З нагоди 95-ї річниці від дня народження Василя Сухомлинського у НВК «ЗОШ I-III ступенів гімназія» імені С. Є. Ткача, на основі Голобського освітнього округу відбулися педагогічні читання «Василь Сухомлинський i сучасністъ».
Василь Олександрович – людина з полум'яним серцем. Великий діяч освіти, якому були властиві подвижництво, повна самовіддача, благородство, Заслужений учитель України, лауреат Державної премії імені Т. Г. Шевченка.
З його ім'ям пов'язані збагачення і піднесення педагогічної науки ХХ століття. Автор 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок для дітей. Велика, самобутня спадщина вченого високогуманна і демократична, органічно поєднує класичну і народну педагогіку.
Особливу увагу В. Сухомлинський приділяв школі як осередку культури, тому педагогічні читання розпочали з перегляду фільму про створену ним “Школу радості”. Це дало можливість зрозуміти світогляд, особливості мислення та методологічні засади педагогічної системи педагога-новатора.
Сутність та особливості педагогічної спадщини видатного діяча освіти словесники методичного об’єднання висвітлювали в таких доповідях: “Дитина – центр навчально-виховної системи В. О. Сухомлинського” (Баглайчук Л. А., Поповичівська ЗОШ I-III ст.), “Виховання в учнів цілісного ставлення до сім’ї, родини, людей. Творче використання спадщини В. Сухомлинського” (Борисюк Н. І., Голобський НВК), “В. О. Сухомлинський про формування особистості вчителя” (Антонюк Г. М., Мельницька ЗОШ I-III ст.).
Також до участі у заході була запрошена вчитель молодших класів Голобського НВК Ляшенко О. В. (“Етичне виховання молодших школярів. Творче використання спадщини В. Сухомлинського”), адже великого значення Василь Олександрович надавав становленню особистості маленької людини на початкових етапах шкільного навчання.
Докорінних змін зазнали уявлення про сучасний світ, світогляд людини набув неочікуваних форм, але ідеї видатного українського педагога В. О. Сухомлинського актуальні й сьогодні, оскільки значну увагу у своїй практичній діяльності і в теоретичних пошуках він надавав всебічному розвитку людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвитку її талантів, розумовим і фізичним здібностям, вихованню високих моральних якостей, формуванню громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагаченню на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу.
Наталія САХНЮК,
заступник директора з навчально-виховної роботи.
НА ЗНІМКУ: під час педагогічних читан.
Фото з архіву автора.
Залишити коментар