Кожен рік ми, працівники залізниці, звертаємось до людей із закликом: «Залізниця – зона підвищеної небезпеки!». Скільки разів ми чули цю фразу по телебаченню, радіо, читали в газетах. Але наші громадяни і по цей час не усвідомлюють наскільки небезпечним є перебування на сталевих магістралях у невстановлених місцях. Вони ніби не хочуть почути, зрозуміти, що нічого ціннішого за життя немає.
І тому сумна статистика говорить сама за себе. Щороку на коліях і залізничних переїздах трапляються трагедії, гинуть люди. Важко усвідомлювати, що разом із дорослими гинуть на сталевих магістралях і маленькі українці. За 2011 рік на залізницях України було травмовано 785 громадян, при цьому 485 осіб травмовані смертельно. Вдумайтесь у ці цифри!
За 10 місяців 2012 року на Львівській залізниці сталося 97 випадків травматизму невиробничого характеру, в тому числі 51 особа травмована смертельно. Із них – 9 дітей як шкільного віку, так і маленькі дошкільнята. На залізничних переїздах у поточному році сталося 7 дорожньо-транспортних пригод.
По Ковельській дистанції колії у цьому році було 4 випадки травматизму зі сторонніми транспорту особами і одна дорожньо-транспортна пригода, яка сталася 17 жовтня 2012 року на перегоні Вижва-Мизове в результаті зіткнення дизель-поїзда сполученням «Ковель-Заболоття» з автобусом ПАЗ. В результаті ДТП травмовані 4 пасажири.
Здавалося б, відповідні дорожні знаки, сигнали звукової та світлофорної сигналізації достатньо переконливо закликали водія до єдиного правильного рішення – зупинити автобус, але все сталося зовсім інакше.
14 липня 2012 року на переїзді 316 км перегону Переспа-Рожище, що не обслуговується черговими працівниками, водій легкового автомобіля «Шкода-Феліція» при справно діючій переїзній сигналізації виїхав на переїзд, де зіткнувся з електропоїздом сполученням «Ковель–Здолбунів». В результаті зіткнення двоє пасажирів, а це були діти, смертельно травмовані, а водія і двох інших пасажирів доставлено в лікарню.
Ми, залізничники, намагаємося донести до Вас прості і важливі речі. Потрібно постійно пам’ятати, що, знаходячись поблизу колії та рухомого складу, слід виконувати елементарні правила особистої безпеки: не перебігати колії перед рухомим складом, не переходити колії у невстановлених місцях, не пролазити під вагонами, не утворювати скупченість на платформах, коли поряд рухається поїзд.
Турбує те, що деякі особи свідомо порушують Правила поведінки громадян на залізничному транспорті, особливо в стані алкогольного сп’яніння, коли людина не в змозі контролювати себе. Хоч машиністи у таких випадках, коли під колеса локомотива може необережно потрапити людина, застосовують термінове гальмування, часто запобігти наїзду практично неможливо.
Як правило, ці випадки бувають з тяжкими наслідками, за яких гинуть та стають каліками люди, ушкоджується техніка.
У наш час, коли автівки вже стали не предметом розкоші, а засобом для швидкого пересування, їх водії часто-густо не їдуть, а мчать у своїх справах. Нікому і на думку не спадає, наскільки небезпечними можуть бути недисциплінованість, нехтування правилами перетину залізничних переїздів, нетерплячість, коли у свідомості гасло «хвилина – гроші» може стати фатальним.
А нашим перевізникам іноді взагалі немає ніякої різниці, що або кого перевозити – чи то картоплю, чи то будівельні матеріали, чи то людей. Вони не цінують свого життя, життя інших.
Залізничники спільно з працівниками воєнізованої охорони регулярно проводять рейди, щоб попередити порушення, які здійснюють сторонні транспорту особи при переході колії у невстановлених місцях.
Отож, ще раз хочу нагадати: перш, ніж перейти залізничні колії, переконайтеся, що на них немає рухомого складу. Переходити залізничні колії потрібно у чітко визначених місцях, суворо дотримуватись правил особистої безпеки.
І на завершення звертаюся до Вас, земляки, і нагадую такі прості та водночас дуже значимі для кожного з нас речі:
ЦІНУЙТЕ ЖИТТЯ! ВОНО ПРЕКРАСНЕ!
Щоб щастя з друзями ділити,
Цінувати кожну мить,
Будемо, будемо, будемо жити,
І творити, і любити, будувати, мандру-
вати,
І щоб зорі обіймати,
Будемо, будемо, будемо жити ...
Ірина АКІМОВА,
інженер з охорони
праці Ковельської дистанції колії.
Залишити коментар