5 липня 2011 року Верховною Радою України прийнято Закон України, №3565-VІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень", який набрав чинності 13 серпня 2011 року.
Цим Законом внесено зміни до Законів України "Про дорожній рух", "Про автомобільний транспорт", "Про міліцію", "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", "Про страхування", а також до Цивільного кодексу України та до статей 121, 126, 127-1, 128, 221, 222, 255, 260, 267, 265-2, 265-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У відповідності до статті 35 Закону України "Про дорожній рух" транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані у підрозділах Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов'язковому технічному контролю відповідно до цієї статті.
З 1 січня 2013 року в Україні у повному обсязі запроваджено процедуру обов'язкового технічного контролю (далі – ОТК). При цьому забезпечено використання бланків ОТК єдиного зразка та формування реєстру результатів ОТК, який дає змогу здійснювати контроль за його проходженням транспортними засобами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року, №137 "Про затвердження порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу" затверджено:
1. Порядок та процедуру проведення обов'язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих Державтоінспекцією, за результатами якої встановлюється придатність до експлуатації.
2. Періодичність проходження обов'язкового технічного контролю становить: для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, із строком експлуатації більше двох років, – кожні два роки;
для вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше до двох років – кожні два роки; для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації – щороку; для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації – двічі на рік.
3. Обов'язковому технічному контролю не підлягають: легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівнені до них транспортні засоби незалежно від строку експлуатації; легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них – із строком експлуатації до двох років.
Замовник має право вільного вибору виконавця проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу.
Обмеження щодо вибору виконавця, зокрема залежно від місця реєстрації транспортного засобу, не допускається.
На кожний транспортний засіб, що пройшов обов'язковий технічний контроль і визнаний технічно справним, суб'єкт проведення обов'язкового технічного контролю складає протокол перевірки його технічного стану, який видається водію транспортного засобу. У протоколі зазначається строк чергового проходження обов'язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до періодичності проходження.
Державтоінспекція повідомляє, що перевірку необхідно здійснювати тільки в тих суб'єктах господарювання, які мають відповідні документи і внесені в реєстр суб'єктів проведення обов'язкового технічного контролю транспортних засобів.
Відповідно до частини 3 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення керування водієм транспортним засобом, що підлягає обов'язковому технічному контролю, але своєчасно його не пройшов, тягне за собою накладення штрафу від 20 до 25 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 - 425 грн.).
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених ч. 3 цієї статті, тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від 3 до 6 місяців або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 діб.
За 2013 рік працівниками відділення ДАІ м. Ковеля складено 90 адміністративних протоколів на водіїв, які керували транспортними засобами, що підлягають обов'язковому технічному контролю, але своєчасно його не пройшли.
Сергій ДОЛІНКО,
начальник ВДАІ Ковельського міськвідділу УМВС України у Волинській області, майор міліції.
Залишити коментар