Обговорення концепції реформування лісової галузі вийшло на стадію розробки моделі функціонування державних лісогосподарських підприємств. До процесу обговорення долучились не лише фахівці галузі та громадські активісти. Активним учасником дискусії стають представники органів місцевого самоврядування та керівники об'єднаних територіальних громад. Як заведено у нас в Україні, цінність того, що можемо втратити, стає вищою.
Якщо декілька років тому лісівникам регулярно необхідно було доводити свою значимість і важливість співпраці з громадами, то нині кожна громада України зайнята обрахунком втрат від можливої реорганізації лісгоспу.
Лісівники Волині розпочали звіти у громадах та спільну з активом громад роботу над розвитком своїх населених пунктів чи не найпершими в Україні.
Ми завжди робили наголос на визначенні "своїх громад".
Працівники наших лісгоспів, за рідким винятком, проживають в тих же громадах, в яких функціонує лісгосп. Турбота про громади, збереження кращих спеціалістів, створення умов для того, щоб у селах залишалась молодь, – складова роботи наших підприємств. Керівництво Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства, директори відомчих підприємств орієнтовані на продовження діалогу та спільну роботу із громадами області.
З метою недопущення спекулятивного трактування процесу підготовки реформи та реалізації політики держави у лісовій галузі звертаємо увагу громадськості на значимі аспекти роботи:
– процес реорганізації державних лісогосподарських підприємств не може вплинути на зміну системи оподаткування. Законодавство про оподаткування підприємств визначає держава. Місцеві податки і збори, як і раніше, будуть залишатись у громадах;
– реорганізація структури підприємств покликана підвищити ефективність управління та посилити контроль за результатами нашої роботи. Скорочення апарату управління, якщо таке відбудеться, не вплине на кількість лісництв та кількість штатних одиниць робітничих професій. Адже зміна структури управління не може зменшити кількість роботи у господарському циклі лісгоспу;
– рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів та податок за лісові землі, відповідно до діючого законодавства, і надалі буде перераховуватися до місцевого бюджету за місцезнаходженням лісової ділянки;
– податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), нарахований працівникам структурних підрозділів (лісництв, нижніх складів тощо), перераховуватиметься до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу (лист-роз'яснення Державної фіскальної служби України від 27.03.2019 р., №10278/7/99-99-13-04-04-17).
Інформуємо також, що за 2020 рік державні лісогосподарські підприємства Волині сплатили у місцеві бюджети 124,2 млн. грн. податків та зборів. З них ПДФО – 60,6 млн. грн.; рентна плата – 49,1 млн. грн.; земельний податок – 13,5 млн. грн. та інші.
Щороку підвищується не лише увага громадськості до роботи лісівників – зростають вимоги до якості і фінансових результатів діяльності лісгоспів.
Водночас лісгоспи не можуть бути заручниками консерватизму, чийогось небажання втратити керівну посаду чи політиканства. Управління лісовою галуззю делеговане Державному агентству лісових ресурсів України. Лісове господарство – це вузькоспеціалізована діяльність, яка потребує освіти та належної кваліфікації.
Приємно, що питання реформування галузі перестали потребувати доведення своєї необхідності.
Саме економічний розвиток галузі, нарощення людського потенціалу та потенціалу лісів, які неможливі сьогодні без змін у системі менеджменту та без впровадження інновацій в управління лісовим господарством, лежать в основі реформи лісової галузі.
Пресслужба Волинського обласного управління
лісового та мисливського господарства.
Залишити коментар