Навряд чи хтось заперечить, що працівникам підприємств житлово-комунального господарства найчастіше доводиться стикатися із щоденними клопотами мешканців нашого міста. Саме до них, у першу чергу, звертаються люди з невідкладними проблемами, турботами.
Успішно завершують опалювальний сезон 2016 - 2017 років трудівники ПТМ "Ковельтепло". На балансі цього теплопостачального підприємства перебуває 25 котелень, а загальна площа, яку вони опалюють, складає 860 тисяч квадратних метрів.
– Добігає кінця опалювальний сезон, який цьогоріч пройшов у нормальному режимі, без несподіванок та аварій, – говорить директор ПТМ "Ковельтепло", депутат міської ради Володимир Бойко. – Аби звести цей показник до мінімуму і в подальшому, не будемо зменшувати темпів й почнемо готуватися до холодів відразу після закінчення поточного опалювального сезону. Ми хочемо завчасно і якісно підготувати мережі до прийому тепла, подбати про профілактику котелень, щоб і наступну зиму пройти без перебоїв.
Інформуючи про зроблене у цьому плані, В. Бойко позитивно відзначив роботу інших комунальних підприємств. Так, аби житловий фонд та соціальні об'єкти міста добре перезимували, торік відмінно спрацювали й працівники РЖКП, завдяки старанням яких витримали необхідне навантаження системи теплопостачання, і в результаті аварійних ситуацій не траплялося.
З огляду на складну ситуацію з природним газом Україна взяла курс на економію цього ресурсу і перехід на альтернативні джерела енергії. Керівництво "зверху" довело показник зменшення споживання природного газу на 30%.
Тож Ковель, як і більшість населених пунктів України, прожив опалювальний сезон в режимі економії. Так, сьогодні десять котелень у місті працюють на твердому паливі (котельні по вул. Незалежності, 47, 50, Вітовського, 22, Мічуріна, 2, Котляревського, 4, Симоненка, 22, Олеся, 9, Ватутіна, 49, Шевченка, 115). Однак при цьому вони (за виключенням котельні по вул. Олеся, 9) є універсальними і можуть працювати як на твердих видах палива, так і на газі.
Появу твердопаливних котелень у нашому місті можна оцінювати як ефективне вирішення цього питання, адже, за словами Володимира Бойка, це дає реальну економію: якщо у попередні роки використовували по 22, 23 млн. куб. м природного газу, то у минулому році було спожито лише 12 млн. куб. м цього виду палива.
– Володимире Івановичу, а який рівень проплати населення за фактично надані послуги? На Вашу думку, субсидії не "розслабляють" споживача?
– Ковельчани сумлінно сплачують за спожиті тепло і гарячу воду. Проблема може виникнути через субсидії, які нараховувались незрозуміло, яким чином. Людей залишили без будь-якої можливості відмовитися від них, адже сьогодні, на жаль, більшість не може дати собі ради в комунальних платежах. Однак питання нарахування субсидій залишається відкритим і створює чимало нових запитань. Раніше в цьому плані не виникало непорозумінь, був чітко визначений порядок призначення та надання субсидій.
Оскільки у нас основний споживач – населення масово користується субсидіями, то наше підприємство дещо на цьому "програє". Сьогодні є споживачі, в яких переплата за спожиту теплоенергію складає 5 – 6 тис. грн. по субсидіях. Однак, скориставшись субсидією, вони протягом опалювального сезону не сплатили ще жодної копійки. Тож після його закінчення, коли буде проведений перерахунок, виникне певний дисбаланс, і в результаті з'явиться чимало боржників. Так, сьогодні майже 9 мільйонів гривень – це переплата по субсидіях, яка нарахована споживачам за теплову енергію. Відповідно таку ж суму заборгувало населення за спожите тепло.
Звісно, допомога від держави потрібна, аби населенню уникнути заборгованості і мати можливість оплатити дороговартісний ресурс. Проте вона не повинна стати "каменем спотикання" ні для споживачів, ні для теплопостачальних підприємств.
У свою чергу, в Національній комісії з регулювання енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) запевняють, що у зв'язку з підвищенням мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року ніяких підвищень тарифів на комунальні послуги не відбудеться.
– Чи проводиться модернізація устаткування на підприємстві і над якими поточними завданнями працює колектив?
– ПТМ "Ковельтепло" проводить роботу із заміни тепломереж, використовуючи попередньо ізольовані труби у місті які дозволять уникати втрат тепла. Тож на сьогодні на попередньо ізольовані труби вже замінено 70 відсотків тепломереж. Так само потребує модернізації застаріле обладнання на окремих котельнях, де щороку міняємо котли, яким вже по 30 - 40 років.
Протягом минулого й на початку нинішнього років підприємство виконало ряд заходів з енергозбереження, від впровадження яких змогли досягти економії палива. В такому ж напрямку працюватимемо і надалі. Зокрема, цього року заплановано реалізувати два наступних проекти: на котельнях по вул. Смирнова, 14 та Драгоманова, 22 буде замінено дев’ять застарілих котлів на нові, завдяки яким котельні працюватимуть на газі та твердому паливі.
– Чи задоволені споживачі якістю наданих ПТМ "Ковельтепло" послуг?
– Особливих нарікань на роботу підприємства від населення не було. Хіба що інколи звертаються з приводу завищених рахунків, які отримали за січень. Так як у нас затверджено тариф – 30 грн. за 1кв. м, то за лютий нарахування по місту для населення в середньому склало 26 грн., за січень – 34 грн., грудень – 27 грн., листопад – 22 грн., жовтень – 12 грн.
Позитивний момент є у тому, що ковельчани мають можливість користуватися гарячою водою щодня з 6.00 год. до 24.00 год. Тож наразі розглядається питання щодо подачі в такому ж режимі гарячої води також і у літній період.
– Яке Ваше бачення системи теплозабезпечення Ковеля в майбутньому?
– Підприємство розвивається, як кажуть, крокує в ногу з часом. У нас працюють кваліфіковані спеціалісти, люди своєї справи. Тому підстав для занепокоєння стосовно нашої роботи не бачу. Але у майбутньому слід і надалі продовжувати реалізацію проектів енергоефективності.
Нині склалися добрі стосунки з міською владою, жодних проблем не виникає. Є взаєморозуміння, адже підприємству повсякчас надається матеріальна і практична допомога. Так, у 2016 році з міського бюджету виділено відповідні кошти на реконструкцію котелень, тепломереж, було придбано новий автокран, два самоскиди. Тож, впевнений, працюємо у правильному напрямку.
Але, передусім, хочу підкреслити значимість тієї великої роботи, яку проводять працівники ПТМ "Ковельтепло", як, зрештою, й працівники інших комунальних підприємств міста, адже попри проблеми, яких, на жаль, сьогодні вистачає в усіх сферах і галузях економіки, вони намагаються бути відкритими, працюють цілеспрямовано і наполегливо, завжди готові підставити своє плече, аби покращити життя громади.
Вікторія ЗІНЧУК.
НА ЗНІМКУ: нинішньої "примхливої" зими не шкодували старань, щоб безперебійно надходило тепло в будинки, що їх обслуговують, працівники твердопаливної котельні на вул. Вітовського, 22, зокрема, оператор-кочегар Валентина ЯКИМОВИЧ, слюсар теплових мереж Ілля ДАВИДЮК та кочегар Ігор КЛІМУК.
Фото Мирослава ДАНИЛЮКА.
Залишити коментар