ринках, прав споживачів і вимог податкового законодавства.
Ринок, незалежно від форми власності і організаційно-правової форми, в своїй діяльності керується чинним законодавством України і цими Правилами.
Торгівлю на ринках можуть здійснювати фізичні особи — громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства, суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від форми власності (далі — продавці).
І. Загальні положення
1. У цих Правилах використані наступні терміни і визначення:
1) бейджик — елемент (знак) у вигляді значка, картки, який призначається для надання інформації про особу, що його носить;
2) дрібнороздрібна торговельна мережа — частина роздрібної торговельної мережі, яка складається з наметів, кіосків, пунктів пересувної торгівлі, автоматів, нестаціонарних торговельних одиниць;
3) кіоск — об'єкт дрібнороздрібної торговельної мережі стаціонарного типу, некапітальної забудови, для організації продажу товарів без доступу в нього покупців, який займає відособлене приміщення загальною площею до 30 кв. м;
4) контейнер — закрита споруда для зберігання, реалізації й перевезення вантажів широкої номенклатури. Контейнер може бути переобладнаний під кіоск;
5) магазини — це стаціонарні пункти роздрібного й оптового продажу товарів, які займають окремі будівлі або приміщення й мають торговельний зал для покупців;
6) намет — об'єкт дрібнороздрібної торговельної мережі, збірно-розбірної конструкції, встановлюваний як відособлене приміщення і не має торговельного залу для покупців;
7) об'єкти ресторанного господарства — це капітальні будівлі з приміщенням для обслуговування відвідувачів і необхідними приміщеннями для підготовки, виготовлення, фасування, розігрівання й т. п. їжі (ресторани, кафе, їдальні, закусочні і т. д.);
8) оптова торгівля — сфера підприємницької діяльності, що здійснює зв'язок між промисловістю, роздрібною торгівлею і підприємствами ресторанного господарства. Основною її функцією є збут товарів крупними партіями як підприємствам роздрібної торгівлі і підприємствам ресторанного господарства, так і промисловим підприємствам для подальшої переробки (швейні фабрики і т. д.);
9) павільйон торговельний — пункт роздрібного продажу товарів, що займає окрему будівлю полегшеної конструкції з торговельним залом для покупців площею до 300 кв. м;
10) продавець — суб'єкт господарювання, який згідно з договором реалізує споживачеві товари або пропонує їх до реалізації;
11) пункт пересувної торгівлі — тимчасові торговельні місця для здійснення роздрібного продажу товарів з використанням спеціально обладнаних транспортних засобів (автомагазини, авторозвозки, мотовелоколяски, ручні візки), торгівля з розносів;
12) ринок — це суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням міської ради земельній ділянці, що має певну територію і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг і створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту та пропозиції (далі — ринок);
13) ринок продовольчий — ринок із реалізації продовольчих і харчових продуктів промислового виробництва, а також сільгосппродукції;
14) ринок непродовольчий — ринок, на якому здійснюється реалізація промислових товарів вітчизняного та імпортного виробництва;
15) ринок сільськогосподарський — ринок, на якому здійснюється реалізація сільськогосподарської продукції, зокрема виготовленої (вирощеної) в особистому господарстві, товаровиробниками та торгово-закупівельна діяльність;
16) ринок спеціалізований — ринок із реалізації окремих груп товарів;
17) ринок універсальний — ринок, призначений для реалізації продовольчих і непродовольчих товарів різного асортименту;
18) роздрібна торговельна мережа — сукупність стаціонарних, тимчасових і пересувних пунктів роздрібного продажу товарів, торговельних автоматів, торговельних місць на ринку, а також пунктів ремонту предметів особистого вжитку і домашнього користування, не пов'язаних з виробництвом цих товарів. З урахуванням постійного місцезнаходження, розрізняють стаціонарну і пересувну мережу, за характером капітальних споруд — магазини, торговельні павільйони, кіоски;
19) роздрібна торгівля — сфера діяльності по продажу товарів, надання послуг на підставі усного або письмового цивільно-правового договору безпосередньо кінцевому споживачу для їх особистого некомерційного користування;
20) столи відкриті — це столи без покрівлі, розміщені на відкритій території ринку;
21) столи криті — столи з покрівлею, розташовані на відкритій території ринку. До критих столів відносяться також столи, які розміщені в будівлях і мають одну загальну покрівлю над декількома столами;
22) торговельна площа ринку — сума площ ринку (торговельних залів і торговельних місць на відкритій території), де безпосередньо організовується процес купівлі-продажу товарів без урахування площ складів, допоміжних і адміністративних будівель (споруд), евакуаційних проходів і т. п.;
23) торговельне місце — площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі, інвентарю (терезів, лотків і т. д.) і здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (зокрема ручних), в контейнерах, кіосках, наметах і т.д.;
24) торговельний майданчик — в період переходу ринків до торгово-сервісних комплексів має функцію ринку;
25) торгово-сервісний комплекс — сукупність взаємопов'язаних об'єктів, зосереджених в одному місці, де поряд з об'єктами торгівлі, громадського харчування і сфери послуг функціонує ринок, з централізованим управлінням господарською діяльністю, що за своїм типом, розміром і розміщенням функціонально відповідають вимогам торгової зони. Функціонування торгово-сервісного комплексу забезпечує суб'єкт підприємницької діяльності.
2. Види ринків:
1) за конструкцією ринки можуть бути: криті, відкриті та комбіновані;
- за часом діяльності: постійно діючі або сезонні, ранкові та вечірні;
- за товарною спеціалізацією: з продажу продовольчих товарів, непродовольчих товарів, транспортних засобів, худоби та кормів, тварин і птахів, квітів тощо, а також змішані.
3. Основними завданнями функціонування ринків на території міста Ковеля є:
1) забезпечення населення широким асортиментом сільськогосподарської продукції, продовольчих і промислових товарів, насіння, саджанців, квітів та ін.;
2) організація торгівлі на підставі розвитку матеріально-технічної бази, яка забезпечує впровадження прогресивних технологій товарообігу;
3) дотримання законних прав та інтересів покупців у відповідності до законодавства України.
4. Рішення про організацію ринку, введення в експлуатацію або припинення його діяльності приймається власником і розглядається міською радою в установленому законодавством порядку.
5. Режим роботи ринку:
1) режим роботи ринку встановлюється суб'єктом господарювання та передбачає один санітарний день на тиждень для всіх ринків міста за погодженням виконавчого комітету Ковельської міської ради;
2) час роботи окремих об'єктів торгівлі регламентується загальним режимом роботи ринку;
3) у разі планового закриття ринку, окремих його приміщень або частин території (для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання) суб'єкт господарювання повинен не пізніше, ніж за 14 днів повідомити про це виконавчий комітет Ковельської міської ради та громадян. Інформація про порядок роботи ринку, дату та період закриття оприлюднюється шляхом розміщення оголошення біля входу до ринку, а також через радіовузол ринку та засоби масової інформації;
4) у разі закриття ринку для вжиття екстрених заходів при аварійних і надзвичайних ситуаціях інформація до відома продавців, покупців і органів місцевого самоврядування доводиться негайно.
6. Вимоги щодо утримання територій і обладнання ринків:
1) територія ринку повинна мати: відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, зручне сполучення громадського транспорту загального користування, безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок і під'їздів, телефонний зв'язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торговельних місць більше 100, електро- і водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття, достатню кількість урн для сміття в зоні торгівлі тощо. Також територія ринку, або прилегла територія повинна мати стоянки для транспортних засобів відвідувачів;
2) робота ринків не повинна погіршувати санітарний і екологічний стан місцевості та негативно впливати на умови проживання населення;
3) улаштування та утримання території ринків (організація продажу товарів) повинні відповідати вимогам Санітарних правил утримання територій населених місць (СанПіН № 4690-88), Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.96 р., № 23, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 19.06.96 р. за № 314/1339, та Правилам благоустрою, забезпечення чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях на території міста Ковеля, за порушення яких передбачена адміністративна відповідальність;
4) вхід на ринок безкоштовний;
5) при вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням:
- повної назви ринку та його власника;
- спеціалізації ринку;
- режиму роботи;
- графічно виконаного плану території з позначенням всіх торговельних зон і стаціонарних об'єктів ринку (обов'язково — лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, адміністрації), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів;
6) на видному, доступному для огляду місці встановлюється оформлений стенд з розміщенням на ньому:
- копії документа про державну реєстрацію ринку як суб'єкта підприємницької діяльності, його місцезнаходження і телефон;
- цих Правил;
- витягів із Закону України: "Про захист прав споживачів" від 12.05.91 р., № 1023-ХІІ (зі змінами та доповненнями), Ветеринарно-санітарних правил для ринків;
- нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій;
- тарифів за послуги ринку та правила їх надання;
- інформації про адресу і номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів, здійснюють державний контроль і нагляд за якістю та безпекою товарів, засобами вимірювальної техніки;
- інформації про місцезнаходження Книги відгуків і пропозицій та контрольних ваг тощо.
7) для потреб і зручностей продавців і покупців на території ринку господарюючими суб'єктами можуть відкриватися магазини, заклади ресторанного господарства, об'єкти побутового обслуговування, телефонного зв'язку, каси продажу квитків на транспорт, готелі та інше в порядку, визначеному законодавством;
8) на території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах (продовольчих, непродовольчих, змішаних ринків) повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу окремих видів товарів. Спеціалізовані зони створюються відповідно до вимог Ветеринарно-санітарних правил для ринків. Спеціалізовані зони, ряди прилавків (столів) і майданчики обладнуються наочними позначеннями про їх призначення. Всі торговельні місця позначаються номерами. Номер торгового об'єкта ідентифікує його розташування на території ринку відповідно до плану-схеми ринку;
11) продавцям забороняється використовувати торговельні місця не за призначенням;
12) реалізація сільгосппродуктів, продовольчих, непродовольчих товарів, живої худоби, птахів, кормів, домашніх тварин, декоративних птахів, акваріумних риб, посадкового матеріалу плодово-ягідних культур, овочевої і квіткової розсади, живих садових квітів, насіння овочевих культур і квітів на змішаних ринках проводиться на спеціально виділених рядах (секціях) з обов'язковим дотриманням санітарно-епідеміологічних вимог. До 40% торгової площі ринку має бути визначено для торгівлі сільськогосподарською продукцією;
13) місця для продажу продукції (товарів) з транспортних засобів виділяються на спеціально облаштованих та розмічених майданчиках, що не створює небезпеки для покупців (пішоходів). Використання стоянок автомобільного транспорту для продажу товарів не допускається;
14) у відведених місцях торгівлі, пересування транспортних засобів, завозу товару і механізованого прибирання територій дозволяються лише до початку торгівлі та після її завершення;
15) розташування торговельних місць на ринку, торговельно-технологічного обладнання повинне бути зручним для здійснення торгівлі, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил і безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід покупців і належну культуру обслуговування.
7. Послуги, що надаються продавцям, які торгують на ринках:
1) одне торговельне місце на прилавках (відкритих і критих столах) вимірюється в погонних метрах, а при продажу продукції (товарів) з транспортного засобу, причепа, візка (у тому числі — ручного), в контейнерах, кіосках, наметах і т. п. — у квадратних метрах;
2) платежі за послуги ринку справляються після проведення ветеринарно-санітарної експертизи продукції тваринного і рослинного походження до початку торгівлі;
3) документи, що дають право на торгівлю, висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, повинні зберігатися продавцем на торговельному місці до закінчення торгівлі. Передавати їх іншим особам забороняється;
4) за окрему плату продавцям можуть надаватися наступні додаткові послуги:
- бронювання торговельних місць;
- прокат торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, санітарного одягу;
- зберігання особистих речей і продукції в камерах схову, на складах і в холодильниках;
- зважування на товарних вагах;
- розрубка м'яса;
- інформаційні оголошення рекламного та довідкового характеру;
- забезпечення місцями в готелях і на автостоянках за наявності їх на ринку;
- інші послуги;
5) за виданий у тимчасове користування санітарний одяг, торговельний інвентар, обладнання вноситься заставна плата. Відповідні операції повинні обліковуватись;
6) розмір плати встановлюється адміністрацією ринку і не повинен перевищувати вартості виданих напрокат речей у цінах на момент видачі;
7) заставна плата повертається платнику після повернення у робочому стані взятих напрокат інвентарю, санітарного одягу та інших предметів;
8) у разі втрати взятих у тимчасове користування речей або їх псування продавець відшкодовує суб'єкту господарювання завданий збиток з урахуванням внесеної заставної плати;
9) у разі зайняття торговельного місця на умовах оренди на робочому місці продавця повинна бути копія укладеного з адміністрацією ринку договору про оренду (суборенду).
8. Адміністрація ринку зобов'язана:
1) підтримувати територію ринку в належному санітарно-технічному і протипожежному стані та дотримуватися вимог діючого законодавства;
2) забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку;
3) оснащувати ринок необхідним обладнанням та інвентарем (ножі, лотки, виделки, щіпці, колодки для розрубки м'яса, тощо) засобами вимірювальної техніки;
4) дотримуватися затвердженого режиму роботи ринку;
5) забезпечувати продавців на ринку торговельними місцями за профілем торгівлі відповідно до технічних норм, спеціальним одягом, залежно від виду харчової продукції, що реалізується, засобами вимірювальної техніки та торговельним інвентарем, зберіганням харчової продукції на складах, в холодильниках та інших приміщеннях ринку згідно із санітарними нормами і правилами;
6) забезпечувати безперешкодний та безпечний рух людей і транспортних засобів територією ринку, здійснювати контроль за до
Залишити коментар