14 вересня набули чинності нові Правила охорони праці на автомобільному транспорті, що мають деякі зміни і доповнення, яких не було в Правилах у редакції 1997 р. Нижче стисло про ці нововведення.
Узагальнено (з нормативним посиланням) вимоги щодо інструктажів, навчання те перевірки знань з питань охорони праці та пожежної безпеки, медичного огляду, розробки інструкцій з охорони праці, розслідування нещасних випадків та аварій на виробництві.
Конкретизовано вимоги щодо створення служби охорони праці; проходження передрейсового медичного огляду водіїв; забезпечення працівників засобами індивідуального захисту, безплатним лікувально-профілактичним харчуванням, молоком абс рівноцінними харчовими продуктами; умов допуску працівників на робочі місця та їхні обов’язки; розробки Переліку робіт з підвищеною небезпекою.
Робочі місця в приміщеннях з холодною підлогою повинні бути оснащені міцними дерев’яними переносними решітками. На території і у виробничих приміщеннях підприємств заборонено захаращувати дороги, проходи, під’їзди до пожежних гідрантів, місць розташування пожежного інвентарю та обладнання.
Вікна, розташовані із сонячної сторони, повинні бути оснащені пристосуваннями, які б забезпечували захист від прямих сонячних променів. Забороняється захаращувати вікна та інші світлові прорізи стелажами, матеріалами, обладнанням. Внесено доповнення щодо норм освітлення робочої поверхні світильниками загального та місцевого освітлення, аварійного освітлення.
Доповнено вимоги щодо комплектації автотранспортних засобів, у тому числі – автобусів, а також улаштування акумуляторної батареї. Введено нові вимоги безпеки транспортних засобів, двигуни яких працюють на газобалонному паливі, з посиланням на ДСТУ.
Більш конкретизовано вимоги щодо пульта керування підйомника, проведення його монтажу, ремонту та технічного огляду, а також складу технічної документації на підйомник.
Після постановки газобалонного автомобіля на відкриту стоянку тепер не обов’язково відключати «масу».
Дозволено підключення пристроїв для відведення відпрацьованих газів під час проведення робіт на постах технічного обслуговування та ремонту, діагностики автомобілів з працюючим двигуном до загальної системи вентиляції.
Заборонено працювати на заточувальних верстатах у разі відсутності або несправності захисних щитків.
Нові правила охорони праці на автомобільному транспорті містять й інші зміни, з якими повинні ознайомитись відповідальні посадові особи автотранспортних підприємств з метою недопущення виробничого травматизму.
Віталій РИЖКО, начальник відділення ВД ФСНВ у м.Ковелі.
Залишити коментар