Одним із основних напрямів роботи Ковельського міськрайонного управління юстиції є державна реєстрація нормативно-правових актів, яка полягає у здійсненні правової експертизи нормативно-правових актів Ковельської районної державної адміністрації, її управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, а також територіальних органів центральних органів виконавчої влади (суб’єктів нормотворення) щодо їх відповідності Конституції України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Відповідно до пункту 15 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992, № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» органи виконавчої влади зобов’язуються направляти для виконання нормативно-правові акти лише після їх державної реєстрації та офіційного опублікування.
У разі порушення зазначених вимог нормативно-правові акти вважаються такими, що не набрали чинності, і не можуть бути застосовані. На сьогоднішній день не всі суб’єкти нормотворення, які реєструють нормативно-правові акти в Ковельскому міськрайонному управлінні юстиції, мають можливість ввести посаду юрисконсульта і навіть наявність останнього не завжди може забезпечити відповідність прийнятих нормативно-правових актів вимогам чинного законодавства, а тому процедура державної реєстрації, тобто незалежна правова експертиза, є своєрідною гарантією забезпечення належної діяльності органів державної влади та захисту прав людини.
В цьому році запроваджена адміністративна відповідальність за порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів. Так, згідно із статтею 188-41 Кодексу України про адміністративні правопорушення неподання, несвоєчасне подання для державної реєстрації нормативно-правових актів, які відповідно до Закону підлягають державній реєстрації, направлення на виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державної реєстрації та не опубліковані в установленому Законом порядку, а також надіслання для виконання вказівок, роз’яснень у будь-якій формі, що встановлюють правові норми, – тягнуть за собою накладення штрафу на керівників органів, нормативно-правові акти яких відповідно до Закону підлягають державній реєстрації, від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 510 до 850 грн.
При порушенні законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, уповноважені посадові особи органів юстиції зобов’язані складати протоколи про адміністративні правопорушення щодо керівника органу, нормативно-правові акти якого відповідно до Закону підлягають державній реєстрації, а в разі його відсутності – щодо особи, яка виконує його обов’язки, згідно з відповідним розпорядчим документом цього органу.
Микола КОВАЛЬЧУК,
начальник управління Ковельського міськрайонного управління юстиції.
Залишити коментар