Залізниця легковажності не прощає
Основним завданням залізничного транспорту є перевезення вантажів та пасажирів. Але при цьому не менш важливим є зберегти здоров’я і життя працівників, які трудяться на магістралі і громадян, які перебувають на пасажирських платформах і в поїздах.
Залізничний транспорт – це зона підвищеної небезпеки. Незважаючи на всі заходи, що вживаються залізничниками, рівень травматизму залишається високим.
Правила безпеки на залізничному транспорті визначають вимоги щодо поведінки громадян при переході через залізничні колії, перебування на залізничних платформах і в поїздах. На жаль, їх дотримується не кожен.
– За 2017 рік травмувалося 84 громадянина, зареєстровано 47 смертельних випадків. Зокрема, були травмовані дві дитини віком до 16 років, – констатував начальник станції Ковель Руслан Александрук. – Протягом 2016 року в регіональній філії «Львівська залізниця» було травмовано 110 громадян (з них – 62 смертельно), серед яких смертельні травми отримали два працівника регіональної філії в неробочий час.
– Однак, як свідчать наведені Вами цифри, спостерігається тенденція до зменшення травматизму на Львівській залізниці?
– Так, загальний рівень травматизму невиробничого характеру в регіональній філії у 2017 році має тенденцію до зменшення порівняно з 2016 роком. А якщо конкретніше, то на станціях у 2017 році травмовано 27 осіб, з яких 11зі смертельним наслідком (у 2016 році травмовано 36 осіб, з яких 20 – смертельно). На перегонах у минулому році зазнали травмувань 52 особи, з яких 31 – смертельний випадок (у 2016у – 62 особи, з яких 36 – загинуло).
В інших місцях (на переїздах) протягом 2017 року травмовано 5 осіб (усі – смертельно).
Протягом минулого року не було випадків травмування працівників регіональної філії, а от у 2016 році було травмовано двох наших працівників в неробочий час, і обидва – зі смертельним наслідком.
– Руслане Миколайовичу, як Ви зазначили вище, травматичні ушкодження на залізниці отримували й діти. Розкажіть про ці випадки.
– Протягом 2017 року було травмовано двох дітей віком до 16 років. Так, на станції Тернопіль дитина зазнала електротравми під час спроби піднятись на критий вагон, а на перегоні Рокосово – Хуст дитина була травмована рухомим складом.
За 2016 рік травмовано 6 дітей, двоє з яких загинули.
– Що найчастіше призводить до травмувань на залізниці?
– Аналіз невиробничого травматизму в регіональній філії свідчить, що більшість випадків зумовлена порушенням Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, а саме – переходом колії у невстановлених місцях (у 2017 році трапилось 33 таких випадки) та пересуванням уздовж колій (торік зафіксовано 27 травмувань). Серед інших причин – ураження електрострумом, перебування в негабаритних місцях, посадка (висадка) під час руху поїзда, перехід колії під вагонами рухомого складу та ін.
До слова, торік на коліях Львівської залізниці зафіксовано сім випадків, які пов’язані зі спробою суїциду (п’ять – зі смертельним наслідком).
– Хто, як свідчить статистика, в цьому плані – у «зоні ризику»?
– Певні висновки можна зробити, розглянувши контингент постраждалих за два останніх роки. Найбільший відсоток осіб, котрі травмувалися на залізниці торік, – з невстановленим видом занять (34%), а також громадяни, які не працюють (25%). Також у «лідерах» пенсіонери (24%) та діти, учні шкіл і студенти (12%).
Крім того, із загальної кількості потерпілих у минулому році більшість складали чоловіки (66 осіб, з яких – 40 смертельних випадків). Жінок постраждало менше – 18 осіб (з них семеро загинуло). Подібна тенденція спостерігалася й у 2016 році: зі ста десяти травмованих осіб – 87 чоловіків.
– А щодо Ковельського залізничного вузла, який Ви очолюєте. Протягом останніх років люди травмувалися?
– За період з 2012 по 2018 роки на станції Ковель допущено чотири випадки невиробничого травматизму, більшість з яких трапилися внаслідок порушення постраждалими особами Правил безпеки громадян на залізничному транспорті.
Так, у 2012 році на міжколійному просторі був смертельно травмований працівник Ковельської дистанції колії, 1971 року народження.
Випадки невиробничого травматизму трапилися в 2016 році. Зокрема, смертельно травмований електропоїздом громадянин, 1941 року народження, який переходив колію у невстановленому для цього місці.
У тому ж році неподалік залізничного моста через річку Турію травмовано ковельчанина, 1998 року народження, котрий не реагував на попереджувальні сигнали машиніста. І хоч останній застосував екстрене гальмування, наїзду уникнути не вдалося, в результаті чого юнакові ампутовано кисть правої руки.
Випадок з летальним наслідком трапився позаторік на 454 км (район хрестовини стрілочного переводу № 4), коли впав із вагону пасажир, 1954 року народження.
– Наведені факти, звісно, не радують, однак, наскільки зрозуміла, протягом 2017 року випадків травмування сторонніх громадян на станції Ковель не було допущено. Які заходи вживатимуться, аби цьогоріч не мати цієї сумної статистики?
– У зв’язку із значною кількістю випадків травматизму невиробничого характеру, випадками травмування дітей як шкільного, так і дошкільного віку та з метою профілактики безпеки громадян на залізничному транспорті на залізниці оголошуються місячники профілактичнороз’яснювальної роботи щодо запобігання невиробничого травматизму.
Працівники станції постійно бувають у навчальних закладах, школах, проводять відповідну роботу. Гарний результат маємо від екскурсій, які організовуємо для молоді у виробничих підрозділах станції, демонстрації відеофільмів. Така робота, зокрема, проведена для учнів НВК № 11, Вербської ЗОШ.
Адміністрацією станції також проводиться відповідна робота стосовно попередження випадків травмування сторонніх осіб на коліях. Були визначені місця масового пересування людей через залізничні колії по станції Ковель, де встановлено інформаційні стенди, які попереджують про небезпеку. На вокзалі розміщений стенд з Правилами безпеки громадян на залізничному транспорті України. Регулярно про прибуття і відправлення поїздів оголошує черговий з видавання довідок та оператор при черговому по станції.
Окрім того, спільно з працівниками воєнізованої охорони проводимо рейдові перевірки в місцях масового пересування громадян залізничними коліями станцій та перегонів (загалом по регіональній філії у 2017 році було затримано 1947 осіб за пересування коліями, з яких оштрафовано 1846 осіб на суму 62968 гривень).
Варто наголосити й на тому, що через відсутність огородження залізобетонною огорожею всієї території станції, мають місце стихійні переходи громадян через колії. Так, приміром, біля будівлі поста електричної централізації громадяни, котрі проживають неподалік від вокзалу, прямують вздовж 1ї колії пасажирського парку до будівлі поста ЕЦ. Там одні з них переходять колії, виходять на узбіччя і пролазять крізь дірку, яку зробили в огорожі. Інші йдуть біля будівлі резерву провідників через ворота, які вдень залишаються відкритими. При цьому тут розміщений інформаційний стенд, табличка з написом про заборону руху, де також зазначено суму штрафів.
Користуючись нагодою, вкотре звертаємось до батьків з проханням, постійно проводити бесіди зі своїми дітьми, аби ті не влаштовували ігор на залізничних коліях та поблизу них, не їздили на велосипедах на території залізничних переїздів, станцій і вокзалів, не вилазили на ферми мостів, світлофори, дахи вагонів та не пролазили під вагонами, не перебігали колії перед поїздами, не стояли на краю перону або посадкової платформи. Не варто також користуватися навушниками поблизу колії.
Тож бережіть своє життя – найдорожче, що є у людини.
Підготувала
Вікторія ЗІНЧУК.
НА ЗНІМКАХ: Руслан Александрук під час профілактичних бесід з ковельчанами.
Фото Мирослава ДАНИЛЮКА.
Основним завданням залізничного транспорту є перевезення вантажів та пасажирів. Але при цьому не менш важливим є зберегти здоров’я і життя працівників, які трудяться на магістралі і громадян, які перебувають на пасажирських платформах і в поїздах.
Залізничний транспорт – це зона підвищеної небезпеки. Незважаючи на всі заходи, що вживаються залізничниками, рівень травматизму залишається високим.
Правила безпеки на залізничному транспорті визначають вимоги щодо поведінки громадян при переході через залізничні колії, перебування на залізничних платформах і в поїздах. На жаль, їх дотримується не кожен.
– За 2017 рік травмувалося 84 громадянина, зареєстровано 47 смертельних випадків. Зокрема, були травмовані дві дитини віком до 16 років, – констатував начальник станції Ковель Руслан Александрук. – Протягом 2016 року в регіональній філії «Львівська залізниця» було травмовано 110 громадян (з них – 62 смертельно), серед яких смертельні травми отримали два працівника регіональної філії в неробочий час.
– Однак, як свідчать наведені Вами цифри, спостерігається тенденція до зменшення травматизму на Львівській залізниці?
– Так, загальний рівень травматизму невиробничого характеру в регіональній філії у 2017 році має тенденцію до зменшення порівняно з 2016 роком. А якщо конкретніше, то на станціях у 2017 році травмовано 27 осіб, з яких 11зі смертельним наслідком (у 2016 році травмовано 36 осіб, з яких 20 – смертельно). На перегонах у минулому році зазнали травмувань 52 особи, з яких 31 – смертельний випадок (у 2016у – 62 особи, з яких 36 – загинуло).
В інших місцях (на переїздах) протягом 2017 року травмовано 5 осіб (усі – смертельно).
Протягом минулого року не було випадків травмування працівників регіональної філії, а от у 2016 році було травмовано двох наших працівників в неробочий час, і обидва – зі смертельним наслідком.
– Руслане Миколайовичу, як Ви зазначили вище, травматичні ушкодження на залізниці отримували й діти. Розкажіть про ці випадки.
– Протягом 2017 року було травмовано двох дітей віком до 16 років. Так, на станції Тернопіль дитина зазнала електротравми під час спроби піднятись на критий вагон, а на перегоні Рокосово – Хуст дитина була травмована рухомим складом.
За 2016 рік травмовано 6 дітей, двоє з яких загинули.
– Що найчастіше призводить до травмувань на залізниці?
– Аналіз невиробничого травматизму в регіональній філії свідчить, що більшість випадків зумовлена порушенням Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, а саме – переходом колії у невстановлених місцях (у 2017 році трапилось 33 таких випадки) та пересуванням уздовж колій (торік зафіксовано 27 травмувань). Серед інших причин – ураження електрострумом, перебування в негабаритних місцях, посадка (висадка) під час руху поїзда, перехід колії під вагонами рухомого складу та ін.
До слова, торік на коліях Львівської залізниці зафіксовано сім випадків, які пов’язані зі спробою суїциду (п’ять – зі смертельним наслідком).
– Хто, як свідчить статистика, в цьому плані – у «зоні ризику»?
– Певні висновки можна зробити, розглянувши контингент постраждалих за два останніх роки. Найбільший відсоток осіб, котрі травмувалися на залізниці торік, – з невстановленим видом занять (34%), а також громадяни, які не працюють (25%). Також у «лідерах» пенсіонери (24%) та діти, учні шкіл і студенти (12%).
Крім того, із загальної кількості потерпілих у минулому році більшість складали чоловіки (66 осіб, з яких – 40 смертельних випадків). Жінок постраждало менше – 18 осіб (з них семеро загинуло). Подібна тенденція спостерігалася й у 2016 році: зі ста десяти травмованих осіб – 87 чоловіків.
– А щодо Ковельського залізничного вузла, який Ви очолюєте. Протягом останніх років люди травмувалися?
– За період з 2012 по 2018 роки на станції Ковель допущено чотири випадки невиробничого травматизму, більшість з яких трапилися внаслідок порушення постраждалими особами Правил безпеки громадян на залізничному транспорті.
Так, у 2012 році на міжколійному просторі був смертельно травмований працівник Ковельської дистанції колії, 1971 року народження.
Випадки невиробничого травматизму трапилися в 2016 році. Зокрема, смертельно травмований електропоїздом громадянин, 1941
року народження, який переходив колію у невстановленому для цього місці.
У тому ж році неподалік залізничного моста через річку Турію травмовано ковельчанина, 1998 року народження, котрий не реагував на попереджувальні сигнали машиніста. І хоч останній застосував екстрене гальмування, наїзду уникнути не вдалося, в результаті чого юнакові ампутовано кисть правої руки.
Випадок з летальним наслідком трапився позаторік на 454 км (район хрестовини стрілочного переводу № 4), коли впав із вагону пасажир, 1954 року народження.
– Наведені факти, звісно, не радують, однак, наскільки зрозуміла, протягом 2017 року випадків травмування сторонніх громадян на станції Ковель не було допущено. Які заходи вживатимуться, аби цьогоріч не мати цієї сумної статистики?
– У зв’язку із значною кількістю випадків травматизму невиробничого характеру, випадками травмування дітей як шкільного, так і дошкільного віку та з метою профілактики безпеки громадян на залізничному транспорті на залізниці оголошуються місячники профілактичнороз’яснювальної роботи щодо запобігання невиробничого травматизму.
Працівники станції постійно бувають у навчальних закладах, школах, проводять відповідну роботу. Гарний результат маємо від екскурсій, які організовуємо для молоді у виробничих підрозділах станції, демонстрації відеофільмів. Така робота, зокрема, проведена для учнів НВК № 11, Вербської ЗОШ.
Адміністрацією станції також проводиться відповідна робота стосовно попередження випадків травмування сторонніх осіб на коліях. Були визначені місця масового пересування людей через залізничні колії по станції Ковель, де встановлено інформаційні стенди, які попереджують про небезпеку. На вокзалі розміщений стенд з Правилами безпеки громадян на залізничному транспорті України. Регулярно про прибуття і відправлення поїздів оголошує черговий з видавання довідок та оператор при черговому по станції.
Окрім того, спільно з працівниками воєнізованої охорони проводимо рейдові перевірки в місцях масового пересування громадян залізничними коліями станцій та перегонів (загалом по регіональній філії у 2017 році було затримано 1947 осіб за пересування коліями, з яких оштрафовано 1846 осіб на суму 62968 гривень).
Варто наголосити й на тому, що через відсутність огородження залізобетонною огорожею всієї території станції, мають місце стихійні переходи громадян через колії. Так, приміром, біля будівлі поста електричної централізації громадяни, котрі проживають неподалік від вокзалу, прямують вздовж 1ї колії пасажирського парку до будівлі поста ЕЦ. Там одні з них переходять колії, виходять на узбіччя і пролазять крізь дірку, яку зробили в огорожі. Інші йдуть біля будівлі резерву провідників через ворота, які вдень залишаються відкритими. При цьому тут розміщений інформаційний стенд, табличка з написом про заборону руху, де також зазначено суму штрафів.
Користуючись нагодою, вкотре звертаємось до батьків з проханням, постійно проводити бесіди зі своїми дітьми, аби ті не влаштовували ігор на залізничних коліях та поблизу них, не їздили на велосипедах на території залізничних переїздів, станцій і вокзалів, не вилазили на ферми мостів, світлофори, дахи вагонів та не пролазили під вагонами, не перебігали колії перед поїздами, не стояли на краю перону або посадкової платформи. Не варто також користуватися навушниками поблизу колії.
Тож бережіть своє життя – найдорожче, що є у людини.
Підготувала Вікторія ЗІНЧУК.
НА ЗНІМКАХ: Руслан Александрук під час профілактичних бесід з ковельчанами.
Фото Мирослава ДАНИЛЮКА.
Залишити коментар