Людмила Юзинкевич: "Нова українська школа – це нова стратегія освіти"
Людмила Юзинкевич – вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 12 м. Ковеля. Цей навчальний рік для педагога особливий – з 1 вересня вона реалізовує стандарти Нової української школи, навчаючи 29 першокласників.
– Людмило Євгеніївно, чому вирішили стати вчителем початкових класів?
– Чесно кажучи, навіть не планувала пов'язувати своє життя з педагогічною діяльністю, хоча мої батьки – педагоги. Мама, Катерина Юхимівна, вчитель вищої категорії, старший вчитель, працювала вчителем початкових класів школи с. Білашева і має 35-річний стаж роботи. Тато, Євген Юхимович, навчався разом з мамою в педагогічному училищі, працював вчителем музики і трудового навчання у тій же школі.
Навчаючись в дев'ятому класі, я довго не могла визначитися з вибором професії, але професія обрала мене сама. Батьки порадили подати документи до Володимир-Волинського педагогічного училища ім. А. Ю. Кримського за спеціальністю "початкова освіта", де навчатися мені дуже подобалося. Пізніше закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки.
Я сердечно дякую своїм батькам, адже їх досвід став неоціненним у моєму становленні як педагога.
– Якими були перші кроки на вчительській ниві?
– Вчителювати розпочала у ЗОШ № 12 м. Ковеля. Саме у цій школі проходила переддипломну практику у досвідченого педагога Галини Бійомської, за що їй щиро дякую. Ще й зараз пам'ятаю свій перший урок, свої хвилювання, перших учнів.
Згодом тодішній директор навчального закладу Сергій Шворак запропонував мені роботу. Тож з вересня 2000 р. я працюю на посаді вчителя початкових класів.
– Що для Вас означає бути вчителем?
– Бути вчителем – високе покликання. Праця вчителя нелегка: це відповіді на тисячі "чому", це гори різноманітної літератури, це кілометри шляху, пройдені по класній кімнаті, це радість спілкування з учнями, це гіркота свого безсилля в якийсь момент, це нескінченний пошук досконалості. Я вважаю, що вчитель має бути зразком у всьому – у спілкуванні, особистісній культурі, освіченості.
– Що сучасним дітям подобається у школі?
– Сучасні школярі абсолютно відрізняються від тих, що були, наприклад, 10-15 років тому. Нинішні діти більш вільні, розкуті, безпосередні. Вони вміють збільшувати-зменшувати екран смартфона вже в один рік, у два – користуватися камерою та грати у прості ігри, у три – завантажувати відео на YouTube. Їм не потрібно сидіти по кілька годин у бібліотеці та шукати інформацію – вона в них під руками щосекунди. Добре це чи погано, важко сказати. Але це факт.
Тому на своїх уроках я використовую інтерактивні, інноваційні форми роботи: ігри, проекти, презентації, відео, експерименти, досліди. Особливо дітям подобається, граючись, запам'ятовувати матеріал. Мій ідеальний урок – це коли дітям цікаво, доступно і пізнавально.
– Всі вчителі, котрі цього року навчають першокласників, пройшли відповідну перепідготовку, адже навчають дітей за програмою Нової української школи. Чи важко реалізовувати підходи НУШ на практиці?
– Так, ми пройшли навчання, онлайн-курси, отримали відповідні сертифікати, які дають право та можливість навчати першокласників за новими стандартами.
Зміни суттєві, але вони на краще.
– Які особливості навчально-виховного процесу в Новій українській школі?
– Новий Державний стандарт початкової освіти передбачає активне впровадження інтеграції навчальної діяльності. Зокрема, інтегрований курс "Я досліджую світ" передбачає об'єднання природничої, здоров'язбережувальної, соціальної, громадянської, історичної освітніх галузей. Такий підхід сприяє цілісному сприйняттю світу, формуванню життєвих компетентностей дитини, а також дає можливість уникати дубляжу тем при вивченні різних предметів. А використання прийомів діяльнісного навчання, інтерактивних форм роботи перетворює шкільні уроки для "першачків" у захопливу гру із щоденними відкриттями.
Але це не означає, що діти лише граються. Вони навчаються через ігри, під час яких вчаться думати, аналізувати, знаходити правильне рішення, а не просто заучувати матеріал. Ефективно сприяють цьому засоби навчання, які у цьому році отримали перші класи: комп'ютерне обладнання, прилади, розвивальні ігри, конструктори "Lego" та ін.
Предмети об'єднуються навколо цікавих для дітей тем, які визначаються щотижня.
Серед новинок – ранкові зустрічі, якими починається кожен навчальний день першокласників. У ранковому колі діти розповідають про свої почуття, настрій, діляться враженнями, обговорюють плани. Такі зустрічі вчать дітей висловлювати свою думку, вміти слухати інших.
Сучасна освітня концепція передбачає і особливе облаштування класної кімнати. Основний принцип освітнього простору Нової школи – те, що ми бачимо в класі має розповідати про події класу, про учнів та вчителів, які працюють у ньому. Реалізувати такий підхід я намагаюся через облаштування різних осередків.
Напевно, я б і сама навчалася у Новій українській школі.
– Людмило Євгеніївно, у кого знаходите підтримку у своїй повсякденній роботі?
– Я їду на роботу через все місто, минаючи по дорозі шість шкіл, та я щаслива, що працюю саме у 12-й школі. Завжди знаходжу підтримку і розуміння у колег, дирекції закладу. Надійними помічниками та однодумцями є батьки моїх учнів. А також міцною опорою для мене є і будуть мої батьки, рідні та друзі.
– Дякую за цікаву розмову.
Інтерв'ю вела
Світлана ЛЯШУК.
НА ЗНІМКУ: вчитель початкових класів ЗЗСО № 12 Людмила ЮЗИНКЕВИЧ з першокласниками.
Фото Мирослава ДАНИЛЮКА.
Людмила Юзинкевич – вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 12 м. Ковеля. Цей навчальний рік для педагога особливий – з 1 вересня вона реалізовує стандарти Нової української школи, навчаючи 29 першокласників.
– Людмило Євгеніївно, чому вирішили стати вчителем початкових класів?
– Чесно кажучи, навіть не планувала пов'язувати своє життя з педагогічною діяльністю, хоча мої батьки – педагоги. Мама, Катерина Юхимівна, вчитель вищої категорії, старший вчитель, працювала вчителем початкових класів школи с. Білашева і має 35-річний стаж роботи. Тато, Євген Юхимович, навчався разом з мамою в педагогічному училищі, працював вчителем музики і трудового навчання у тій же школі.
Навчаючись в дев'ятому класі, я довго не могла визначитися з вибором професії, але професія обрала мене сама. Батьки порадили подати документи до Володимир-Волинського педагогічного училища ім. А. Ю. Кримського за спеціальністю "початкова освіта", де навчатися мені дуже подобалося. Пізніше закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки.
Я сердечно дякую своїм батькам, адже їх досвід став неоціненним у моєму становленні як педагога.
– Якими були перші кроки на вчительській ниві?
– Вчителювати розпочала у ЗОШ № 12 м. Ковеля. Саме у цій школі проходила переддипломну практику у досвідченого педагога Галини Бійомської, за що їй щиро дякую. Ще й зараз пам'ятаю свій перший урок, свої хвилювання, перших учнів.
Згодом тодішній директор навчального закладу Сергій Шворак запропонував мені роботу. Тож з вересня 2000 р. я працюю на посаді вчителя початкових класів.
– Що для Вас означає бути вчителем?
– Бути вчителем – високе покликання. Праця вчителя нелегка: це відповіді на тисячі "чому", це гори різноманітної літератури, це кілометри шляху, пройдені по класній кімнаті, це радість спілкування з учнями, це гіркота свого безсилля в якийсь момент, це нескінченний пошук досконалості. Я вважаю, що вчитель має бути зразком у всьому – у спілкуванні, особистісній культурі, освіченості.
– Що сучасним дітям подобається у школі?
– Сучасні школярі абсолютно відрізняються від тих, що були, наприклад, 10-15 років тому. Нинішні діти більш вільні, розкуті, безпосередні. Вони вміють збільшувати-зменшувати екран смартфона вже в один рік, у два – користуватися камерою та грати у прості ігри, у три – завантажувати відео на YouTube. Їм не потрібно сидіти по кілька годин у бібліотеці та шукати інформацію – вона в них під руками щосекунди. Добре це чи погано, важко сказати. Але це факт.
Тому на своїх уроках я використовую інтерактивні, інноваційні форми роботи: ігри, проекти, презентації, відео, експерименти, досліди. Особливо дітям подобається, граючись, запам'ятовувати матеріал. Мій ідеальний урок – це коли дітям цікаво, доступно і пізнавально.
– Всі вчителі, котрі цього року навчають першокласників, пройшли відповідну перепідготовку, адже навчають дітей за програмою Нової української школи. Чи важко реалізовувати підходи НУШ на практиці?
– Так, ми пройшли навчання, онлайн-курси, отримали відповідні сертифікати, які дають право та можливість навчати першокласників за новими стандартами.
Зміни суттєві, але вони на краще.
– Які особливості навчально-виховного процесу в Новій українській школі?
– Новий Державний стандарт початкової освіти передбачає активне впровадження інтеграції навчальної діяльності. Зокрема, інтегрований курс "Я досліджую світ" передбачає об'єднання природничої, здоров'язбережувальної, соціальної, громадянської, історичної освітніх галузей. Такий підхід сприяє цілісному сприйняттю світу, формуванню життєвих компетентностей дитини, а також дає можливість уникати дубляжу тем при вивченні різних предметів. А використання прийомів діяльнісного навчання, інтерактивних форм роботи перетворює шкільні уроки для "першачків" у захопливу гру із щоденними відкриттями.
Але це не означає, що діти лише граються. Вони навчаються через ігри, під час яких вчаться думати, аналізувати, знаходити правильне рішення, а не просто заучувати матеріал. Ефективно сприяють цьому засоби навчання, які у цьому році отримали перші класи: комп'ютерне обладнання, прилади, розвивальні ігри, конструктори "Lego" та ін.
Предмети об'єднуються навколо цікавих для дітей тем, які визначаються щотижня.
Серед новинок – ранкові зустрічі, якими починається кожен навчальний день першокласників. У ранковому колі діти розповідають про свої почуття, настрій, діляться враженнями, обговорюють плани. Такі зустрічі вчать дітей висловлювати свою думку, вміти слухати інших.
Сучасна освітня концепція передбачає і особливе облаштування класної кімнати. Основний принцип освітнього простору Нової школи – те, що ми бачимо в класі має розповідати про події класу, про учнів та вчителів, які працюють у ньому. Реалізувати такий підхід я намагаюся через облаштування різних осередків.
Напевно, я б і сама навчалася у Новій українській школі.
– Людмило Євгеніївно, у кого знаходите підтримку у своїй повсякденній роботі?
– Я їду на роботу через все місто, минаючи по дорозі шість шкіл, та я щаслива, що працюю саме у 12-й школі. Завжди знаходжу підтримку і розуміння у колег, дирекції закладу. Надійними помічниками та однодумцями є батьки моїх учнів. А також міцною опорою для мене є і будуть мої батьки, рідні та друзі.
– Дякую за цікаву розмову.
Інтерв'ю вела Світлана ЛЯШУК.
НА ЗНІМКУ: вчитель початкових класів ЗЗСО № 12 Людмила ЮЗИНКЕВИЧ з першокласниками.
Фото Мирослава ДАНИЛЮКА.
Залишити коментар