Укрпошта вирішила допомогти зорієнтуватися в різноманітті поштових відправлень. Для більшої зручності наших клієнтів ми розповімо як, шо і куди краще відправляти.
Листи поділяються на такі основні категорії:
- простий лист (просте поштове відправлення);
- рекомендований (реєстро-ване поштове відправлення);
- цінний лист (поштове відправлення з оголошеною цінністю).
Плюсом простого листа є те, що його можна відправити, не витрачаючи багато зусиль, просто наклеївши марку, написавши свою адресу та одержувача і опустивши його в поштову скриньку.
Рекомендоване поштове відправлення відрізняється від простого тим, що на його підтвердження пошта видасть вам чек, на якому буде вказано унікальний 13-значний номер. Цей ідентифікатор дає змогу дізнатися про місцезнаходження рекомендованого листа та факт його вручення на офіційному сайті Укрпошти протягом 6 місяців з дня відправки листа.
Якщо лист надсилається за кордон, на сайті Укрпошти можна дізнатися день, коли лист вийшов за межі України. Аналогічні поштові сервіси країни призначення листа засвідчать місцезнаходження і факт його вручення.
Важливі документи або листи діловим партнерам бажано надсилати рекомендованим відправленням — це додасть надійності, такий лист обов'язково буде зареєстрований, а у відділенні зв'язку залишиться запис про вручення (із датою та підписом одержувача).
Поштове відправлення з оголошеною цінністю дає змогу описати документи, які містяться у такому листі (опис вкладення), подати їх у відкритому конверті та одержати підтвердження щодо його відправки (другий примірник опису з підписом працівника, ВПЗ і відбитком календарного штемпеля повертається відправнику).
Варто звернути увагу, що цінний лист не доставляють адресату додому, а повідомляють одержувача про необхідність отримати його в поштовому відділенні, зокрема й SMS-повідомленням. Поштове відділення чекає адресата максимально 30 днів, після чого лист повертається відправнику.
Разом із рекомендованим або цінним листом можна також заповнити повідомлення про вручення на паперовому носії, яке пошта надішле вам назад після вручення листа разом із зазначенням конкретної особи-одержувача.
Посилка — поштове відправлення з вкладенням предметів культурно-побутового та іншого призначення (до 30 кг).
Відправляючи звичайні посилки і посилки з оголошеною цінністю, Укрпошта пропонує скористатися такими послугами:
Повідомлення про вручення — повідомлення, яким поінформують відправника, коли й кому вручено відправлення.
SMS-повідомлення — повідомлення, яке ви отримаєте на свій мобільний телефон одразу, коли поштове відправлення буде вручено одержувачу.
З описом вкладення — заповнення бланку опису вкладення.
З післяплатою — пересилання посилок з визначеною сумою вартості відправлення для оплати одержувачем і пересилання її за зворотною адресою. Варто зазначити, що сума післяплати не має перевищувати суму оголошеної цінності.
Через Укрпошту, на відміну від приватних операторів, посилку можна надіслати навіть у найвіддаленіші куточки країни, і доходить вона до адресата буквально за кілька днів. Для особливо крихких предметів застосовується аероупаковка (поліетилен з пухирцями повітря, що оберігає вантаж від спеки, холоду, ударів).
Інформацію про строки пересилання поштових відправлень ви можете знайти на сайті Укрпошти (http://ukrposhta.ua).
Для економії часу та зручності клієнтів Укрпошта надає не тільки поштові, але й фінансові послуги. Протягом минулого року національним оператором поштового зв'язку впроваджено низку страхових послуг та фінансових послуг за агентськими угодами.
З 2015 року клієнти поштових відділень мають змогу оформити депозитні договори на особливих умовах. ПАТ «Фідобанк» розробив депозит «Поштовий», завдяки якому клієнт отримує не тільки 29% річних при першому розміщенні на 3 міс., а й гарантовано компенсацію комунальних послуг у сумі від 200 до 600 грн. за кожний оформлений депозит.
Також спільно із Фідобанком запущений сервіс переказу коштів з картки на картку. Послугою можна скористатися на офіційному сайті Укрпошти, а здійснити миттєвий переказ можна користувачам карток MasterCard, випущених будь-яким банком.
Завдяки Укрпошті користувачі поштовими послугами мають змогу застрахувати себе та своїх близьких прямо у відділенні, де можна придбати страховий продукт «Медична допомога». Його термін дії — один рік, страхова сума є сумою страхового платежу, помноженою на 100. Також пропонується страхування «Решта для здоров'я» строком на три місяці та страховою сумою, яка становить суму страхового платежу, помножену на 500.
ТДВ «Страхова компанія «М-Лайф» пропонує клієнтам Укрпошти застрахуватися від критичних захворювань за програмою «Медична допомога», а від нещасних випадків за програмою «Решта для здоров'я» застрахує ПРАТ «ДЕКА ІНШУРЕНС».
Продовжуючи співпрацю зі страховою компанією «Універсальна», Укрпошта запровадила додатковий сервіс для клієнтів, які пересилають поштові відправлення: клієнт може застрахувати майно, що пересилається у поштовому відправленні, й бути впевненим, що при втраті посилки/бандеролі він отримає додатковий захист на суму заявленої вартості майна.
Світлана МОКІЙЧУК, заступник начальника ЦПЗ №4 Волинської дирекції УДППЗ «Укрпошта».
Залишити коментар