Раді вітати Вас!
  • Головна
  • Контакти
  • Реклама
Весь архів випусків
  • Головна
  • Категорії
    • Повідомлення в номер
    • Місцева влада
    • Репортаж
    • Політика
    • Погода
    • Редакційна пошта
    • Духовність
    • Закон і ми
    • Благодійність
    • Пам’ять
    • Спорт, природа і здоров’я
    • Всяка всячина
    • Реклама і оголошення
    • З неопублікованого
  • Галерея
  • Про нас
  • Відгуки читачів
  • Передплата
  • Контакти
  • Четвер, 10 липня 2025 року № 29 (12985)

Закон і ми / І нагляд, і контроль

17.07.2012

index І нагляд, і контроль

Указом Президента України від 06.04.2011 р., №386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці» функцію державного нагляду і контролю за дотриманням законодавства про працю покладено на Державну інспекцію України з питань праці. Територіальна державна інспекція з питань праці у Волинській області є територіальним органом Державної інспекції України з питань праці і входить до системи органів центральної виконавчої влади.
В межах компетенції у рамках існуючих юридичних процедур державні інспектори праці забезпечують постійний контроль за дотриманням суб’єктами господарювання області трудового законодавства шляхом проведення перевірок та вжиття заходів щодо притягнення порушників трудового законодавства до адміністративної, кримінальної та дисциплінарної відповідальності.
Державний нагляд та  контроль за  додержанням законодавства ведеться з питань:
– трудових відносин, робочого часу та часу    відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці, забезпечення спеціальним одягом і спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально-профілактичним харчуванням; проведення обов’язкових медичних оглядів працівників певних категорій; дотримання режимів праці та інших норм законодавства;
– зайнятості населення з питань дотримання прав громадян при прийомі на роботу та працівників при звільненні з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; дотримання прав і гарантій щодо працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці;
– загальнообов’язкового державного соціального страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Також Територіальна державна інспекція з питань праці у Волинській області здійснює державний нагляд та контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі громадськими організаціями інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, законодавства про зайнятість та працевлаштування інвалідів у частині реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подання звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів.
Положенням  про  Державну інспекцію України  з питань праці державним  інспекторам  праці  надано  право:

  • здійснювати безперешкодно перевірки у виробничих, службових та адміністративних приміщеннях роботодавців, а також перевірки робочих місць працівників, розташованих поза цими приміщеннями, з метою нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, ознайомлюватися під час проведення перевірок з інформацією, документами і матеріалами та одержувати від роботодавців необхідні для виконання повноважень Держпраці України копії або витяги з документів, ведення яких передбачено законодавством про працю та законодавством про зайнятість.
  • видавати в установленому порядку роботодавцям, у тому числі фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування, обов’язкові до виконання приписи щодо усунення порушень,  законодавства про працю, законодавства про зайнятість населення, законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування щодо призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;   складати у випадках, передбачених законом, протоколи про адміністративні правопорушення  (ч.1 ст.41 КУпАП),  розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення  на  підставі  ст.188-6 КУпАП;
  • вносити роботодавцям, у тому числі фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування, пропозиції про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб, винних у порушенні законодавства про працю, зайнятість населення, законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування щодо призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб, передавати матеріали про порушення до правоохоронних органів.

Протоколи про адміністративне  правопорушення складаються   інспекторами праці на роботодавців  за   порушення   встановлених термінів виплати стипендій, заробітної плати, виплата її не в повному обсязі, а також інші порушення вимог законодавства про працю, що тягне за собою   накладання  штрафних  санкцій  від п’ятнадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (ч.1 ст.41 КУпАП).
Протоколи складаються за    ухилення осіб, які представляють власників або уповноважені ними органи чи профспілки або інші уповноважені трудовим колективом органи, представників трудових колективів від участі в переговорах щодо укладення, зміни чи доповнення колективного договору, угоди, умисне порушення встановленого законодавством строку початку переговорів або незабезпечення роботи комісій з представників сторін чи примирних комісій у визначений сторонами переговорів строк – тягне за собою накладення штрафу від трьох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порушення чи невиконання зобов’язань щодо колективного договору, угоди особами, які представляють власників або уповноважені ними органи чи профспілки або інші уповноважені трудовим колективом органи, чи представниками трудових колективів – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ненадання особами, які представляють власників або уповноважені ними органи чи профспілки або інші уповноважені трудовим колективом органи, представниками трудових колективів інформації, необхідної для ведення колективних переговорів і здійснення контролю за виконанням колективних договорів, угод, – тягне за собою накладення штрафу від одного до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За  невиконання  законних  вимог щодо усунення порушень законодавства про працю та загальнообов’язкове державне соціальне страхування або створення перешкод державними  інспекторами  праці   складаються  протоколи за  ст. 188-6 КУпАП, що тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Для вирішення питань, що стосуються трудового законодавства, надання консультацій, Ви можете звернутись до державних  інспекторів  праці Територіальної державної інспекції з питань праці у Волинській області за адресою: м. Ковель,  вул. Незалежності, 117  (перший поверх).
Наталія ГАНЯ, начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативних актів у Волинській   області Територіальної державної інспекції з питань праці у Волинській області.

Залишити коментар

Ваш коментар з’явиться після перевірки модератором

ВІСТІ КОВЕЛЬЩИНИ

  • Редактор
    Вельма Микола Григорович
  • Перший заступник редактора
    Ляшук Світлана Олександрівна
  • Головний бухгалтер
    Шостацька Ірина Іванівна

Громадсько-політична газета "Вісті Ковельщини" 2012-2025