Усі ми хочемо, щоб нам надавали якісні комунальні послуги. Але чи завжди поводимося, як дбайливі господарі, чи піклуємося про збереження нашого спільного житла, чи гуртуємось, щоб разом захищати комунальну власність? Про взаємовідносини комунальників із громадою, ефективність роботи та новації в комунальній сфері ми поспілкувалися з начальником РЖКП № 1 Віктором Солов'янчуком.
– Вікторе Степановичу, що є основними видами діяльності очолюваного Вами підприємства та його дохідною частиною?
– Основними видами діяльності РЖКП № 1 є утримання будинків та прибудинкових територій, прибирання вулиць міста, вивезення твердих побутових відходів та ін. Згідно із змінами до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" підприємство надає послуги по управлінню багатоквартирними будинками.
Основними доходами по даних видах діяльності є плата за утримання будинків та прибудинкових територій, вивезення ТПВ, які нараховуються відповідно до встановлених та погоджених тарифів, а також прибирання вулиць міста.
– Тепер тарифи підняли за хмари. Опалення – майже утричі. Зросли тарифи й за послуги, що надають житлово-комунальні підприємства. За таких умов навряд чи стануть краще платити за житло. Не насторожує Вас те, що після підвищення тарифів боржників в РЖКП побільшає?
– Коригування тарифів на утримання будинків відбувалося з причин, які не залежать від РЖКП-1. Сьогодні на підприємстві працює 115 чоловік, 85 з них отримують мінімальну зарплатню, яка з 1 січня зросла на 450 гривень і становить 4 тисячі 173 гривні. Ми зобов'язані її виплачувати своїм працівникам. А 70 відсотків складової тарифу і є заробітна плата, інше – паливно-мастильні матеріали, вартість яких хоч і не у значній мірі, але також зросла. Це – вимушена дія, аби підприємство не було збитковим. А на період коригування тарифів ми мали збитки по утриманню будинків та прибудинкових територій. Зараз у цьому плані ситуація змінилася на краще. Підприємство працює стабільно, в нас немає заборгованості по заробітній платі, податкам тощо.
Стосовно заборгованості населення, то вона хоч і незначна, але показник її зріс, що зокрема відбулося через монетизацію субсидій, у результаті чого люди отримані готівкою кошти замість того, щоб сплачувати за комунальні послуги, витрачають на інші потреби. Тож сподіваюся на свідомість споживачів наших послуг і ще раз наголошую, що у разі зміни складових послуги без коригування тарифів нам не вижити.
– Якось Ви висловились з приводу того, що зараз на підприємстві чимало вільних вакансій, на які не можна знайти людей, адже ніхто не бажає працювати на мінімальну зарплату. Як вирішуєте проблему з кадровим забезпеченням?
– Намагаємося виходити з цієї ситуації, зокрема, й шляхом суміщення посад. Своїми силами проводимо перекваліфікацію кадрів. Стараємося знаходити можливість заохочувати працівників фінансово, щоб вони масово не виїжджали на заробітки за кордон, а мали бажання продовжувати працювати на підприємстві.
– Хто повинен виконувати капітальні ремонти дахів, внутрішніх інженерних мереж? Яка періодичність їх проведення та джерела фінансування?
– Згідно з чинним законодавством капітальні ремонти проводяться за кошти співвласників будинку. Такі види робіт не передбачені тарифом на утримання будинків та прибудинкових територій.
В такому разі необхідне додаткове фінансування, в тому числі у вигляді відповідних програм, прийнятих на державному чи місцевому рівнях. Якщо з бюджету виділяються на це кошти, то за рахунок співфінансування разом із співвласниками проводяться ці роботи.
– Підприємство виграло відкритий конкурс з надання послуг по благоустрою міста. Як справи в цьому напрямку?
– Підприємство виграло тендер на санітарне прибирання та підмітання вулиць міста. Тож в плані дотримання чистоти ситуація значно покращилася у порівнянні з минулим роком. Зараз триває місячник благоустрою і робиться все для того, щоб Великодні свята місто зустріло чистим і прибраним.
– Міська влада допомагає підприємству?
– Міська влада є засновником підприємства, тобто його власником і допомагає, в першу чергу, у придбанні основних засобів. Це, зокрема, закупівля техніки. У цьому році заплановане виділення коштів на придбання контейнерів для вивезення твердих побутових відходів. У минулих роках за рахунок бюджетних коштів були придбані сміттєвози, а також кущорізи, бензопили та інші інструменти.
– Ковельчани занепокоєні не тільки зміною тарифів. Люди не зовсім задоволені якістю робіт РЖКП. Які проблеми найбільше турбують людей, на що вони найчастіше скаржаться?
– Відрадно, що останнім часом кількість звернень, які надходять на адресу РЖКП № 1, значно зменшилась. В першу чергу, вони стосуються ремонту покрівель, заміни зношених внутрішньобудинкових мереж та ін. В основному всі питання намагаємося вирішувати. Зараз дуже багато з них вирішується на зборах співвласників будинків по визначенню управителя, оскільки, згідно з положеннями нового законодавства, люди вже самі обирають собі модель того, яким чином будуть проводитися поточні ремонти, погоджуючи кошторис витрат на це та інші послуги.
– Вікторе Степановичу, давайте детальніше поговоримо про ці новації. З 1 травня вступає в дію новий Закон України "Про житлово-комунальні послуги". Що зміниться для власників житла?
– Деякі його положення вже вступили в дію. Зокрема, що стосується навчання менеджера-управителя багатоквартирного будинку, адже відповідно до нового законодавства, відтепер у штаті підприємства, яке надає таку послугу, повинен бути сертифікований менеджер-управитель багатоквартирного будинку або групи будинків. На підприємстві є така особа, тому РЖКП № 1 має право надавати послугу управління будинком.
Новий Закон України "Про житлово-комунальні послуги" докорінно змінює взаємовідносини із співвласниками багатоквартирних будинків. Така послуга, як утримання будинків та прибудинкових територій, ліквідована. Натомість вводиться нова житлова (а не комунальна) послуга – управління будинком. Відповідно співвласники багатоповерхівок самі визначають управителя будинку. Тобто на них покладається обов'язок управляти своїм майном і визначати долю будинку: чи то створювати ОСББ, чи то вибрати управителя, якого у такому разі вони обирають самостійно на зборах співвласників будинку. Такі збори працівниками РЖКП № 1 наразі проводяться, де, в першу чергу, доводяться до відома співвласників зміни, які відбулися в чинному законодавстві.
Згідно з нововведеннями управитель має погодити кошторис витрат з власниками квартир, які, у свою чергу, мають сформувати перелік послуг, пов'язаних з утриманням будинку. І надалі контролювати якість виконання робіт мають самі мешканці. Зі свого боку, управитель в кінці року повинен відзвітувати про виконане перед своїми замовниками.
Користуючись нагодою, звертаюся до співвласників будинків з проханням зорганізуватися й активніше брати участь в управлінні своїм житлом, не бути байдужими, приходити на збори, на яких приймати певні рішення, адже, передусім, від цього залежить, в якому спільному домі їм жити.
Розмову вела Вікторія Зінчук.
Залишити коментар