Безкоштовну допомогу від територіального центру соціального обслуговування населення мають особи похилого віку, інваліди, а також хворі працездатного віку (на період до встановлення їм групи інвалідності), які не можуть самі себе обслуговувати, про що свідчить довідка Міністерства охорони здоров’я.
Соціальний працівник надає різні види соціально-побутових послуг, а саме:
– приготування їжі вдома, годування, доставка гарячих обідів, зокрема з їдалень, кафе, інших закладів ресторанного господарства;
– придбання та доставка товарів з магазину або базару, доставка книг, газет, журналів, медикаментів за кошти громадян, які обслуговуються;
– виклик лікаря, надання допомоги в проведенні періодичних медичних оглядів та госпіталізації, відвідування хворих у закладах охорони здоров’я, організація консультацій лікарів та інших спеціалістів;
– допомога у прибиранні приміщення, пранні білизни, дотриманні особистої гігієни, у дрібному ремонті одягу та взуття, забезпеченні паливом;
– оформлення документів на отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та інших видів соціальної допомоги, внесення платежів;
– читання преси;
– допомога в обробітку присадибних ділянок;
– оформлення документів на санаторно-курортне лікування, влаштування до будинку-інтернату, педіатричного будинку-інтернату, пансіонату для ветеранів війни і праці, психоневрологічного інтернату, будинку для ветеранів, інших соціальних закладів;
– сприяння у забезпеченні необхідними технічними та іншими засобами реабілітації;
– оформлення замовлень та організація контролю за своєчасним і якісним наданням послуг підприємствами торгівлі, ресторанного господарства, побуту, зв’язку, службами житлово-комунального господарства, закладами культури, сільськогосподарськими підприємствами;
– створення умов для посильної праці, організації трудової терапії вдома;
– вирішення за дорученням громадян, які обслуговуються, питань у державних органах, на підприємствах, в установах і організаціях;
– інші соціальні послуги.
Валерій ДУБИНЧУК,
голова ГО «Ліквідатори-
інваліди Чорнобиля».
З 1 серпня 2016 року в Ковельському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України впроваджується централізована система призначення пенсій.
Головна мета впровадження нових технологій – це новий покращений рівень обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду України, значне підвищення якості прийому громадян, зменшення термінів обробки заяв та документів, можливість дистанційного доступу пенсіонера до своєї пенсійної справи, виключення можливості впливу людського фактору на призначення пенсії.
Ця система дозволить відмовитись від паперового документообігу при формуванні пенсійної справи, забезпечить автоматизацію процесів, унеможливить переплати і дублювання виплат, дозволить надійно захистити персональні дані.
Для призначення пенсії заявником подаватимуться оригінали документів без їх ксерокопій. Паспорт, трудова книжка, інші необхідні документи підлягатимуть скануванню безпосередньо спеціалістом пенсійної служби, який здійснює їх прийом, і складатимуть основу електронної пенсійної справи. Вже сьогодні прийом заяв про призначення організовано таким чином, що заявнику не потрібно власноруч заповнювати бланк заяви, як це було раніше, за нього в автоматизованому режимі її сформує спеціаліст відділу обслуговування, заявнику залишиться лише перевірити внесені в заяву відомості та засвідчити її своїм підписом.
Призначення пенсії відбуватиметься в централізованій системі, яка є єдиною для всіх територіальних управлінь Фонду. Сучасні веб-технології дозволяють автоматично внести в електронну пенсійну справу дані із системи персоніфікованого обліку про страховий стаж і заробітну плату застрахованої особи та провести розрахунок пенсії. Нова система має можливість аналізувати призначення пенсії за всіма варіантами, на які має право особа, та обрати найвигідніший. Це значно мінімізує вплив людського фактора на процес нарахування пенсій. Інформація про особу, що міститиметься в електронній пенсійній справі, надійно захищена, що унеможливлює її витік.
Пенсіонери зможуть звернутися з метою вирішення своїх питань до будь-якого управління Пенсійного фонду, незалежно від місця реєстрації, отримати консультацію чи надіслати документи дистанційно.
Окрім цього, в органах Пенсійного фонду значно розширюються можливості дистанційного обслуговування громадян, залучаючи до цього контакт–центр та веб-портал Пенсійного фонду України.
Кожен громадянин через веб-портал електронних послуг матиме доступ до своєї пенсійної справи. Одержавши електронний цифровий підпис, через персональний кабінет на веб-порталі можливо подати заяву на перерахунок пенсії, не виходячи з дому, контролювати вчасність виплат. Крім того, через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду громадянин має право подати звернення, скаргу, отримати необхідну консультацію фахівців, записатись на прийом.
Підсумовуючи вищевказане зазначаємо, що з 1 серпня особи, які мають намір звернутися до органів Пенсійного фонду щодо призначення пенсії, можуть звернутися з метою вирішення своїх питань до будь-якого управління Пенсійного фонду, незалежно від місця реєстрації. При цьому уже буде формуватися електронна пенсійна справа на підставі сканованих документів, наданих відвідувачем.
Інна Самолюк,
начальник Ковельського об’єднаного управління Пенсійного фонду України.
Залишити коментар