Очі – дзеркало душі і віконечко у чудовий та дивовижний світ. Дитяча душа чиста й беззахисна. Світ навкруги – захоплюючий і часто незрозумілий. Дитина сприймає його очима, тому зір є визначальним у формуванні уявлень про предмети та явища.
Від того, як працюють очі, залежать гармонійне формування дитини, її здоров'я, психологічний стан і все подальше життя. Звичайно, діти з порушеннями зору отримують менше інформації (і якісно, і кількісно) про предмети та явища навколишнього світу, ніж їхні однолітки з нормальним зором.
На жаль, сьогодні спостерігається тенденція до зростання кількості дітей, які потребують соціальної адаптації, корекційно-реабілітаційної допомоги. Тому охороні і корекції зору дошкільників приділяється значна увага.
У місті функціонує дошкільний заклад-центр розвитку дитини № 6, в якому проводиться корекційно-відновлювальна робота. Тут, у трьох спеціальних групах виховуються діти з порушеннями зору – такими, як гіперметропія, косоокість, амбліопія, міопія, катаракта тощо.
Для спеціального лікування в дитсадку працює офтальмологічний кабінет. Він обладнаний всім необхідним – синоптофором, амбліатренерами, кольоротестами, конвергенцтренером, лінзотренером, скіаскопічними лінійками, офтальмоскопом. За призначенням лікаря-офтальмолога всі лікувальні процедури проводить медсестра-ортоптистка І. О. Козка.
Крім досвідчених вихователів, у дитсадку працюють вчителі-дефектологи (Г. І. Троцюк, Т. М. Борецька). Їх основне завдання – коригування та компенсація основного дефекту, а також різних вторинних порушень (наприклад, неточність зорового сприймання, викривлені уявлення про предмети, пасивність рухів, невпевненість в собі, порушення мовних процесів, звуковимови).
З метою усунення цих вад вчителі-дефектологи проводять з дітьми групові заняття, працюють з підгрупами або індивідуально. Свою роботу будують з урахуванням рекомендацій лікаря та узгоджують з батьками.
Педагогічний колектив ЦРД № 6 усвідомлює, що виховати компетентну особистість, соціально адаптованого громадянина неможливо без спільних зусиль педагогів та родини.
Дитина з порушеннями зору стане дорослою людиною, а якою вона буде – залежить і від батьків, від того, як її виховали, навчили дбати про себе, вірити у свої сили, брати на себе відповідальність. Зазвичай, батьки наших дітей є активними і зацікавленими учасниками як освітньо-виховної, так і корекційно-відновлювальної роботи, однодумцями і партнерами, які прагнуть відкрити своїм малюкам віконечко у навколишній світ, зробити його барвистим та доступним.
Сучасній системі навчання та виховання дошкільнят із порушеннями зору властива тенденція до соціальної інтеграції. Так, у більшості випадків малята з порушеннями зору після закінчення дошкільного закладу йдуть до звичайної школи.
Центр розвитку дитини № 6 готовий прийти на допомогу кожній дитині з порушенням зору, оскільки має хорошу базу для роботи і висококваліфікованих спеціалістів, здатних працювати з малюками, які потребують підтримки, щоб згодом впевнено й сміливо крокувати життям.
Юлія ЛІХВАНЧУК,
завідувач центру розвитку дитини № 6
м. Ковеля.
НА ЗНІМКУ: під час обстеження дітей.
Фото з архіву закладу.
Залишити коментар