— Анатолію Володимировичу, Ви, так би мовити, у владі – людина нова. Читачам нашої газети було б цікаво, бодай в загальних рисах, довідатись про Ваш життєвий шлях.
— Родом я з с. Руди Любомльського району. Після закінчення Ковельської середньої школи № 2 вступив у торговельно-економічний інститут, що у Києві. Завершивши навчання, працював інженером-технологом об’єднання ресторанів і кафе у Миколаєві.
Після армійської служби кілька років працював у ресторані станції Ковель, пізніше – директором ресторану «Лісова пісня». Через обставини, що в той час склалися у країні, ще раз випало служити в армії, зокрема, довелося брати участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. І вже повернувшись звідти, отримав можливість навчатись у Київському міжрегіональному інституті перепідготовки, після закінчення якого працював на підприємствах сфери приватного бізнесу — МП «ПМК», ПП «СТ», ТОВ «Агрофрукт» у Ковелі, згодом – керівником товариств, які функціонують у Маневичах.
З 4 березня 2011 року працюю на посаді першого заступника міського голови.
— Згідно із розписом службових обов’язків Ви «опікаєте» досить складні галузі міського господарства – економіку, в тому числі підприємництво, транспорт, зв’язок, побут, торгівлю. Чого вдалося тут досягти за час Вашої роботи на посаді, які питання ще вимагають вирішення?
— Узагальнюючи роботу відповідних відділів виконавчого комітету міської ради у 2011 та 2012 роках, в цілому можемо говорити про хороші результати. Галузі життєдіяльності міста, про які Ви згадували, мають позитивну динаміку розвитку. Цього значною мірою досягнуто завдяки взаєморозумінню міської влади з представниками малого і середнього бізнесу, з якими у цих сферах, в першу чергу, повинні бути налагоджені тісні контакти.
В роботі намагаємось зберегти кращі напрацювання попередніх років і, звичайно ж, використати свіжі підходи у вирішенні питань розвитку міста.
Важливою обставиною є те, що економіка міста і розвиток малого та середнього бізнесу значною мірою залежать від загальнодержавних процесів, що відбуваються у сфері економіки та законотворення.
Такі важливі сфери господарської діяльності міста, як торгівля та побут здійснюються безпосередньо за участю суб’єктів підприємництва, які, без перебільшення, є вагомою складовою міської громади із сформованими поглядами на природу відносин влади і бізнесу, а також виконують важливу функцію створення соціально-економічної основи своїх родин та наповнення міського бюджету.
Варто зауважити, що в різних напрямках співпраці у сфері підприємництва міська влада в жодному разі не намагається змінювати щось раптово, за будь-яку ціну, а, зважаючи на ситуацію, вивчити її, при потребі провести роз’яснювальну роботу, вжити профілактичні заходи, аби поступово дійти до порозуміння.
У 2010 році зазнала змін система оподаткування, що негативно вплинуло на економіку Ковеля, стан якої на вісімдесят відсотків залежить від результатів діяльності малого та середнього бізнесу. Неврегульованість окремих питань при реформуванні податкової системи далася взнаки в першому півріччі 2011 року, що й призвело до недоотримання коштів в міський бюджет насамперед з єдиного податку та податку з доходів фізичних осіб.
У результаті поступового вирішення питань, пов’язаних з оподаткуванням малого бізнесу, на 1 вересня 2012 року ріст надходжень до бюджету в частині єдиного податку з фізичних осіб порівняно з аналогічним періодом минулого року складає більше 300 відсотків. Помітні також зрушення в частині надходження платежів з єдиного податку з юридичних осіб та платежів за землю.
Відповідно до наданих Законом повноважень міська влада координує діяльність органів державної влади в місті з метою забезпечення дотримання законодавства. Інструментом такої координації є створені при міськвиконкомі робочі групи для вирішення різносторонніх завдань. Зусиллями цих груп ведеться робота, спрямована на роз’яснення норм законодавства, усунення випадків нелегальних трудових відносин, незаконної господарської діяльності, несанкціонованої торгівлі тощо.
Позитивні зрушення, які спостерігаються, дають підстави сподіватися, що поступово ми досягнемо максимального рівня легального працевлаштування. У результаті матимемо підвищення якості життя мешканців міста. Єдине, чого у цьому плані хотілося б побажати, — більш плідної співпраці органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також толерантності у сприйнятті ситуації бізнесом.
Однією з проблем, яка призводить до недоотримання значних сум коштів міською казною, є переведення платежів з податку з доходів фізичних осіб до місцевого бюджету іншого регіону такими потужними платниками податку, як підрозділи Львівської залізниці, що діють на території м. Ковеля. Це – наслідок недосконалості бюджетного та податкового законодавства.
Дуже важливим питанням в галузі міських пасажирських перевезень є оновлення парку транспортних засобів перевізниками. У цьому напрямку з минулого року разом з підприємцями, що здійснюють таку діяльність, дійшли згоди щодо необхідності вирішення цього питання в найближчій перспективі. У нині діючих договорах на перевезення пасажирів, укладених з перевізниками на конкурсних засадах, передбачені умови інвестиційних зобов’язань з оновлення транспортних засобів протягом трьох років.
У вересні відбувся конкурс на право організації місць для паркування та справляння збору з місць за паркування в місті, який визначив уповноваженого суб’єкта господарювання на право здійснення цієї діяльності.
Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, включає ділянки вулиць Брестської, Курбаса, Київської, Ветеранів, привокзальної площі, а також місця для паркування/стоянки таксі (вул. Незалежності, Ветеранів). В разі плідної реалізації цих зусиль міська казна мала б отримати понад 70 тис. грн., а у 2013 році – близько 360 тис. грн.
Договір про організацію паркування вступив в дію з 13 листопада ц. р. Слід зазначити, що дотримання норм законодавства в цій сфері вимагає встановлення технічного устаткування на майданчиках, відведених для надання послуг з паркування. І, власне, цим пояснюється відкладення терміну початку дії договору. У зв’язку з цим маємо надію на високопрофесійну роботу органів державної автоінспекції, від яких переважно залежить результат цих заходів.
Що стосується відділу по управлінню майном комунальної власності, то політика в питаннях його діяльності зазвичай визначається рішеннями міської ради і міськвиконкому. Якщо стисло охарактеризувати напрацювання відділу, то було б справедливим відзначити, що поряд з існуючими проблемами позитивом є відчутне збільшення бюджетних надходжень від оренди майна комунальної власності, а також операцій, пов’язаних з його відчуженням.
— Ви очолюєте адміністративну комісію при виконкомі міської ради. Наскільки ефективна її діяльність? Які питання доводиться найчастіше розглядати? Яка дієвість таких рішень?
— Як бачимо з матеріалів справ, розглянутих в адмінкомісії, найчастіше приймаємо рішення, пов’язані з порушеннями правил благоустрою в місті.
Звісно, нам хочеться, щоб наше місто було чистим та охайним. Проте не завжди розуміємо, що для цього потрібно самим докладати зусиль. Багато тут залежить й від роботи комунальних служб, працівники яких повинні контролювати цей процес. Адже інколи трапляються випадки, коли працівниками РЖКП були складені протоколи про порушення правил благоустрою щодо окремих осіб, котрі, в свою чергу, випадково опинилися в такій ситуації і не навмисне вчинили правопорушення.
У зв’язку з цим виникла пропозиція в порядку запобігання адміністративним правопорушенням і усунення причин їх виникнення ширше застосовувати роз’яснювальні і профілактичні заходи. Саме для вирішення цієї проблеми за рекомендацією громадської ради при міському голові створено робочу групу з контролю за станом благоустрою в м. Ковелі, до якої увійшли працівники комунальних служб, екологічної служби, представники місцевих засобів масової інформації.
Наступна категорія питань, що розглядаються адмінкомісією, стосується порушень правил торгівлі, продажу алкогольних напоїв закладами торгівлі. Меншою є кількість справ, пов’язаних із завідомо неправдивим викликом спеціальних служб, палінням тютюнових виробів у невстановлених для цього місцях та ін.
— Проблема впорядкування вуличної торгівлі в Ковелі – одна з найгостріших. Останнім часом тут багато зроблено, але, на жаль, далеко не все. Що, на Вашу думку, заважає наведенню зразкового порядку у цій справі?
— Торгівля у невстановлених для цього місцях – проблема, яка перебуває в полі зору міської влади. Адже це явище порушує громадський порядок і є значним фактором ризику для здоров’я людей. При поширенні стихійної торгівлі не може бути мови про дотримання санітарних правил, особливо, якщо йдеться про торгівлю продуктами.
Контролювати таку торгівлю, в першу чергу, зобов’язані працівники міліції. З метою вирішення цієї проблеми розпорядженням міського голови при міськвиконкомі створено робочу групу з ліквідації стихійної (несанкціонованої) торгівлі, до складу якої, окрім представників окремих відділів та управлінь виконавчого комітету міської ради, увійшли працівники санепідемстанції, ветеринарної служби, міліції, податкової інспекції.
Робота в цьому напрямку ведеться постійно, але з перемінним успіхом, адже переконати у чомусь людей буває дуже складно, особливо якщо це стосується їхнього заробітку.
— Чи є якісь цікаві проекти щодо подальшої розбудови Ковеля, досягнення, образно кажучи, європейських стандартів благоустрою?
— Міська влада має бачення того, яким чином можна досягнути подальшого розвитку Ковеля, створити належні умови життя для його мешканців. Поряд з іншими першочерговими завданнями в цьому плані є удосконалення системи збору і переробки твердих побутових відходів. Це завдання не може бути вирішеним на високому технологічному рівні без відповідного фінансування, оскільки маємо багато інших невідкладних питань у комунальній сфері, що потребують значних інвестицій, які можуть бути залучені в будь-яких законних формах на умовах взаємовигідної співпраці.
Тому пов’язані з цим плани сподіваємось реалізувати у кілька етапів. Перш за все, за участю комунальних служб маємо реформувати систему збору сміття за кошти, передбачені проектом, розробником якого став відділ економічного розвитку та зовнішньоекономічних зв’язків міськвиконкому. І хоч даний проект, який розроблявся в рамках програми прикордонного співробітництва «Польща – Білорусь – Україна», був відхилений при розгляді моніторинговим комітетом, за оцінками фахівців, серед усіх інших проектів мав чи не найвагоміші переваги та підстави для отримання фінансування.
Чимало сподівань покладали на проекти, розроблені спільно з мерією м. Холма, одним з яких передбачено реконструкцію вулиць Володимирської і Сагайдачного, в ході реалізації якого планували провести там капітальний ремонт проїжджої частини, прокласти нові комунікації, провести вуличне освітлення, облаштувати велосипедні доріжки тощо.
Проект «Термомодернізація» стосувався модернізації НВК № 13. Проте, як стало відомо, польська сторона, яка виступала головним партнером, не надала необхідних дозвільних документів, передбачених умовами конкурсу. Наша сторона, в свою чергу, не має засобів впливу на цей процес, проте сподіваємося на те, що у найближчому часі отримаємо можливість участі в наступному конкурсному наборі проектів з метою втілення наших планів.
В рамках Всеукраїнського конкурсу проектів і програм розвитку місцевого самоврядування, який був оголошений Державним фондом сприяння місцевому самоврядуванню, був розроблений проект «До повноцінного життя — через розвиток нової мережі громадського транспорту в м. Ковелі». Ним передбачено організацію руху транспорту по маршруту для підвезення інвалідів. Цей проект готується до подання на повторний розгляд конкурсної комісії.
Незважаючи на труднощі, позиція міської влади нині є чіткою і однозначною: створити умови, за яких ковельчанам жилося б краще. Тому і громадяни, і влада мають спільно дбати не тільки про вирішення нагальних проблем, а й думати про завтрашній день, працювати над проблемами подальшого розвитку Ковеля.
Розмову вела Вікторія ТАРАСЮК.
Залишити коментар