Сьогодні – чергова розповідь про РЖКП №1 та його людей, адже робота одного з найбільших комунальних підприємств Ковеля в сучасних умовах заслуговує поваги. Незважаючи на виклики сьогодення, підприємство розвивається, а завдяки взаєморозумінню та злагодженій співпраці колективу з міською владою та мешканцями міста вдається реалізовувати нові проєкти на благо громади.
Важливим показником роботи будь-якого підприємства є сплата податків до місцевого бюджету. Бо саме з бюджету громади йде фінансування таких важливих сфер як медицина, освіта, спорт, культура, і що надважливо тепер, – допомога Збройним силам України. Тож приємно зазначити, що РЖКП №1 завдяки щоденній копіткій роботі увійшло в десятку найбільших платників податків Ковельської громади.
У цьому – велика заслуга злагодженої роботи колективу під керівництвом начальника РЖКП №1 м. Ковеля Віктора СОЛОВ'ЯНЧУКА та його заступника Ігоря ПІНІСА, які є нашими співрозмовниками. Відповідаючи за благоустрій та комфорт у домівках, розуміючи потреби жителів, основним завданням для підприємства вони вважають створення умов, за яких ковельчанам жилося б краще.
Першим слово надаємо Віктору Солов'янчуку, якого ви бачите на світлині з колегами – заступником Ігорем Пінісом обліковцями Любов Бобелою, Ольгою Левчук та механіком Валерієм ТрифоноВИМ.
– Вікторе Степановичу, яка на підприємстві ситуація з кадрами?
– На сьогоднішній день це проблемне питання, адже у зв'язку з мобілізацією на стан справ негативно впливає нестача кадрів. Нині вже 11 наших працівників призвані до лав ЗСУ, хоч підприємство має статус критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Та все ж сподіваємось, що на державному рівні вдасться врегулювати ситуацію. Інакше підприємство не зможе повноцінно функціонувати, адже водії сміттєвозів, підсобні робітники, двірники – це ті, завдяки кому виконуємо левову частку щоденної роботи.
– А що з тарифами?
– Ми максимально довго стримували цей процес ще з 2023 року, але зараз змушені підняти плату за обслуговування будинків. Зумовлено це підвищенням тарифів на електроенергію, зростанням мінімальної заробітної плати, які закладені у складові тарифу послуг нашого підприємства.
Варто зауважити, що рівень "мінімалки" підняли з 1 січня, але ми стримали свій тариф і переглянули його лише з 1 квітня, коли відбулось чергове збільшення. Тому важливо розуміти, що підвищення здійснюється з підстав, що не залежать від управителя.
Плата за управлінням будинку викликана та пов'язана зі зміною (збільшенням) тарифу на електроенергію та зміною рівня мінімальної заробітної плати. Ми зобов'язані дотримуватися мінімальних гарантій оплати праці для персоналу.
– Завдяки чому довгий час Вам вдавалось стримувати рівень тарифів за свої послуги?
– Для стримування тарифу та зменшення інших витрат підприємства ми, окрім обслуговування будинків, шукаємо й інші джерела доходу, пропонуючи свої послуги населенню. Завдяки цьому маємо змогу преміювати наших працівників та стимулювати й надалі їх роботу.
Минулого року, завдяки так званій "іншій діяльності" ми отримали доходів у сумі 4,8 млн. грн., а чистого прибутку 2,5 млн. грн. Це – один з найкращих показників серед інших комунальних підприємств міста (зокрема, ми на 2 місці після ПТМ "Ковельтепло").
– Які саме послуги дозволяють збільшувати дохід та є популярними серед населення?
– Це будівельні та ремонтні роботи, послуги автотранспорту, благоустрою, які ми виконуємо на замовлення установ та підприємств різних форм власності.
Свідченням довіри мешканців міста є те, що ряд ОСББ уклали з РЖКП №1 угоди про виконання ремонтних робіт та обслуговування їх будинків, надання послуг аварійної служби, що теж дає прибуток.
Окрім цього, наше підприємство пропонує продукцію власного виробництва. Наприклад, на замовлення міської влади встановлено лавочки, урни для сміття на прибудинкових територіях, алеях та на міському пляжі.
Плануємо розширювати мережу та види послуг. Зараз працюємо над новим проєктом, про який згодом повідомимо.
– Актуальна тема літнього сезону – благоустрій на території міського пляжу, який знаходиться у віданні вашого підприємства. Які роботи проводили перед відкриттям купального сезону?
– Насамперед, постарались зробити перебування тут комфортним для мешканців та гостей міста. Поставили лавочки та урни, нові роздягалки, для діток облаштували пісочницю та різні конструкції для ігор. Звісно, потрібно удосконалюватися в цьому питанні, адже пляж розташований в центрі міста, одному з найулюбленіших місць відпочинку його жителів. А поки що продовжуємо слідкувати за порядком та санітарним станом територї.
За безпекою на воді тут щоденно слідкуватимуть рятувальники. Спеціальною комісією та співробітниками ДСНС проведено перевірку рятівного посту щодо укомплектованості справними плавзасобами та рятувальним обладнанням. Спеціалістами обстежено дно акваторії річки, здійснено лабораторний контроль за показниками безпеки води.
х х х
Далі вже з Ігорем ПІНІСОМ ми детальніше обговорили стан поточних справ на підприємстві та зміцнення матеріально-технічної бази.
– За кількістю найманих працівників РЖКП №1 – одне з найбільших в Ковелі, тож перед ними у нас велика відповідальність. Ми не сидимо в посадових кріслах і не живемо, як-то кажуть "на тарифі", адже це був би бюджет виживання, а для бюджету розвитку – шукаємо нові напрямки роботи, що приносять прибуток. Безумовно, це допомагає розвивати підприємство, поліпшувати матеріально-технічну базу, якісно і своєчасно виконувати замовлення, а ще – преміювати працівників, створюючи належні умови праці.
– Чим поповнився технічний парк підприємства за останній час?
– Нещодавно для утримання тротуарів міста у зимовий час придбали спецтехніку, яка дозволить розсипати суміш механізовано. У чому її вигода? Наприклад, щоб обробити вул. Незалежності, необхідно було залучити 5-6 працівників, а завдяки цьому обладнанню один водій зробить це за кілька годин. З'явиться можливість використовувати суміші з ефективнішим реагентом.
Зараз працюємо у новому напрямку. Облаштували покрівельний цех. До слова, переважна кількість будинків в Ковелі збудовані десятки років тому. Для систем водовідведення використовували оцинкований метал. Сьогодні ж застосовуємо більш якісний та довговічніший – фарбований. Для роботи з ним потрібне сучасне обладнання. Тому ми придбали верстати, які дозволять самостійно виготовляти ринви і труби із сучасних матеріалів, які служитимуть набагато довше.
Важливо, що вищезазначені технічні засоби придбано за кошти від реалізації підприємством додаткових послуг та продукції власного виробництва.
Щодо іншого, то освоюємо нові технології будівництва та обслуговування будинків. Наприклад, метод заливки підлог покращеного планування. Так ми відійшли від ремонту входів у під'їзди шляхом бетонування до ремонту шляхом вкладання плитки.
Це не просто естетично гарніше, а й набагато якісніше та функціональніше. В разі просідання чи аварійності набагато вигідніше та зручніше розібрати бруківку, усунути проблему.
Ми працюємо відповідально, намагаємося створювати комфортні умови проживання для людей, тому основними критеріями роботи колективу є девіз: якісно, зручно, гарно.
Не лишаємо без уваги й питання вивезення побутових відходів. Зокрема, запустили проєкт, про який розповідали раніше. Так, з 1 квітня розпочали збір відходів у приватному секторі з використанням індивідуальних сміттєвих баків. Перший досвід здобуваємо разом із мешканцями мікрорайону, прилеглого до вул. Шевченка.
– Чи продовжується співпраця РЖКП №1 з міською владою у напрямку фінансової підтримки житлового фонду Ковельської громади?
– Так, між нами й надалі тісна співпраця, взаємодія і підтримка в багатьох питаннях, що позитивно впливають на стан будинкового фонду в місті. Вже виділено 640 тисяч гривень за програмою співфінансування (де 60 % коштів сплачують мешканці, а 40% – з міського бюджету). Завдяки цьому вдалось виконати роботи, про які раніше, мабуть, і не думали. Адже грошей, які сплачують мешканці будинків, вкрай недостатньо для проведення масштабних робіт.
Завдяки цьому вже замінено мережі холодного водопостачання у восьми будинках і ще заплановано кілька об'єктів, а це близько тисячі метрів труб. У будинках на вулицях Володимирській, 1,2 та 87, Незалежності, 66, Чубинського, 23, Першого Грудня, 1, Володимира Кияна, 35а та 49 вже виконано роботи.
Варто зазначити, що це не просто оновлення мереж, а можливість в подальшому зменшити кількість викликів аварійних служб, що зекономить кошти жителів будинку.
– Хто приймає рішення щодо проведення подібних масштабних робіт?
– Ми постійно зустрічаємося з мешканцями будинків, які обслуговуємо. Щороку на загальних зборах плануємо обсяг робіт на наступний період. Першочергово беремось за ті, що потребують негайного вирішення.
Нині проводимо заміну мереж холодного водопостачання по вул. Валерія Гонти, 11 і частково гарячого – по вул. Героїв України, 15.
Це стосується і заміни дашків та облаштування входів, що регулярно робимо. Не завжди є змога замінити їх відразу у всьому будинку, тому це відбувається почергово, допоки на рахунку будинку не накопичаться відповідні кошти. У кожного будинку свій баланс, і його не можна використати на потреби іншого.
Так, за поточний рік, завдяки програмі співфінансування вже відремонтували 19 дашків. Частково їх заміна відбулась по вул. Відродження, 6, Скоропадського, 4, Шевченка, 9.
х х х
Також, користуючись періодом сприятливих погодних умов, активно ведемо ремонти покрівель.
– Як бачите, – долучається до розмови Віктор Солов'янчук, – міська програма співфінансування – це величезна допомога у вирішенні проблеми дороговартісних ремонтів багатоповерхівок. Очікуємо й надалі таку підтримку з боку міської влади, адже станом на сьогодні від мешканців багатоквартирних будинків вже подано заявок на 580 тис. гривень. Віримо, що спільно нам вдасться їх реалізувати та вирішити чимало житлово-комунальних питань.
До прикладу, завдяки попередньо виділеним 640 тис. гривень проведено необхідні роботи у 36 будинках. Це дуже хороший показник. Тож ще раз дякуємо за підтримку міській владі у сфері ремонту багатоквартирних будинків.
х х х
Також Віктор Степанович із вдячністю розповідав про свій колектив, дякував за сумлінну працю та чітку патріотичну позицію. Розповів, що працівники систематично перераховують кошти на підтримку нашого війська.
Спільними зусиллями від початку року колективом закуплено та передано у різні підрозділи ЗСУ 10 дронів. А ще комунальники підтримують військові частини, які знаходяться й на території Ковельщини, необхідними матеріалами, технікою та різним спорядженням. Колектив неодноразово отримував подяки від військових за надання благодійної допомоги.
Керівництво підприємства у такий складний час не забуває й про своїх працівників та клієнтів, створюючи комфортні умови праці та обслуговування. Нещодавно у відділенні, що по вул. Фабричній, проведено ремонтні роботи в аварійно-диспетчерській службі, майстернях, оновлено фасади.
Приємно, що навіть в умовах війни підприємство розвивається і рухається вперед. Тут усвідомлюють, що лише спільні зусилля на благо людей, міста, держави наближають нас до Перемоги. А це – найголовніше бажання кожного українця.
Розмовляла
Аліна РОМАНЮК.
х х х
НА СВІТЛИНАХ: вгорі – начальник РЖКП №1 м. Ковеля Віктор СОЛОВ'ЯНЧУК; ліворуч (зліва направо) – головний інженер Микола Мартинюк, начальник аварійної ремонтної служби Петро Коляда, майстер ремонтної служби Андрій Неридько; робочі будні працівників РЖКП № 1; на подвір’ї підприємства.
Фото автора.
Залишити коментар