Один із методів попередження так званих мобільних шахрайств – підвищення обізнаності громадян щодо можливих дій сучасних зловмисників. Недарма кажуть: «Попереджений — значить озброєний».
Крім «розіграшів і лотерей», злочинці часто використовують трюк під назвою «родич в біді». Істеричні схлипи міфічних сестри або мами у телефонній трубці, і ось ви, не розібравшись до ладу у чому справа, диктуєте код активації. Ну, як не допомогти близькій людині, яка потрапила в біду і дзвонить з чужого телефона, на якому ось-ось закінчаться гроші?
Здавалося б, прийоми шахраїв доволі прості, всі схеми однотипні і легко прораховуються. Проте це не заважає людям періодично ставати жертвами пройдисвітів.
Пам’ятайте: щоб не стати жертвою «мобільного шахрайства», не довіряйте інформації, яку ви одержуєте від незнайомців мобільним телефоном, не перекидайте гроші на номери пластикових карт, перевіряйте отриману інформацію.
Навіть якщо незнайомець представляється співробітником компанії телеком-оператора, представником правоохоронних органів, ЗМІ, вашим родичем або знайомим — не поспішайте здійснювати будь-які дії, особливо, якщо вони стосуються переказу коштів на мобільний телефон, на номер пластикової карти або розголошення кодів поповнення рахунків та РІN-коду стороннім особам.
Мабуть, багато хто знає і про шахрайство з кредитними картками. Кількість таких злочинів постійно зростає. Аферисти застосовують широкий набір прийомів, щоб обманювати як власників кредитних карток, так і компанії, що їх випускають.
Якщо ви підозрюєте, що стали жертвою шахрайства, якомога швидше поінформуйте правоохоронні органи за телефоном «102».
Дмитро КАШУБА, помічник начальника Ковельського міськвідділу внутрішніх справ по взаємодії з громадськістю та ЗМІ.
Залишити коментар