Цими днями відбулася нарада при міському голові, на якій розглянуто звернення підприємців-таксистів до голови Волинської обласної ради Валентина Вітра.
У зверненні йдеться про те, щоб обласний очільник влади звернув увагу на розміщення знаків "Місце зупинки легкового таксі" для посадки і висадки пасажирів на привокзальній площі, біля "брестського" ринку та в центрі (магазин "Вечірній") у Ковелі. На думку заявників, "вирішення питання є неможливим через особистість мера м. Ковеля Кіндера О. О., адже рішення судів міського та апеляційного для нього не є рішенням для виконання".
Звернення підписали 10 підприємців-перевізників.
Звичайно, що такого листа міський голова Олег Кіндер не міг не розглянути. Тому він як ведучий наради, ознайомивши присутніх із зверненням, попросив підприємців обґрунтувати та пояснити своє невдоволення діями влади.
Микола Матвійчук заявив, що міська рада ставить за мету стягнути якомога більше коштів з таксистів, прикриваючись неправомірними рішеннями та встановленими дорожніми знаками.
Михайло Дзиблюк наголосив, що зареєстровані підприємці-перевізники сплачують всі податки та збори, а виконавчий комітет неправомірно встановлює або знімає дорожні знаки і "тисне" на ДАІ, яка, в свою чергу, карає їх штрафами за порушення правил паркування і не намагається врегулювати дане питання.
Сергій Кобук вимагав пояснення, чому були демонтовані знаки на привокзальній площі.
З роз'ясненнями цих та інших питань, що стосуються паркування, виступив Андрій Товстига, начальник відділу економічного розвитку міськвиконкому. Він наголосив, що виконавчий комітет діє в рамках чинного законодавства. Правомірність рішень міської ради підтвердив Ковельський міськрайонний та Львівський апеляційно-адміністративний суди.
А. Товстига поінформував присутніх про те, що від місцевих податків та зборів до місцевої казни надійшло за 2 роки майже 1 мільйон гривень. Ці кошти важливі і необхідні для розвитку міста.
Він повідомив, що знаки "Зупинка таксі" демонтовано на основі рекомендацій спеціальної комісії і рішення виконкому від 20 листопада 2012 року. Так само визначені місця для паркування автівок інвалідів. Доповідач звернув увагу, що актуальною залишається пропозиція щодо влаштування місць стоянки таксі в інших мікрорайонах міста – наприклад, навпроти Центру поштового зв'язку №4 та інших.
Проте таке роз'яснення не задовольнило таксистів, і розмова перейшла в емоційне русло.
Микола Матвійчук від імені колективу таксистів вкотре наполягав на тому, що міська влада має забезпечувати умови, необхідні для здійснення перевезень на легковому автотранспорті. На громадських слуханнях потрібно обговорити місця встановлення чи демонтажу дорожніх знаків, а умови договору міської ради з уповноваженою особою з організації місць паркування та справляння місцевого збору переглянути.
І знову "температура" розмови в залі різко піднялася. Міський голова Олег Кіндер зауважив, що в такому форматі нерозуміння перемовини не мають сенсу.
Після цих слів хтось із підприємців-таксистів емоційно вигукнув: "Будемо чекати на нову владу!". Мабуть, маючи на увазі наступні місцеві вибори. Протокольно рекомендації викладені таким чином: "Підприємцям-таксистам впорядкувати свою діяльність у спосіб, визначений чинним законодавством України: укласти договори з уповноваженою особою з організації місць для паркування та справляння збору за паркування в м. Ковелі або сплачувати за послуги паркування за допомогою встановлених паркоматів".
У відповіді про результати розгляду вищевказаного звернення заступнику директора департаменту інфраструктури та туризму Волинської ОДА В. Довгополюку за підписом заступника міського голови Петра Юрчука наголошено: "Вважаємо спроби зриву законної діяльності з організації місць для паркування та справляння збору за паркування в місті Ковелі такими, що суперечать державній політиці України в частині детінізації економіки та наповнення не тільки місцевого, а й Державного бюджетів".
Владу зрозуміти можна. Вона несе відповідальність за виконання бюджету, а тому вимушена шукати джерела надходження коштів. А чи є підстави для звернень таксистів і в якій площині їх можна знайти – моральній, економічній, фінансовій чи в законодавчій?
– Яка "ціна" питання? – запитую в Андрія Товстиги. – Можливо, розмір податку непосильний для підприємців?
– Величина податку визначена Податковим кодексом і становить 0,03% від величини мінімальної зарплати за 1м2 території на добу. Договірна вартість за місце складає 7,5 грн. за добу, а за 8 годин – в три рази менше.
Не набагато різниться величина плати за паркування, коли договір укладений з уповноваженим із організації паркування. Тобто, податок суттєво не впливає на фінансовий стан того чи іншого підприємця. Але у декого з таксистів є "принципова" позиція: не будемо платити і край.
– А звинувачення з приводу того, що хтось від влади “направляє” на таксистів ДАІ, яка їх карає штрафами, справедливе?
– Я не чув, щоб хтось із таксистів був покараний. Це ж несерйозно заявляти, що голова або хтось інший давав незаконні вказівки працівникам ДАІ. Тим більше – комісії або членам виконкому на встановлення або зняття тих чи інших дорожніх знаків. Краще було б втихомирити надумані амбіції та співпрацювати із владою й приносити користь громаді.
Припарковане таксі створює додаткові незручності, адже тут більше викидів відпрацьованих газів, можливе сміття, зрештою, підвищена небезпека для учасників руху (не раз бачимо, як поспішають до таксі ті, що хочуть їхати, не звертаючи уваги на інший транспорт) і т. інше.
Тому й вимагаємо, щоб місця паркування були відповідно облаштовані знаками, розмітками. Необхідно комусь прибирати цю територію. А за це потрібно платити. Хоч, як було сказано, "ціна" питання мінімальна. Ще раз наголошую, що і міський голова, і я та й інші, причетні до розв'язання даного питання, завжди йдемо назустріч і шукаємо позитивного вирішення. На жаль, порозуміння є не з усіма.
Впертість окремих перевізників незрозуміла. Турбота про міський бюджет має бути спільною. Адже, наприклад, коли не вистачає коштів на утримання школи, батьки допомагають відремонтувати класи. І діти, і батьки від цього виграють. Не досить коштів на утримання лікарні, – і тут є добровільні соціальні внески. Зрештою, країну нашу захищають добровольці-солдати, а з ними – патріоти-волонтери, не шкодуючи власних коштів і навіть свого життя. А тут законний внесок на покращення життєдіяльності громади викликає спротив.
Потрібно зрозуміти, що отой мізерний збір потрібен, в першу чергу, не владі, а, скажімо, на зарплату двірникам і навіть на встановлення дорожніх знаків, які "працюють" для них.
Тож давайте всі ми – і влада, і підприємці-таксисти будемо думати, перш за все, про інтереси міської громади.
Підготував Анатолій ВОЛОДИМИРЕЦЬ.
Залишити коментар