Духовність – запорука національної безпеки
Є люди, що років не знають,
Їх серце пульсаром горить,
Біду й перешкоди долають,
Душа до вершини манить…Дмитро Корнелюк, голова Волинської обласної громадської ради національного та духовного відродження, своїм життям підтверджує вищесказану істину. У свої 80 з «хвостиком» він молодецькою енергією, замішаною на мудрості, намагається освіту області спрямувати в русло духовності.
Ним написано посібники для загальноосвітніх шкіл на теми християнської етики і моралі. Організовано і проведено ряд конференцій, «круглих столів» обласного рівня. Він організував огляд-конкурс на кращий кабінет християнської етики.
Сьогодні в умовах гібридної війни з Росією та занепаду моралі в українському суспільстві питання духовної освіти набирає архіважливого значення і піднімається на рівень національної безпеки країни.
Саме з огляду на цю обставину Дмитро Корнелюк організував черговий «круглий стіл» під промовистою назвою: «Духовна освіта Волині: стан, проблеми і перспективи», який відбувся у м. Ковелі цими днями.
– Наш «круглий стіл» присвячується 15-й річниці запровадження у школах краю уроків християнської етики та 25-річчю Незалежності України. Коли 15 років тому викладання християнської етики розпочиналося з «нуля», то сьогодні в таких районах, як Іваничівський, Ратнівський, Камінь-Каширський, Старовижівський, школи стовідсотково охоплені уроками духовного виховання, – зазначив Дмитро Пилипович.
– Проте в окремих районах та містах ця справа не набрала відповідних «обертів». Тому назріла потреба осмислити причини, які гальмують цей процес, показати громадськості і владі місце Церкви у житті держави, розкрити роль тісної співпраці в «трійці»: школа-церква-сім’я, спонукати відповідні органи влади та всіх членів суспільства до формування національно- патріотичної свідомості і християнського світогляду, – наголосив у своєму вступному слові Дмитро Корнелюк.
Як і передбачав формат «круглого столу», дискусія набрала активного полемічного характеру, схожого на шліфування граней дорогоцінного каменя перед виходом у світ. Виступаючими було наголошено, що відповідна робота в школах та районних, міських відділах освіти проводиться, але вона вимагає системних, якісних змін, особливо там, де урокам християнської етики не надають належного значення.
Учасники «круглого столу» були одностайні в тому, що духовне виховання дітей має займати головну нішу у багатогранному процесі освіти.
Зазначено (всіма виступаючими), що успіх має місце там, де є тісна співпраця школи, церкви і батьків. Наголошено, що нерозуміння або супротив батьків залученню дітей до уроків християнської етики нібито через суперечності між конфесіями є безпідставні. Просто потрібно працювати у цій темі, вести роз’яснювальну роботу.
Підкреслено, як надзвичайно важливе, що вихователі-вчителі, які викладають предмет, повинні пройти спеціальну курсову підготовку на основі міжконфесійності.
Виступаючими наголошено, що успіх забезпечується там, де вчитель є взірцем для учня, і духовно-патріотичне виховання не обмежується уроками християнської етики. Воно має бути присутнім на уроках літератури, історії, географії і навіть математики, фізики, хімії та інших. Потрібно використовувати можливості етносу, національні традиції, звичаї тощо.
При цьому маємо розуміти необхідність єдиної Помісної Православної церкви в Україні. Як підкреслив Андрій Бондарчук – письменник та журналіст, громадський діяч, – «весь виховний процес зведеться нанівець, якщо до викладання предмета буде залучатися священик, який відмовляється відспівувати Героя АТО (а такі випадки були)». Тобто іноді перевага надається політичному, антиморальному аспекту, далекому від патріотизму, а не духовному християнському.
Не оминули учасники «круглого столу» проблем фінансування, особливо таких важливих та необхідних реформ в освіті.
Червоною ниткою у мереживі виступів пройшло те (і це тішить), що управління освіти облдержадміністрації, Інститут післядипломної педагогічної освіти підтримують важливий проект і надають методичну допомогу відділам та управлінням освіти й безпосередньо школам.
Підсумувати сказане можна словами Надії Жук, очільниці іваничівської освіти: « Починати кожен має із себе. Як ти ставишся до справи, такий і результат».
В роботі «круглого столу» взяли участь науковці Волині, Острога, начальники районних та міських відділів освіти, директори окремих шкіл, вчителі, духовенство, журналісти. Серед них – Василь Жуковський, доктор педагогічних наук, професор Острозької академії, координатор духовно-морального виховання дітей і молоді в Україні; Василь Лозовицький, проректор Волинської православної богословської академії УПЦ КП; Павло Карпук, заступник голови Волинського об’єднання церков ЄХБ; Тетяна Соломіна, заступник начальника управління освіти та молоді Волинської ОДА; Оксана Рудь, старший викладач кафедри педагогіки Волинського інституту ППО, координатор духовної освіти в школах Волині; Андрій Бондарчук, народний депутат України першого скликання, письменник, журналіст, Почесний громадянин Волині, Луцька; о. Анатолій Александрук, благочинний УПЦ КП м. Ковеля та інші.
Підсумовуючи роботу «круглого столу», Дмитро Корнелюк сказав: «Є надія, що управління освіти, інститут ППО зуміють переорієнтувати педагогічний процес на християнську світоглядну платформу, в якій дитина є духовною істотою – творінням Божим”.
Він щиро подякував всім за працю.
І як вінець «круглого столу», активні подвижники духовної освіти були нагороджені Почесними грамотами та подяками голови громадської ради.
По закінченню роботи «круглого столу» відбулося засідання членів громадської ради, на порядок денний якого було винесено питання перевиборів голови ради.
Головою Волинської обласної ради з питань національного і духовного відродження обрано Кравцову Любов Андріївну, директора НЦДЮТ, редактора журналу «Регіон Бандерівський» з м. Нововолинська.
То ж побажаємо новій очільниці ради, як і її членам, активної та плідної роботи і разом з тим подякуймо Дмитру Пилиповичу Корнелюку за довгорічну працю в ім’я духовного відродження України. Саме він був ініціатором, організатором і натхненником запровадження уроків християнської етики в школах Волині.
Кредо його життя – у словах: «Хай кожен буде з Богом! У цьому моє бажання і моя Молитва. Хай надихає всіх нас Україна та Господь творити добро і сіяти слово Боже».
Анатолій СЕМЕНЮК.
Є люди, що років не знають,
Духовність — запорука національної безпеки
Є люди, що років не знають,
Їх серце пульсаром горить,
Біду й перешкоди долають,
Душа до вершини манить…
Дмитро Корнелюк, голова Волинської обласної громадської ради національного та духовного відродження, своїм життям підтверджує вищесказану істину. У свої 80 з «хвостиком» він молодецькою енергією, замішаною на мудрості, намагається освіту області спрямувати в русло духовності.
Ним написано посібники для загальноосвітніх шкіл на теми християнської етики і моралі. Організовано і проведено ряд конференцій, «круглих столів» обласного рівня. Він організував огляд-конкурс на кращий кабінет християнської етики.
Сьогодні в умовах гібридної війни з Росією та занепаду моралі в українському суспільстві питання духовної освіти набирає архіважливого значення і піднімається на рівень національної безпеки країни.
Саме з огляду на цю обставину Дмитро Корнелюк організував черговий «круглий стіл» під промовистою назвою: «Духовна освіта Волині: стан, проблеми і перспективи», який відбувся у м. Ковелі цими днями.
– Наш «круглий стіл» присвячується 15-й річниці запровадження у школах краю уроків християнської етики та 25-річчю Незалежності України. Коли 15 років тому викладання християнської етики розпочиналося з «нуля», то сьогодні в таких районах, як Іваничівський, Ратнівський, Камінь-Каширський, Старовижівський, школи стовідсотково охоплені уроками духовного виховання, – зазначив Дмитро Пилипович.
– Проте в окремих районах та містах ця справа не набрала відповідних «обертів». Тому назріла потреба осмислити причини, які гальмують цей процес, показати громадськості і владі місце Церкви у житті держави, розкрити роль тісної співпраці в «трійці»: школа-церква-сім’я, спонукати відповідні органи влади та всіх членів суспільства до формування національно- патріотичної свідомості і християнського світогляду, – наголосив у своєму вступному слові Дмитро Корнелюк.
Як і передбачав формат «круглого столу», дискусія набрала активного полемічного характеру, схожого на шліфування граней дорогоцінного каменя перед виходом у світ. Виступаючими було наголошено, що відповідна робота в школах та районних, міських відділах освіти проводиться, але вона вимагає системних, якісних змін, особливо там, де урокам християнської етики не надають належного значення.
Учасники «круглого столу» були одностайні в тому, що духовне виховання дітей має займати головну нішу у багатогранному процесі освіти.
Зазначено (всіма виступаючими), що успіх має місце там, де є тісна співпраця школи, церкви і батьків. Наголошено, що нерозуміння або супротив батьків залученню дітей до уроків християнської етики нібито через суперечності між конфесіями є безпідставні. Просто потрібно працювати у цій темі, вести роз’яснювальну роботу.
Підкреслено, як надзвичайно важливе, що вихователі-вчителі, які викладають предмет, повинні пройти спеціальну курсову підготовку на основі міжконфесійності.
Виступаючими наголошено, що успіх забезпечується там, де вчитель є взірцем для учня, і духовно-патріотичне виховання не обмежується уроками християнської етики. Воно має бути присутнім на уроках літератури, історії, географії і навіть математики, фізики, хімії та інших. Потрібно використовувати можливості етносу, національні традиції, звичаї тощо.
При цьому маємо розуміти необхідність єдиної Помісної Православної церкви в Україні. Як підкреслив Андрій Бондарчук – письменник та журналіст, громадський діяч, – «весь виховний процес зведеться нанівець, якщо до викладання предмета буде залучатися священик, який відмовляється відспівувати Героя АТО (а такі випадки були)». Тобто іноді перевага надається політичному, антиморальному аспекту, далекому від патріотизму, а не духовному християнському.
Залишити коментар