Територіальна реформа: думки, пропозиції, зауваження
Як об’єднати громади?
Питання формування територіальних громад хвилює чи не кожного жителя Ковельщини, тому його обговорення зараз на часі. До вирішення майбутнього рідного краю з кожним днем долучається все більше компетентних осіб. Ось і нещодавно голова райдержадміністрації Віктор Козак провів нараду з даного питання, участь в якій взяло близько 50 чоловік.
Зокрема, були присутні голова районної ради Ігор Верчук, його заступник Галина Коляда, перший заступник голови райдержадміністрації Вячеслав Сидорук, селищні, сільські голови, керівники окремих підприємств, громадські активісти та ін.
Передувало зустрічі та дало старт для здійснення конкретних заходів із реформування місцевого самоврядування ухвалення Закону "Про добровільне об'єднання територіальних громад", який набрав чинності 4 березня ц. р. До того ж, напередодні зібрання Уряд своєю Постановою уже затвердив й Методику формування спроможних територіальних громад, яка є першим етапом реалізації цього Закону.
Одним з основних положень Методики є визначення потенційних адміністративних центрів майбутніх спроможних територіальних громад та їхніх зон впливу.
Як зазначив керівник апарату райдержадміністрації Степан Топольський, для визначення цих центрів необхідно враховувати певні рекомендації. Так, в першу чергу, потенційними адміністративними центрами визначаються міста обласного значення та населені пункти, що мають статус районних центрів. Адміністративними центрами можуть бути також села, селища, міста, що історично мали статус районних центрів та знаходяться на відстані понад 20 км від міст обласного значення, районних центрів, а також інші населені пункти.
Необхідною умовою визначення спроможної територіальної громади бути центром є наявність адміністративних будівель для розміщення органів управління місцевого самоврядування, органу правопорядку, пожежної частини, пункту швидкої допомоги, центру надання адміністративних послуг, державного казначейства тощо.
Крім того, мають бути установи соціальної інфраструктури, заклади загальної та дошкільної освіти, охорони здоров'я первинного рівня, соціального захисту.
Не менш важливим фактором є й те, що зона доступності населених пунктів до адміністративного центру спроможної територіальної громади має складати 20-25 кілометрів. Вона визначається з урахуванням доступності основних публічних послуг, що надаються на територіях цих громад.
Юридичні аспекти об'єднання територіальних громад роз'яснила начальник відділу юридичного забезпечення та з питань запобігання і виявлення корупції апарату райдержадміністрації Мирослава Поляк.
До речі, об'єднанню передуватиме розробка Проекту перспективного плану, який включатиме графічну частину, що відображатиме межі спроможних територіальних громад та їх потенційні адміністративні центри.
Цікавою була доповідь заступника начальника управління фінансів райдержадміністрації Світлани Карпюк, яка роз'яснила основні проблеми об'єднання територіальних громад з врахуванням економічної ефективності цього заходу.
Присутнім було запропоновано декілька варіантів об'єднання громад на Ковельщині (створення 2, 3, 5 або 7 територіальних громад). Всі вони детально обговорені.
Наприклад, створення трьох територіальних громад – Голобської, Поворської, Ковельської – дало б додатковий фінансовий ресурс, який матимуть ці громади при об'єднанні. Зокрема, Голобська громада мала б 1млн. 600 тис. грн., Поворська – 1 млн. 180 тис. грн., Ковельська – 4 млн. 100 тис. грн. коштів Державного бюджету.
Та серед чотирьох запропонованих варіантів об'єднання присутні зупинилися поки що на двох. Це створення двох (Голобської та Ковельської) або семи (Голобської, Велицької, Любитівської, Білинської, Дубівської, Поворської, Люблинецької) територіальних громад.
Після зустрічі ці пропозиції сільські та селищні голови разом із представниками районної влади та кураторами із райдержадміністрації мають донести жителям Ковельщини на громадських слуханнях в населених пунктах. Обговоривши їх та врахувавши критичні зауваження і побажання громади, необхідно буде прийняти відповідне рішення.
Про ефективність та необхідність об'єднання громад, їх майбутній розвиток та самодостатність вели мову громадський активіст Микола Печенюк, депутат районної ради Володимир Андросюк, Голобський селищний голова Сергій Гарбарук, Люблинецький селищний голова Олександр Федонюк, Дубівський сільський голова Павло Безека, Сільцівський сільський голова Олег Рибчук та інші.
Голова районної ради Ігор Верчук наголосив, що об'єднуватись потрібно, але зробити це необхідно адміністративним шляхом, внісши певні зміни до чинного законодавства.
На закінчення зустрічі голова райдержадміністрації Віктор Козак зазначив, що укрупнення шляхом добровільного об'єднання територіальних громад є важливим фактором посилення гарантій місцевого самоврядування, підвищення його ролі у вирішенні питань місцевого значення. Але, на думку голови РДА, майбутні місцеві вибори 25 жовтня без територіальної реформи проводити недоцільно.
Також Віктор Теодосійович переконаний: "Це – реформа, до якої потрібно рухатись з обох боків – як з боку влади, так і з боку громади". Тож важливо максимально забезпечити участь громадськості в обговоренні процесу об'єднання територіальних громад.
Аліна Романюк.
Питання формування територіальних громад хвилює чи не кожного жителя Ковельщини, тому його обговорення зараз на часі. До вирішення майбутнього рідного краю з кожним днем долучається все більше компетентних осіб. Ось і нещодавно голова райдержадміністрації Віктор Козак провів нараду з даного питання, участь в якій взяло близько 50 чоловік.
Зокрема, були присутні голова районної ради Ігор Верчук, його заступник Галина Коляда, перший заступник голови райдержадміністрації Вячеслав Сидорук, селищні, сільські голови, керівники окремих підприємств, громадські активісти та ін.
Передувало зустрічі та дало старт для здійснення конкретних заходів із реформування місцевого самоврядування ухвалення Закону "Про добровільне об'єднання територіальних громад", який набрав чинності 4 березня ц. р. До того ж, напередодні зібрання Уряд своєю Постановою уже затвердив й Методику формування спроможних територіальних громад, яка є першим етапом реалізації цього Закону.
Одним з основних положень Методики є визначення потенційних адміністративних центрів майбутніх спроможних територіальних громад та їхніх зон впливу.
Як зазначив керівник апарату райдержадміністрації Степан Топольський, для визначення цих центрів необхідно враховувати певні рекомендації. Так, в першу чергу, потенційними адміністративними центрами визначаються міста обласного значення та населені пункти, що мають статус районних центрів. Адміністративними центрами можуть бути також села, селища, міста, що історично мали статус районних центрів та знаходяться на відстані понад 20 км від міст обласного значення, районних центрів, а також інші населені пункти.
Необхідною умовою визначення спроможної територіальної громади бути центром є наявність адміністративних будівель для розміщення органів управління місцевого самоврядування, органу правопорядку, пожежної частини, пункту швидкої допомоги, центру надання адміністративних послуг, державного казначейства тощо.
Крім того, мають бути установи соціальної інфраструктури, заклади загальної та дошкільної освіти, охорони здоров'я первинного рівня, соціального захисту.
Не менш важливим фактором є й те, що зона доступності населених пунктів до адміністративного центру спроможної територіальної громади має складати 20-25 кілометрів. Вона визначається з урахуванням доступності основних публічних послуг, що надаються на територіях цих громад.
Юридичні аспекти об'єднання територіальних громад роз'яснила начальник відділу юридичного забезпечення та з питань запобігання і виявлення корупції апарату райдержадміністрації Мирослава Поляк.
До речі, об'єднанню передуватиме розробка Проекту перспективного плану, який включатиме графічну частину, що відображатиме межі спроможних територіальних громад та їх потенційні адміністративні центри.
Цікавою була доповідь заступника начальника управління фінансів райдержадміністрації Світлани Карпюк, яка роз'яснила основні проблеми об'єднання територіальних громад з врахуванням економічної ефективності цього заходу.
Присутнім було запропоновано декілька варіантів об'єднання громад на Ковельщині (створення 2, 3, 5 або 7 територіальних громад). Всі вони детально обговорені.
Наприклад, створення трьох територіальних громад – Голобської, Поворської, Ковельської – дало б додатковий фінансовий ресурс, який матимуть ці громади при об'єднанні. Зокрема, Голобська громада мала б 1млн. 600 тис. грн., Поворська – 1 млн. 180 тис. грн., Ковельська – 4 млн. 100 тис. грн. коштів Державного бюджету.
Та серед чотирьох запропонованих варіантів об'єднання присутні зупинилися поки що на двох. Це створення двох (Голобської та Ковельської) або семи (Голобської, Велицької, Любитівської, Білинської, Дубівської, Поворської, Люблинецької) територіальних громад.
Після зустрічі ці пропозиції сільські та селищні голови разом із представниками районної влади та кураторами із райдержадміністрації мають донести жителям Ковельщини на громадських слуханнях в населених пунктах. Обговоривши їх та врахувавши критичні зауваження і побажання громади, необхідно буде прийняти відповідне рішення.
Про ефективність та необхідність об'єднання громад, їх майбутній розвиток та самодостатність вели мову громадський активіст Микола Печенюк, депутат районної ради Володимир Андросюк, Голобський селищний голова Сергій Гарбарук, Люблинецький селищний голова Олександр Федонюк, Дубівський сільський голова Павло Безека, Сільцівський сільський голова Олег Рибчук та інші.
Голова районної ради Ігор Верчук наголосив, що об'єднуватись потрібно, але зробити це необхідно адміністративним шляхом, внісши певні зміни
Залишити коментар