25 грудня 2015 року в ході пленарного засідання другої сесії Ковельської районної ради було підтримано депутатський запит депутата районної ради В. Ю. Миронюка до голови Ковельської районної ради Броїла А. П. та голови Ковельської райдержадміністрації Козака В. Т., у якому обранець громади порушив наступне питання:
"Настав останній місяць 2015 року. Зазвичай, в грудні проводяться розрахування з селянами за здані в оренду земельні паї. Разом з цим почали надходити скарги від населення, що розрахунки проводяться з порушенням, а саме: при розрахунках не врахований коефіцієнт індексації. Більша частина не поінформована про дію такого коефіцієнта. Також відсутній механізм проплати за використання невитребуваних паїв.
Тому від імені виборців звертаюсь до Вас надати допомогу у вирішенні наступних питань:
1.Відповідним державним органам надати інформацію порядку розрахунку за використання земельних паїв. Які зміни фінансового захисту вартості земельних паїв відбулися хоча б за останні 5 років?
2.Як повинна проводитись проплата за використання невитребуваних паїв і якщо не проводиться, то чому?
3. Встановити контроль за проведенням розрахунків.
Дану інформацію прошу надати через місцеву газету "Вісті Ковельщини".
Відповідь на депутатський запит В. Ю. Миронюка дає начальник управління Держгеокадастру у Ковельському районі Волинської області Іван ЛУКАСЮК:
– У відповідності до Указу Президента України від 19 серпня 2008 року, № 725 "Про невідкладні заходи щодо захисту власників земельних ділянок, земельних часток (паїв)" визначено запровадження плати за оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) у розмірі не менше 3 відсотків визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю) та поступового збільшення цієї плати залежно від результатів господарської діяльності та фінансово-економічного стану.
Податковим Кодексом України передбачено, що дохід від надання в оренду земельної ділянки підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%. Відповідно до вимог Податкового кодексу України податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду сільськогосподарському підприємству земельної частки (паю) є таке підприємство-орендар. Таким чином, податок на доходи фізичних осіб сплачується орендарем за рахунок орендодавця, шляхом утримання податку під час виплати орендної плати.
У випадку заниженої орендної плати (такої, яка не відповідає встановленій в Указі), або якщо товаровиробник, орендуючи земельний пай, отримує прибутки від її використання, то селянин-власник паю вправі переглянути розмір орендної плати в бік її збільшення. Для цього йому слід подати письмову заяву-пропозицію (як додаткову угоду до договору оренди землі) про збільшення розміру орендної плати до орендаря. Адже зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін і у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Разом з тим зазначаємо, що грошова оцінка підлягає щорічній індексації. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки землі.
Нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь є базою для визначення мінімального розміру орендної плати за земельну частку (пай). У відповідності до п.2 Наказу Держземагентства України від 25.12.2015, №435, видача витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку землі надається виключно через центр надання адміністративних послуг.
Оренда землі – це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності і розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди землі його сторонами і згідно з Податковим кодексом України – щорічна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки.
Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи у відповідності до діючого законодавства не є контролюючими органами щодо розрахунків плати за землю.
Підготувала
Світлана ЛЯШУК.
Залишити коментар