У минулому році завдяки спільному контролю до місцевих бюджетів надійшло 4,3 мільйона гривень податків від заготівлі дикоростучої продукції.
"Однак, ми вважаємо, що у тому, щоб на території громади заготівлю здійснювали лише легальні підприємці, повинні бути зацікавлені сільські голови. В умовах децентралізації влади вони повинні використати можливості для залучення додаткових коштів в місцевий бюджет", — зазначив Богдан Шинкарчук.
В Головному управлінні ДФС у Волинській області традиційно звертають увагу: волиняни, котрі збирають лісову продукцію — гриби та ягоди для власних потреб, не є платниками ПДФО, тобто, реалізуючи чорниці та гриби на ринку, не зобов'язані сплачувати податок на доходи фізичних осіб. Разом з тим, заготовляючи з комерційною метою дари лісу в громадян, підприємці виступають податковими агентами, відтак — повинні відобразити суму виплачених коштів у закупівельній відомості та перерахувати до бюджету належну суму податку.
Ставки плати за землю на наступний бюджетний рік, що сплачується на відповідній території, встановлюються і оприлюднюються органами місцевого самоврядування до 15 липня 2015 року. Така норма міститься у п. 12.3 статті 12, – Податкового кодексу України – наголошують в ГУ ДФС у Волинській області.
Отож, в Головному управлінні ДФС у Волинській області рекомендують органам місцевого самоврядування не зволікати з ухваленням та оприлюдненням цих рішень з тим, щоб з нового бюджетного року застосовувати прийняті рішення.
Відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування при встановленні ставок плати за землю мають право встановлювати пільги щодо земельного податку.
Звертаємо увагу, що підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (п. 30.2 ст. 30 Податкового кодексу України).
Фахівці ГУ ДФС у Волинській області наголошують: якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року, податок сплачується, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (п. 2 ст. 284 Податкового кодексу України).
Нагадуємо якщо рішення органу місцевого самоврядування щодо встановлення пільг із сплати земельного податку прийнято, то таке рішення є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами з урахуванням строків, визначених таким рішенням.
Довідково: з 1 січня 2015 року до місцевих податків належить плата за землю, яка справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до пунктів 1, 3 статті 73 Закону України від 21 травня 1997 року, № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Прес-служба ГУ ДФС у Волинській області.
Зусиллями фахівців ДФС на Волині легалізовано 161 працівника пилорам
За наслідками обстежень місць здійснення діяльності пилорам на Волині легалізовано працю 161 працівника, які були задіяні в деревообробці без належного оформлення. Окрім того, 19 громадян зареєструвалися як суб'єкти підприємницької діяльності.
Про це під час розширеного засідання колегії Волинської ОДА повідомив начальник Головного управління ДФС у Волинській області Віталій Чуй.
"Загалом, під час обстежень встановлено непоодинокі факти здійснення фінансово-господарської діяльності пилорам без належної державної реєстрації – 22 випадки, відсутність спеціального дозволу на здійснення визначеного виду діяльності – у 17 випадках, використання робочої сили без відповідної реєстрації в органах місцевої влади та податкової служби – у 22 випадках. Матеріали перевірок, які містять порушення вимог чинного законодавства України, скеровано на адресу місцевих органів влади, а також ініційовано питання проведення позапланових перевірок представниками інших контролюючих структур", – зазначив керівник ГУ відомства в області.
Серед причин, що гальмують процеси легалізації діяльності пилорам, Віталій Чуй назвав пасивність деяких керівників місцевого самоврядування, на території яких продовжують діяти пилорами без держреєстрації та укладення трудових угод з працівниками.
"За діяльністю пилорам поза Законом приховуються втрати бюджету, насамперед, місцевого. Лише офіційні дані щодо обсягів проданих підприємцям-спрощенцям чи фізичним особам лісоматеріалів свідчать, що до місцевих бюджетів мало б надійти додаткових 100 тисяч гривень ПДФО", – підкреслив Віталій Чуй.
Відтак, в ГУ ДФС Волині звертають увагу керівників територіальних громад: повнота сплати податків до місцевого бюджету також залежить від адекватного реагування на спробу представників підприємництва здійснювати свою діяльність, використовуючи ресурси територіальних громад без сплати податків.
Довідково: в результаті проведених обстежень власників пилорам на Волині обліковано 892 фізичні особи – власники приватних пилорам, з яких 300 об'єктів зареєстровані як СПД, 310 об'єктів обліковуються за громадянами, 213 – недіючі, а діяльність 69 аналізується.
Прес-служба ГУ ДФС
Залишити коментар